Ferrari kraluje i ve druhém tréninku

Petr Hlawiczka, 27. srpna 2010, 15:35 Google+

SPA - 2. TRÉNINK; Na Fernanda Alonsa si dnes nikdo nepřišel ani odpoledne. Jezdec Ferrari zajel nejrychlejší kolo - o desetinu lepší než druhý Sutil s Force Indií a o dvě desetiny rychleji než třetí Lewis Hamilton na McLarenu.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 27.08. 16:17) Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Během oběda se kolem Spa prohnaly další dešťové přeháňky, odpoledne však na piloty čekala  polojasná obloha, trať ale byla stále mokrá - což by mohlo představovat v neděli problém, protože každý z pilotů může během víkendu použít maximálně tři sady mokrých a čtyři sady přechodných pneumatik.

Odpoledne z garáže jako první vyrazil Sebastian Buemi s Michaelem Schumacherem. Po nich oba Red Bully, Jamamoto a Rosberg. Vozovka postupně osychala, na přechodné (intermediate) pneumatiky to však nebylo. I Buemi do rádia hlásil, že se podmínky od těch ranních příliš neliší.

První měřené kolo zajel po 6 min Sakon Jamamoto, který v HRT vystřídal Karuna Chandhoka - 2:10,985 min. Krátce na to jej o dvě vteřiny překonal De la Rosa, hned po něm o téměř 7 vteřin Felipe Massa na Ferrari - 2:04,070 min.

2nd_practice_Spa_paddock
Odpolední proměnlivé počasí

Po 10 min se Alonso vydal vyzkoušet úroveň přilnavosti na přechodných pneumatikách a v Kemmelu se dostal před Kobajašiho. Déšť zcela ustal a dokonce vykouklo slunce, což slibovalo znatelné vylepšení časů. Španěl to hned ve svém prvním kole potvrdil - zvládl ho o 3,5 vteřiny rychleji než jeho brazilský kolega - 2:00,481 min.

Fernando ubral další vteřinu ze svého času (1:59,490 min) a všichni piloti následně začali přezouvat na intermediálky. Začala těsná přetahovaná o nejlepší kolo - před Alonsa šel o 2 tisíciny Sutil, kterého vzápětí o 9 setin překonal Hamilton - jeho nejrychlejší čas ve druhém měřeném tréninku vloni měl hodnotu 1:47,201 min.

Liuzzi
Liuzzi v problémech, po nichž musel měnit přední část svého monopostu

Alonso se jal nacvičovat v boxech starty, chvíli na to jej napodobil i Massa. Liuzzi si mezitím v Rivage vyjel na prohlídku mimo trať, přičemž si poškodil přední část svého vozu. Mechanici mu v boxech vyměnili nos a mohl dále pokračovat. Mimo byl v Malmedy i Timo Glock, kterému rozbité auto mechanici do konce odpolední části již opravit nestačili. K vidění bylo naštěstí jen pár smyků a lehkých kontaktů s bariérami z pneumatik.

Chandhok, který se ujal role komentátora pro rádio BBC, prozradil, že ve Spa by na tom díky výkonu svého motoru mohl být dobře Mercedes - zmínil přitom pouze talent Rosberga, jakoby Schumacher ani neexistoval.

Po 30 min se pořadí opět měnilo:
 1. Sutil            1:58,149 min
 2. Kubica          + 0,162 sec
 3. Webber         + 0,341
 4. Massa           + 0,442
 5. Barrichello     + 0,845
 6. Rosberg        + 0,872
 7. Schumacher  + 1,070
 8. Petrov          + 1,084
 9. Hamilton       + 1,248
10. Kobajaši      + 1,278
11. Alonso         + 1,341
12. Liuzzi           + 1,536
13. Vettel          + 1,577
14. Button         + 1,639

Drtivá většina pilotů hlásila velké drolení předních pneumatik, dokonce již po třech kolech. Čerstvé pneumatiky při špatném počasí v neděli by mohly mít cenu zlata. Bylo velmi těžké odhadnout, jaké nasadit. Podle Chandhoka o změně směrem k rychlejším (z mokrých na přechodné, z přechodných na suché) rozhodují inženýři, protože pro piloty je velmi těžké odhadnout, jestli je trať dostatečně suchá.

Sutil
Sutil s Force Indií si to žene zatáčkou Eau Rouge

S problémy se potýkali i u Red Bullu, kde mechanici velmi pečlivě zkoumaly zadní část Vettelova vozu, který měl problémy s pravou zadní pneumatikou.

V polovině tréninku vyrazil jako první na suchých pneumatikách Jaime Alguersuari, zaznamenal nejrychlejší druhý a třetí sektor a vyšvihl se na průběžnou třetí příčku. Za vozy se již nezvedala tak velká vodní tříšť, ale meteorologové zbývající část hlásili opět příchod deště.

Se suchými pneumatikami šly časy rapidně dolů: Kobajaši - 1:52,625, Alguersuari - 1:52,877 min. Přezouvat začala většina jezdců. Jejich snahy chvíli brzdil Mark Webber, který se s technickým problémem pomalu plahočil do kopce zatáčkou Eau Rouge, na rovince Kemmel však znenadání opět zrychlil. Red Bull v rádiu vyjádřil obavy o jeho motor značky Renault.

Po hodince šel do čela úřadující mistr světa:
 1. Button        1:49,755
 2. Massa           + 0,511
 3. Kobajaši        +1,974
 4. Buemi           + 2,126
 4. Kubica          + 2,312
 5. Massa           + 2,401
 6. Hülkenberg   + 2,877
 8. Alguersuari   + 3,122
 9. Barrichello    + 3,837
10. Webber        + 5,208

Počasí v tu chvíli týmům přálo, trať osychala a jezdci se na slickách na rozdíl od Buttona většinou tvrdší konzistence dále zlepšovali. Po chvíli jej překonali Kubica (1:49,282), Hamilton (1:49,248) i Sutil (1:49,157 min), který dal prostor vzpomínkám na zdejší loňskou výbornou formu a oslavy indické stáje.

Kubicovi s Renaultem na konci rovinky Kemmel naměřili 322 km/hod - o 8 km/hod více než druhému Massovi s Ferrari. Obrovský rozdíl, který svědčí o tom, že francouzskému týmu F-kanál očividně funguje. Polák měl i nejrychlejší (300 km/hod) průjezd Radillonu hned za Eau Rouge.

cars
Srovnání belgických verzí vozů Ferrari, McLarenu a Force Indie

Pole postupně přecházelo na měkkou směs suchých pneumatik Bridgestone. Zdálo se, že optimálně začínají fungovat až ve 3. kole, kdy již byly zahřáté na provozní teplotu.

Veškeré snahy však 14 min před koncem utnuli diváci, kteří se dostali do rizikové zóny uvnitř zatáčky Rivage, a tak komisaři raději vyvěsili červené vlajky. Pro týmy to bylo frustrující, protože přišly o cenný čas na trati v dobrém stavu ke konci tréninků. Někteří lidé v zákulisí se nad rozhodnutím přerušit trénink podivovali - v tom místě údajně diváci byly vždy.

Provoz byl obnoven až na poslední tři minuty neboli dvě letmá kola. Využili toho všichni piloti kromě Glocka, jehož vůz mechanici stále opravovali.


Počty kol ujetých odpoledne (vlevo) a za dnešek celkem (vpravo)

V závěru, který připomínal kvalifikaci o jednom pokusu, se radoval opět Alonso, který na Massu získával půl vteřiny v prostředním sektoru. V něm naopak ztrácely McLareny, které čas doháněly na rovinkách: Button byl velmi rychlý v posledním, Hamilton byl nejrychlejší v prvním sektoru.

Nejvyšší rychlosti naměřené před zatáčkou Les Combes:
1. Kubica - 322 km/hod
2. Sutil - 316
3. Massa - 316
4. Schumacher - 315
5. Vettel - 314
6. De la Rosa - 314

Fotogalerii z dnešních tréninků najdete zde.

GP Belgie (Circuit of Spa Francorchamps)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 8 Fernando ALONSO espMarlboro Scudéria Ferrari1:49,032
2. 14 Adrian SUTIL deuKingfisher Force India F1 + 0,125
3. 2 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,216
4. 11 Robert KUBICA polRenault F1 Team+ 0,250
5. 7 Felipe MASSA braMarlboro Scudéria Ferrari+ 0,556
6. 5 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 0,657
7. 1 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,723
8. 22 Pedro DE LA ROSA espBMW Sauber F1+ 1,049
9. 9 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team+ 1,096
10. 23 Kamuj KOBAJAŠI jpnBMW Sauber F1+ 1,168
11. 12 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team+ 1,219
12. 3 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas+ 1,309
13. 4 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas+ 1,350
14. 17 Jaime ALGUERSUARI espScudéria Toro Rosso+ 1,650
15. 10 Nico HÜLKENBERG deuAT&T Williams F1 Team+ 1,799
16. 15 Vitantonio LIUZZI itaKingfisher Force India F1 + 2,488
17. 16 Sebastien BUEMI cheScudéria Toro Rosso+ 2,491
18. 6 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 2,604
19. 19 Heikki KOVALAINEN finLotus Racing+ 4,448
20. 18 Jarno TRULLI itaLotus Racing+ 4,607
21. 25 Lucas DI GRASSI braVirgin Racing+ 5,293
22. 21 Bruno SENNA braHispania Racing F1 Team+ 6,719
23. 21 Sakon JAMAMOTO jpnHispania Racing F1 Team+ 7,007
24. 24 Timo GLOCK deuVirgin Racing+ 14,147

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Ferrari kraluje i ve druhém tréninku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 27.08.2010 16:17 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a design jeho přilby při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Red Bull s motory Mercedes v roce 2011?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  3. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud