Dva výše zmíněné týmy spolu letos tvrdě bojují o třetí místo v šampionátu konstruktérů, ten britský má před Velkou cenou Japonska 9 bodů k dobru. Povzbudilo jej páté místo Felipeho Massy, který posledně na městském okruhu v Singapuru, který jejich vozu FW36 nevyhovoval, dojel pátý hned za Fernandem Alonsem, jenž tam na tiskové konferenci prohlásil, že podle něj se Ferrari určitě podaří uspět a Williams porazit.
Stáj z Grove nyní míří do Suzuky s aerodynamickými novinkami, které společně s lepší práci s pneumatikami a s konfigurací japonské dráhy tvoří důvody k optimismu. "Opravdu přicházíme na kloub managementu pneumatik. Myslím, že nám v Singapuru ohromně pomohl," uvádí Rob Smedley, ředitel výkonnosti.
"Viděli jste to na skvělém příkladu Felipeho a Valtteriho [Bottase] - i s poškozeným vozem zvládal pneumatiky. Velmi mě těší způsob, jakým jsme se dokázali v kvalifikaci díky managementu pneumatik dostat možná nad výkonnostní úroveň vozu, všechna ta věda, zkušenosti a inženýrství, které jsme do toho vložili."
Williams se podle Roba Smedleyho hodně zlepšil v práci s pneumatikami
(foto: Williams F1 Team)
"Před Japonskem nás to staví do skutečně dobré pozice. V Rusku jsou podle mě směsi [pneumatik] přiměřeně konzervativní, díky tomu na tom budeme opravdu dobře. Teď míříme na okruhy, kde se mnohem více projevuje vliv výkonu, které jsou mnohem citlivější na odpor, takže jsme opravdu, opravdu optimističtí," zdůrazňuje Smedley.