Allison: Před Spa jsme měli obavy, nakonec dopadlo slušně. Ferrari teď bude ještě lepší

Petr Hlawiczka, 3. září 2014, 06:20 Google+

Ferrari mířilo do Spa s obavami, nakonec tam bylo velmi konkurenceschopné, což jej naplňuje nadějemi v lepší výsledky. Obzvlášť proto, že jim zbývající okruhy kalendáře mají podle technického ředitele Jamese Allisona sedět. Před domácím závodem v Monze hovoří o nárocích okruhu a nastavení vozu.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 03.09. 19:14) Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

"Spa a Monza jsou tratě, jejichž vlastnosti zřejmě nesedí úplně nejlépe našemu vozu, takže jsme ke Spa přistupovali trochu s obavami. Hodně tam záleží na výkonu a aerodynamice, ale F14 T si ve Spa nakonec vedlo slušně," uvádí Allison.

"Fernando předvedl svou normální výjimečnou výkonnost, zatímco Kimi byl v závodě silný a dojel si také pro dobrý výsledek," hodnotí Velkou cenu Belgie, v níž Räikkönen skončil čtvrtý - letos poprvé před svým týmovým kolegou Alonsem, který byl klasifikován na 7. místě (po penalizaci Kevina Magnussena z McLarenu).

"Mezi Spa a Monzou jsou rozdíly, celková charakteristika je ale taková, že doufáme v další slušný víkend před tím, než zamíříme ke zbývajícím okruhům letošního ročníku, jejichž vlastnosti by nám při závodění měli vyhovovat o něco více," doufá technický ředitel v lepší výsledky Ferrari od Singapuru.

ferrari - spa
Ferrari si navzdory obavám ve Spa nakonec vedlo slušně, ve zbytku sezóny očekává
ještě lepší výsledky (foto: Scuderia Ferrari)

Monza je nejrychlejším okruhem šampionátu, kde týmy kvůli dlouhým rovinkám a malému počtu rychlých zatáček nastupují s vůbec nejnižším přítlakem: "To znamená, že je extrémně důležité nastavit auto tak, aby vám umožnilo ty dlouhé rovinky využít: jet s nižším přítlakem a odporem, abyste na rovinkách dosahovali dobrou maximální rychlost."

"Vysoké maximální rychlosti na rovinkách také znamenají, že musíte zatáčkami projíždět pomaleji, takže je velmi důležité nastavit auto tak, aby bylo stabilní při brzdění, udržovalo si dobrou aerodynamickou a mechanickou přilnavost, abyste byli schopni se probít zatáčkami před tím, než zamíříte na další dlouhé rovinky," popisuje Allison.

Kromě nízkého odporu bude důraz kladen také na výkon pohonných jednotek. Velká cena Itálie je sice časově nejkratší - loni zde bylo hotovo za hodinu a 18,5 min - nikoliv však nejsnadnější. "Nenechte se zmást tím, že je krátká, snadná, nebo e má relativně nízký počet zatáček, takže je pro piloty méně náročná. Zvládat vozy s tak nízkým nastavením křídlem a projíždět náročné zatáčky a šikany v Monze není jednoduché."


Video: James Allison o očekáváních Ferrari před Monzou (zdroj: Scuderia Ferrari)

Ferrari se daří zrychlovat a v posledních závodech zvyšovalo svou konkurenceschopnost. "V několika posledních závodech jsme naše auto zlepšili. Toto zlepšení se začíná projevovat u obou našich jezdců. Doufáme, že to přinese ve zbytku sezóny lepší výsledky," dodává Allison.

Vytisknout

Diskuze: Allison: Před Spa jsme měli obavy, nakonec dopadlo slušně. Ferrari teď bude ještě lepší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 03.09.2014 19:14 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Rozhovor s Ecclestonem: V kanceláři bývám první, při MS ve fotbale jsem si něco…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud