Coulthard: K omezení radiokomunikace nevidím žádný důvod

BŽ, 30. září 2014, 08:19 Google+

Přechod na menší motory David Coulthard chápe, omezení radiokomunikace nepovažuje za dobrý nápad.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 30.09. 17:08) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Coulthard nechápe, proč by se týmy měly vzdát technických vymožeností a omezit kontakt s jezdci v průběhu závodu. „Kdyby Vám někdo nařídil vzdát se internet bankingu a vykonávat všechny operace starým způsobem při okénku v bance, souhlasili byste? Asi ne, to by byl krok zpět. Proč zavrhovat technologie, které usnadňují život?

Podobně se dívám na omezení radiokomunikace, byla to odpověď na dotaz, který nikdo nedal. Říká se, že komunikace přes vysílačku příliš usnadňuje jejich jízdu, že byli jenom loutkami v rukou inženýrů a omezení komunikace je jen reakcí na nespokojenost diváků. Já jsem ale o takové kritice od fanoušků neslyšel.“

„Když chcete, aby byly vozy složitější při ovládání, udělejte je rychlejšími. Snaha ztížit jezdcům řízení monopostů je divná, když jsou vozy pomalejší než dřív,“ míní Coulthard. Má zkušenosti z různých vozů, dokáže proto posoudit změny v pravidlech z odborného pohledu.

„V průběhu své kariéry jsem jezdil s menší i větší radiokomunikací, s kontrolou trakce i se systémem, který ostatní jednoduše nazývají ABS. Úkol jezdců se nikdy neměnil, museli být vždy plně soustředěni na řízení, omezení na tom nic nezmění.

Alonsův vůz nepojede rychleji jenom proto, že dostane míň pokynů z boxů. Méně zkušení jezdci to budou mít možná těžší, ale jinak je to nesmysl. Dobrý hráč pokru vidí jen několik karet, přesto má dost informací pro rozhodnutí, jak bude hrát dál. Dobří jezdci jsou stejní, vystačí si s těmi informacemi, které právě mají.“

V každém sportu potřebují sportovci vedení a instrukce v průběhu svého výkonu, v F1 je to najednou z nějakého důvodu nežádoucí prvek. „Zákaz koučování jezdce ze strany týmu se nedá provést jen tak. Tým si vždy najde způsob, jak informovat své jezdce. Pamatujete si na zákaz týmové taktiky?

Týmy začaly používat kódované pokyny, bylo by naivní si myslet, že se něco podobného neobjeví znovu. Jezdci musí být informováni o tom, jak se zachovat ve specifických situacích. V současnosti nastala potřeba analyzovat radiokomunikaci, zda v ní není něco proti pravidlům. Vyžádá si to další byrokracii. Proč? Abychom vyloučili jednu technickou inovaci?“

Coulthard chápe, že každý sport se musí nějakým způsobem vyvíjet, ale nechápe, proč by se měly změny pravidel uskutečňovat jen proto, aby se něco měnilo, i když to není potřebné. „Pochopil jsem přechod na menší motory, které se víc podobají na ty v běžných automobilech, ale na omezení komunikace mezi boxy a jezdci nevidím důvod. V Singapuru jsem mluvil s jezdci, jaký je jejich názor. Někteří jsou proti, někteří pro, jiným to je jedno. Ale všichni souhlasili s tím, že to nemá valný význam.“

Vytisknout

Diskuze: Coulthard: K omezení radiokomunikace nevidím žádný důvod

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 30.09.2014 17:08 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ericsson, Marcus

Caterham do Japonska veze další vylepšení: "Marussia už pro nás nebude soupeřem"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud