MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Byla to celkem vzrušující kvalifikace. Nečekal jsem jsem tak malé rozdíly mezi všemi. V první a druhé části jsme zajeli několik dobrých kol a Ferrari byla blízko. To, jak to nakonec dopadle, je pro tým dobré.
V mém posledním kole jsem do první zatáčky probrzdil, ztratil jsem trochu času, ale dokázal jsem to dohnat. V tom okamžiku jsem si pomyslel, že je po všem, ale jen jsem pokračoval a stále se to zlepšovalo. Skvělé úsilí týmu.
Myslím, že před víkendem jsme měli představu o tom, jak se budou pneumatiky chovat. Při včerejších dlouhých jízdách jsme ale mezi tím pozorovali velký rozdíl. Zítřek bude zajímavý. Péče o pneumatiky není jednoduchá, ale pro fanoušky to bude dobrá podívaná.
Nico Rosberg, 2. místo
Před kvalifikací jme měnili brzdy a já byl zvyklý na rytmus předchozích brzd, takže to bylo náročnější. Očekávali jsme to, ale trvalo to a vyvážení bylo jiné, když se trať ochlazovala. Musel jsem přizpůsobit nastavení a trvalo, než jsem se dostal do auta.
Sedm tisícin, když se ohlédnu za tím kolem, to je nic. Tak málo a mohl jsem to zvládnout! (pozn.red. komentuje svoji reakci: "Sakra", když se dozvěděl výsledek kvalifikace.)
Lewis odvedl skvělou práci dostat se na pole position. Druhé místo je ok, první by bylo lepší, ale je to dlouhý závod a je to fajn. Opotřebení bylo velké, ale to je v pořádku, protože jsem včera zkoušel simulaci závodu. Jsem připraven a cítím se dobře.
Toto Wolf, výkonný šéf týmu
Bylo skvělé tuto kvalifikaci sledovat, byla to dobrá reklama pro F1. Z našeho úhlu pohledu je jasné, že tu nemáme takovou výhodu jako dříve. Je to unikátní okruh a mít auto, které by bylo rychlé na každé akci je velký úkol a musíme být s 1-2 místem spokojeni. Naše výkonnost tento víkend nebyla konzistentní a to je to, co zítra potřebujeme. Ale jsme optimističtí.
RED BULL
Daniel Ricciardo, 3. místo
Jsme příjemně překvapeni výsledkem a tím, jak byli blízko. Předjíždění je tady těžké, ale v zítřejším závodě budeme mít šanci. Může to vyjít! Je hezké, že více týmů tento víkend bylo blíže k pole-position, což závod učiní zajímavějším.
Sebastian Vettel, 4. místo
Byl celkem spokojený. V posledním kole jsem na to ale moc tlačil, takže úplně nejlepší to není. Zítra budeme startovat z celkem dobré pozice, snad po dobré strategii něco získáme. Musíme si hlídat pneumatiky, od toho se odpíchneme. Tady o moc déle jako Daniel v Monze na dráze nevydržíte, tam to tehdy bylo v pohodě naplno.
Christian Horner, šéf týmu
Trať nám sedí mnohem více – méně rovinek, více zatáček. Naši piloti odvedli výbornou práci. Fanoušci po průjezdu Daniela cílem dali nahlas najevo své nadšení. Zítra to bude dlouhý, těžký závod – možná dvě hodiny. Bude záležet na safety-caru, zatím každý rok vyjížděl. Bude to fascinující.
Trojice nejrychlejších singapurské kvalifikace (foto: Daimler AG)
FERRARI
Fernando Alonso, 5.
Byli jsme v tréninku konkurenceschopní jako vždy, dnes navíc i v kvalifikaci. Skončili jsme pátí, což je naše obvyklá pozice. Jsme ale s vývojem spokojeni, zítra máme příležitost na dobrý víkend. Pokusíme se dobře odstartovat a předjet tři auta, strategie bude důležitá. Pneumatiky budou muset vydržet, budeme na to tlačit.
Kimi Räikkönen, 7.
Myslím, že jsme dnes měli šanci na první řadu. Z počátku víkendu to nešlo dobře, pak se to zlepšovalo. Ke konci kvalifikace jsme měli problém, ale to je závodění, takové věci se stávají. Musíme na to tlačit a zlepšovat se. Myslím, že šlo jen o elektronickou závadu, neměl jsem žádný výkon. Před zítřkem by to neměl být žádný problém.
Pat Fry, šéf vývoje
Jsem velmi zklamaný z toho, co se stalo Kimimu. Stále přesně nevíme, co se stalo. Zastavil bez žádného poškození. Nejsem si jistý, o jakou část jde, může to být cokoliv. Jde o okruh, který vyžaduje vysoký přítlak, takže jsme čekali, že se zlepšíme, např. proti Williamsu. Red Bull tady vždy může být silnější. Fernando je zhruba tam, kde jsme čekali.
WILLIAMS
Felipe Massa, 6.
Pro nás to bylo těžké. Myslel jsem si, že bychom mohli být mezi třemi nejlepšími, ale nakonec se tak nestalo – vůbec jsem se nezlepšoval. Zítra budeme bojovat s Ferrari na trati, která nám moc nesedí. Bylo by to příjemné, kdybychom byli před nimi, ale já jsem před Kimim, Valtteri za ním. Nebude to jednoduché, jde o nejdelší závod sezóny, snad to pro nás dopadne dobře.
Valtteri Bottas, 8.
Dosáhli jsme od včerejších tréninků velkých zlepšení před třetím tréninkem a znovu před kvalifikací. Mechanické nastavení vozu se zlepšilo a tento víkend jsme udělali pokrok. Dobrou práci odvádíme při dostávání pneumatik do toho správného teplotního rozmezí, s čímž jsme se včera trápili.
Mé výjezdové kolo v posledním pokusu v Q3 bylo trochu narušeno a já jsem udělal v první zatáčce chybu. Proto vzhledem k tomu, jak to bylo těsné, jsem mohl získat více míst. Musíme být ale spokojeni s tím, kde se nacházíme. Víme, že máme rychlost na boj s vozy kolem nás, takže zítřek bude vzrušující.
Rob Smedley, ředitel výkonnosti vozidla
Když se to vezme všechno kolem a kolem, tak bychom s výkonností měli být spokojeni. Na nejrychlejšího ztrácíme jen tři desetiny a jsme mezi našimi nejbližšími soupeři v šampionátu [Ferrari, pozn. red.] i přesto, že nám tato trať nijak zvlášť nesedí.
Tohle jsme měli za cíl, když jsme sem mířili, takže jsme první část práce zvládli. V pátek jsme ukázali dobré tempo při dlouhých jízdách, takže jsme v silné pozici, abychom z tohoto závodu odjeli se slušným bodovým přídělem.
MCLAREN
Kevin Magnussen, 9. místo
Nejsem úplně potěšený, protože jsme byli něco rychlejší. Jako tým jsme odvedli dobrou práci. Doufali jsme ve víc, nevyšlo to.
Jenson Button, 11. místo
Myslím, že v Q3 by to pro nás bylo stejně těžké, i kdybychom postoupili – hodně jsme se totiž trápili. Nastavil jsme přední křídlo na maximum, ale nepomohlo to. Uvidíme dnes večer, co s tím budeme moci udělat.
Eric Boullier, závodní ředitel
Samozřejmě deváté a jedenácté místo není nic, s čím bychom se měli chlubit a nejsme spokojeni. Přesto - Kevinovo kolo bylo jen 0,569s pomalejší než pole Lewise a přestože to není to, proč jsme sem přijeli, ukazuje to, že naše auto zlepšujeme v porovnání s těmi nejrychlejšími. bohužel Jenson vyjel mimo trať ve svém rychlém kole v Q2 a nedostal se do top 10 jen velmi těsně. Víme však, jaký je to závodník a bude jeho cílem získat body.
Kevin dnes z auta dostal maximum a kdyby rozestupy nebyly tak těsné, byl by z toho lepší výsledek, což by si zasloužil. Zítra se bude snažit získat co nejlepší možný výsledek a probojovávat se polem.
TORO ROSSO
Daniil Kvjat, 10. místo
Myslím, že jsme dnes dostali z auta maximum, takže dobrá práce. Během kvalifikace se auto ne vždy dobře řídilo, ale naštěstí jsme to dali dohromady a dostal jsem se do Q3. Desáté místo byl ten nejlepší možný výsledek. Stále musíme pracovat, aby bylo auto zítra konzistentnější, ale dnes jsem udělal, co se dalo.
Jean-Eric Vergne, 12. místo
Měl jsem dnes potíže s předními pneumatikami. Nemohl jsem je správně zahřát a kvůli tomu se mi často blokovaly. Potom jsem udělal chybu a ztratil tři desetiny. Q3 nebyla daleko a je to škoda. Počítá se ale zítřek a máme konkurenceschopné auto, takže snad získám pár pozic zpět a budu bodovat.
James Key, technický ředitel
Včera večer jsme museli trošku zapracovat, myslím, že jsme udělali pokrok na JEVově autě. Daniil nebyl příliš spokojen, takže jsme udělali pár změn. Měli jsme cíl to dostat oba vozy do Q3. Tady to není jednoduché, je to komplikovaný okruh, kde musíte být velmi přesní.
Žel JEV promeškal druhý sektor během Q2 a jen těsně mu uniklo Q3. Myslím, že je to škoda a že si to zasloužil. Daniil se během svého prvního kola dostal do Q3, ale poté to pro něj bylo těžké. Celkově je to zklamání, protože jsme nedostali oba vozy do top 10, ale závod je zítra a věřím, že můžeme bojovat o body.
FORCE INDIA
Nico Hülkenberg, 13. místo
Doba kvalifikace v Singapuru je vždy intenzivní a stresující, ale doufal jsem, že budeme konkurenceschopnější a dostaneme se do první desítky. Ale dopadlo to tak, že Q3 mi utekla o pár desetin, ale mé kolo bylo dost dobré. Cítím se co se závodu týče pozitivně, protože mám na výběr z obou sad pneumatik pro start a Singapur je vždy dlouhý závod plný akce. Máme pár strategických možností, protože včera se pneumatiky hodně opotřebovávaly. Cílem jsou body.
Sergio Pérez, 15. místo
Trať dnes byla jiná a nečekávali jsme takové rozdíly. Trápili jsme se s chováním pneumatik. Vyjeli jsme brzy, abychom měli čísté kolo a připravili pneumatiky, ale věděli jsme, že nám to uškodí vzhledem k vývoji a změnám podmínek na trati. Ale i tak jsme se nedokázali zlepšit tak, jak bychom chtěli. Víme, že předjíždění je zde náročnější, ale s dobrým strartem a strategií můžeme pár míst získat. Hodně se zde opotřebovávají pneumatiky a to bude hrát velkou roli Bude to boj o body, ale na okruhu jako tento je možné vše.
Vijay Mally, šéf týmu
Očekávali jsme lepší pozice. Startovní pozice znamená, že budeme muset tvrději pracovat, abychom získali body, které potřebujeme. Přesto se co se závodní rychlosti týče cítím pozitivně a měli bychom být konkurenceschopní. Singapur obvykle přinese řadu příležitostí ke strategiím a my musíme využít každou možnost, protože cílem jsou oba vozy na bodech.
SAUBER
Esteban Gutiérrez, 14. místo
Jsem s výsledkem spokojen. Dostali jsme z auta víc než jsme čekali. Získali jsme maximum z toho, co máme nyní k dispozici. Zítra to nebude jednoduché, ale budeme bojovat, abychom získali maximum.
Adrian Sutil, 17. místo
Je škoda, že kvalifikace nebyla tak dobrá, jak jsme očekávali. Na druhou stranu jsme měli problém s pohonnou jednotkou od včerejška. Kvůli tomu jsme nedokázali jet v kvalifikaci naplno, což mě stálo čas na rovinkách. Za těchto podmínek bohužel nebylo možné se dostat z Q1. Musíme do zítra najít řešení.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Během víkendu jsme měli problém s ERSem, což nám vůbec nepomohlo. Přesto Esteban stále zlepšoval výkony a ukázal se v dobrém světle. Je pro zítřek v dobré pozici. Adrian nedokázal z motoru získat maximum a byl tak v nevýhodě. Minulost ukazuje, že se zde v závodě může přihodit spousta věcí a proto budeme chtít být v kontaktu s auty před námi a být připraveni na každou příležitost.
LOTUS
Romain Grosjean, 16.
Mohli jsme dnes v kvalifikaci dosáhnout na 13. příčku, auto vypadalo dobře a tým po celý víkend pracuje tvrdě. S E22 jsem spokojený, jak jen to jde, takže problémy na straně pohonné jednotky jsou frustrující. Stálo mě to hodně času. V závodě se může stát cokoliv, takže tomu budeme muset jít naproti.
Pastor Maldonado, 18.
Žel jsme měli určité problémy, proto jsme nemohli dokončit kvalifikační kolo s plným výkonem, na což jsme v posledním sektoru doplatili příliš. Normálně jsme v závodech rychlejší a očekáváme, že tomu tak bude i tady. Máme hodně čerstvých pneumatik, což můžeme využít ve strategii. Jde o dlouhý závod, rozdíly mezi vozy jsou menší a to nám dává šanci na dobrý výsledek.
Alan Permane, ředitel traťových činností
Kvalifikace byla velmi frustrující. Vůz E22 pracuje s vysokým přítlakem zde v Singapuru mnohem lépe a oba jezdci měli potenciál skončit výše, než jsme viděli po většinu sezóny. Žel oba zažili podobný problém týkající se obtokového ventilu turba, proto nám scházel plný výkon, když jsme to v kvalifikaci nejvíce potřebovali.
U obou směsí pneumatik se projevovala celkem dost degradace, takže si dokážeme představit, že většina týmů bude zvažovat dvě nebo dokonce po tři zastávky. Pokud se nám podaří z pneumatik dostat slušnou výkonnost, mohla by to být pro nás relativní výhoda ve srovnání s vozy kolem nás.
Zatím jsme v této sezóně předváděli lepší rychlost v závodech než v kvalifikacích. Znamená to, že pro zítřek stále doufáme ve slušný výsledek, byť se to mísí s frustracemi z toho, že jsme nevyužili potenciál a nezískali lepší pozice na roštu.
MARUSSIA
Jules Bianchi, 19. místo
Jsem se svým druhým místem spokojen a myslím, že jsem z auta dostal maximum. Udělal jsem pár chyb, ale nakonec jsem udělal maximum. Zítra musíme najít správné vyvážení. Cílem je udržet tři auta za mnou, potom uvidíme, co přijde.
Max Chilton, 21. místo
Je to trošku frustrující, s vozem jsem se o víkendu stále trápil na neustále se měnícím okruhu, ale nakonec to bylo dobré. Na začátku jsem měl problém s mapováním, což znamenalo, že jsem nejel úplně naplno. Potom už jsem jel naostro. Myslel jsem, že to bylo dobré kolo, ale čas tak nevypadá, takže se na to musíme podívat. Myslím, že zítra na startu mohu předjet Kobajašiho a potom uvidíme, bude záležet na strategii.
John Booth, šéf týmu
Celkově dobrá kvalifikace, zvlášť v Julesově garáži. Měli jsme pár potíží na Maxově voze a bohužel je nyní mezi oběma Caterhamy. Jako vždy tady - je zde potenciál, že to bude chaotický závod. Cílem je mít oba vozy před našimi soupeři a využít příležitosti.
CATERHAM
Kamuj Kobajaši, 20. místo
Udělali jsme úkoly a auto pro dnešek zlepšili. Pro třetí trénink nebyly na trati nejlepší podmínky, takže kola nebyla tak rychlá, ale co se výkonu týče, jsme na tom lépe než včera. Z auta jsem během kvalifikace dostal maximum a výsledek je to nejlepší, čeho jsme dnes v noci mohli dosáhnout. Zítra to bude dlouhý a namáhavý závod, takže se musím dobře vyspat a zítra se vrátit a zabojovat.
Marcus Ericsson, 22. místo
Byl to náročný den. Odpoledne jsme měli elektronické potíže a nefungovala telemetrie, takže to byl náročný začátek a stres pro tým, ale nakonec jsme do kvalifikace vyjeli. Musím týmu poděkovat za jejich úsilí, aby mě včas vyslali na trať, ale s výsledkem jsem nespokojen, mohlo to být lepší, kdybych neměl technické problémy. Ovlivnilo to kvalifikaci, což je škoda. Těším se na zítřek.
Cedrik Staudohar, šéf podpory Renaultu
Kamuj měl přímou kvalifikaci a jeli jsme podle plánu, ale nakonec jsme neměli rychlost stíhat Bianchiho. Bohužel Marcusovi, který neměl telemetrii ve třetím tréninku, musel tým vyměnit . Mechanici odvedli skvělou práci, že jeho vůz včas připravili, ale jeho výkon byl tím ovlivněn. Víme, že závod v Singapuru je dlouhý a nepředvídatelný, navíc je naše závodní rychlost lepší. Uvidíme, co přijde.