DISKUZE K ČLÁNKU Villeneuve po Bianchiho nehodě vyzývá k častějším výjezdům safety caru
Bývalý mistr Formule 1 Jacques Villeneuve vyzývá ke změně pravidel týkajících se výjezdu safety caru při nehodách.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Villeneuve po Bianchiho nehodě vyzývá k častějším výjezdům safety caru
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
m3
22:20 06.10.2014 46.13.241.XXXFakta Jen poupravím tvrzení. V místě nehody bylo stanoviště, které mává v tomto případě zelenou vlajkou pro druhý sektor. V místě nehody byly dvojité žluté vlajky a jsou signalizovaný na volantu před vjezdem sektoru. Navíc žlutými vlajkami bylo máváno zhruba 400 m před touto zatáčkou. Rozhodně se vlajkou nemává zrovna v místě, kde je nebezpečí, to už je trochu pozdě. Kdyby se šlo do důsledků tak za to může kdokoliv, je to posloupnost a na konci je pilot. Myslím, že to bylo neštastná náhoda mnoha faktorů: 18 kol staré intermediálky, houstnoucí déšť, možná první opravdový mokrý závod pro Bianchiho, trochu přemotivovanost, i když na Kobiho ztrácel 20 sekund. Z toho videa to navíc vypadá, že tam vlítnul uplně v plné rychlosti. Bůh ví co se tam stalo s tím autem. -
vlaza
21:37 06.10.2014 85.71.89.XXXBianchi - crash Tak že vážení. Všechny vaše teorie o chybě pilota a jízdu na 2x žlutou jsou pasé. Po fázi SC a neuklizeného vozu je přímo v místě úklidu , SIGNÁL ZELENE Vlajky !!! , která velí pilotům , že omezení pominula a že se jede na ostro. Toho , kdo dal signal tomu traťákovi nebo toho aktivního traťáka by mněli zavřít.-
-
-
vojtano
22:37 06.10.2014 88.102.102.XXXOno to není "za místem nehody", ale v místě nehody. Samozřejmě tam již měl přijet pomalu a až v době průjezdu kolem nehody začít zrychlovat, ale víme (my všichni moudří soudci), co Jules v tom okamžiku viděl, resp. neviděl? Víme, co jezdec vidí přes vodní bordel od předních kol za daného počasí? Víme, jaký má marussia volant a jak se na něm zobrazují informace z trati/boxů/vedení závodu? Ani Japončík na věži nemusel být nutně barvoslepý, patrně se řídil nějakými pokyny, které mohly být unáhlené, ale nikoliv nebezpečné, kdyby do toho místa přijížděl Bianchi "normálně".
Hlavně ať to přežije bez fatálních následků, moc mu to přeji i když ten náraz byl opravdu hrozivý!
-
-
-
Chasnik
21:19 06.10.2014 78.24.10.XXXNabízí se řešení Díky tomu, jak se za poslední roky změnila pravidla ohledně SC a žlutých vlajek, je možno relativně jednodušše využít již zavedených pravidel a technických řešení. Trať je teď pro účely (nejen) žlutých vlajek rozdělena na více sektorů a procedura, která nastává po vyhlášení SC fáze, resp. její technické řešení umožňuje kontrolovat sníženou rychlost vozů ještě předtím, než SC dojedou. Potřebná úroveň zpomalení je jezdci indikována na volantu. Navíc tu od letoška máme vedle žlutých vlajek ještě dvojité žluté.
Co takhle to spojit a stanovit pravidlo, že v sektorech, kde je máváno DVOJITOU žlutou vlajkou, musí jet piloti stejně, jako kdyby byla vyhlášená SC fáze. Po odmávání zelenými vlajkami na konci ohroženého sektoru(ů) mohou zase piloti přejít do závodního režimu.
Toto řešení mi připadne bezpečnější než žluté vlajky a přitom operativnější než samotný safety car. Aktivace a deaktivace je operativní a rychlejší jak po stránce technické, tak i z hlediska lidského faktoru. Nepochybuji, že vedení závodu kolikrát zvažuje výjezd SC právě kvůli tomu, že by mohlo ovlivnit závod, a proto před takovým rozhodnutím třeba váhají. Kdežto vyhlásit pro sektor 7 a 8 (ať jsme konkrétní pro situaci v Suzuce) je otázkou jedné vteřiny...
-
Kubyk002
14:58 06.10.2014 37.48.36.XXXPravidla Pravidla by se mela sjednotit, a ne jednou vyjede a podruhe ne, takhle to proste nejde... za deste, spatnych svetelnych podminek a na tratich(usecich) kdy bariera je do urcite vzdalenosti od trate by mel vyjet vzdy bez vyjimek! Ale za sucheho zavodu pokud neni nejak problem s trati(strepiny, olej, apod) tak by nemel zbytecne vyjizdet. Jezdci by spise meli lepe respektovat zlute vlajky(i kdyz kolikrat ti tratovi komisari ani nevi cim mavou) a viditelne spomalit!
Kazdopadne urcite nevyjizdet pri kazde nehode, protoze potom bude vyjizdet SC i kdyz nekdo odstavi auto na rovince... -
-
Lord Mystic
14:17 06.10.2014 79.110.38.XXXhlavně když zůstalo stát nepojízdné auto uprostřeď trati v zatáčce v německu ke konci závodu, udělali všichni všechno proto, ale mohl vyhrát domácí rosberg a to i za cenu obrovského rizika jak pilotů, tak traťových komisařů. o to více bije do očí toto prohlášení... -
-
-
Eracer
14:30 06.10.2014 62.168.11.XXXŘikali to v rádiu. Já nevím co je na tom pravdy, pokud to tak není tak jedině dobře. A s tím Buttonem mi už můžeš víš co....nic mu nepřidávám jen vidím že jezdí púořád fantasticky a kdyby měl dobré auto tak klidně vyhrává. Je to mistr světa a včera ukázal že pryč z F1 rozhodně nepatří.
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek