Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

Petr Hlawiczka, 13. srpna 2018, 06:40 Google+

Ředitel Renaultu Cyril Abiteboul připustil, že podcenili své soupeře v oblasti vývoje pohonných jednotek. Zapůsobil na něj zejména letošní pokrok Ferrari, proto jsou odhodlaní jít v budoucnosti do většího rizika.

Počet komentářů:  25 komentářů (Poslední 15.08. 12:54) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Renault RE17

Pohonná jednotka Renault RE17 | foto: Craig Scarborough

Sdílejte článek



Formule 1 se nachází v páté sezóně po poslední velké změně pravidel, kdy přešla na přeplňované hybridní V6 motory s vyspělým systémem pro rekuperaci kinetické i tepelné energie. Na počátku měl obrovský náskok Mercedes, nyní jej předstihlo Ferrari. Renault je až třetím v pořadí, o kousek za ním zůstává japonská Honda.

"Řekněme to takto: jsem opravdu přesvědčený o tom, že jsme podcenili potenciál současných motorových pravidel. Máme za sebou čtyři roky těchto pravidel a po čtyřech letech byste mohli očekávat, že se vývojová křivka vyrovná," uvádí Abiteboul.

"Něco takového jsme viděli u Mercedesu. Aniž bych chtěl otevírat jinou debatu, tak jsme ohromeni nedávným zlepšením Ferrari, které ukazuje, že to je možné. Nevíme jak, ale je. Není to nic, co jsme v tomto časovém období čekali," pokračuje šéf Renaultu.

img-responsive

Ferrari dosáhlo se svou pohonnou jednotou velkého pokroku, v oblasti výkonu už předčí i dříve dominantní Mercedes | foto: Scuderia Ferrari

Ten nyní bude muset trochu změnit svůj přístup, aby se na špičku dotáhl a naplnil své mistrovské ambice. "Musíme přijmout větší kroky, více riskovat, ale to riskování musí být zmírněno, jelikož si nemůžeme dovolit přijít s produktem kompromitujícím spolehlivost," uvědomuje si Abiteboul.

Od příštího rok získávají cennou jezdeckou posilu v podobě Daniela Ricciarda, jenž opustí Red Bullu, který letos vyhrál tři velké ceny. Před sezónou sice pomýšlel na titul, nyní ale trochu propadá za Mercedes a Ferrari, které v průběhu sezóny nasadili významná vylepšení.

Šéf Renaultu přiznává, že mu neschopnost se dotáhnout na soupeře "působí skutečné starosti" a uznává, že svůj deficit i přes nasazování novinek spíše jen udržují poté, co v předchozích letech byli po stránce šasi a motoru "ohromně pozadu."

img-responsive

Renault musí ve vývoji šasi i motoru přidat, náskok soupeřů i přes veškerou snahu nestahuje | foto: Renault Sport F1

"Motor se zlepšuje, stejně jako šasi, ale žel se žádná z těchto ztrát nezmenšuje. Máme prostor pro zlepšení, zvýšení výkonu, přítlaku, přilnavosti a čehokoliv jiného, jenže to děláme stejným tempem, jako špičkové týmy, což zas není tak špatné," uvažuje Abiteboul, jehož tým podle něj na Ferrari a Mercedes v oblasti zdrojů ztrácí kolem "30 %."

Má je však Renault navyšovat, když od roku 2021 mají do hry vstoupit nová pravidla omezující rozpočty? "Bylo by to těžké je ohromně zvýšit, pokud byste je měli zase snížit. Rozpočtový strop bude klást důraz na efektivitu organizace. Ta je klíčem pro zrychlování toho, co musí Enstone učinit po stránce šasi. U motoru to je trochu jiné, je to spíše o zrychlení tempa, kterým ho vyvíjíme," dodává Abiteboul.



Google+ Vytisknout

Diskuze: Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 15.08.2018 12:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 25 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se zajímá o návrat do F1, chtěl by ale vítězné auto

"Po Rosbergově odchodu jsem jednal s Wolffem," prozrazuje Alonso. Pro rok 2020 hledá vítězné auto

Charles Leclerc s Ferrari SF90

"Trať ve Francii nám moc nesedí," hlásí Ferrari před závodem. Jaké posily získalo a co nového chystá?

Kevin Magnussen po nárazu do Zdi šampionů v Kanadě

"Piloti, kteří volají po nižším přítlaku, s těmito auty neumí jezdit," říká Magnussen

Max Verstappen s Red Bullem RB15

"Honda ve výkonu zaostává," uznává Helmut Marko. Kdy dostane Red Bull nový motor?

Nico Hülkenberg ve Velké ceně Kanady

"Vůz funguje všude, výsledek z Kanady můžeme zopakovat." Co chystá Renault pro domácí závod?

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019

Pirelli přes četné stížnosti od týmů nedostalo ani jeden požadavek na změnu pneumatik. Na čem zapracuje?

Sebastian Vettel v Kanadě

Komisaři o Vettelově penalizaci v Kanadě - fanouška Ferrari Pirra mrzí obzvlášť jedna věc

V kuloárech se formuje budoucnost královny motorsportu

Představení nových pravidel pro rok 2021 odloženo, naplňují se obavy menších týmů?

Mechanici Mercedesu stihli těsně před startem dát vůz Lewise Hamiltona dohromady

Mercedes o dramatické opravě Hamiltonova vozu před startem. Co stálo za zrychlením Lewise v GP Kanady?

Robert Kubica v kvalifikaci na Velkou cenu Kanady 2019

"Kubica je jasně pomalejší než Russell, Williams je mrtvý," hodnotí Villeneuve

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VET... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pohonná jednotka Hondy

"Důležitý nárůst výkonu," chválí Brawn pokrok Hondy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Honda ve výkonu zaostává," uznává Helmut Marko. Kdy dostane Red Bull nový motor?

  2. Představení nových pravidel pro rok 2021 odloženo, naplňují se obavy menších týmů?

  3. "Trať ve Francii nám moc nesedí," hlásí Ferrari před závodem. Jaké posily získalo a co nového chystá?

  4. "Vůz funguje všude, výsledek z Kanady můžeme zopakovat." Co chystá Renault pro domácí závod?

  5. "Piloti, kteří volají po nižším přítlaku, s těmito auty neumí jezdit," říká Magnussen

  6. Pirelli přes četné stížnosti od týmů nedostalo ani jeden požadavek na změnu pneumatik. Na čem zapracuje?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud