De la Rosa: Ferrari letos ještě nic nevzdává!

Petr Hlawiczka, 15. července 2014, 06:50 Google+

Testovací pilot Ferrari oceňuje příležitost svézt se se současným monopostem, což si užil minulý týden v Silverstone, a hovoří o ambicích svého týmu v letošním šampionátu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 16.07. 09:30) Napište svůj názor
de la Rosa, Pedro

de la Rosa, Pedro | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ferrari se nevzdává
Španěl tuto možnost dostal první den, kdy s Ferrari testoval pro Pirelli: "Bylo to fantastické být zpět ve voze, byl to takový nápor. Šlo vlastně o důležitou příležitost ovládat skutečný vůz z pohledu korelace výsledků ze simulátoru a z trati, abychom viděli, zda je veškerá práce odváděná na simulátorů správná."

Letošní vozy se hodně liší od těch minulých: klesl přítlak, pneumatiky mají nižší přilnavost, zatímco nové pohonn jednotky poskytují dvakrát vyšší krouticí moment: "Ovladatelnost vozu, dávkování výkonu - tolik věcí se liší od té doby, kdy jsem naposledy závodil. Proto je tak důležité v těchto dnech pro testovací piloty jako jsem já hodně pracovat na simulátoru."

"V Silverstone jsme se toho hodně naučili, prošli jsme náš určný vývojový program. Závod od závodu se zlepšujeme a nic letos nevzdáváme, i když už myslíme i na rok 2015," popisuje situaci svého týmu De la Rosa. Ferrari v šampionátu ale patří až třetí místo, přičemž na suverénní Mercedes ztrácí už 206 bodů.

Na Hockenheimu potřebujete z auta dostat vše
Před závodním víkendem v Německu testovací pilot Ferrari uvádí: "Hockenheim je velmi všestranná trať, kde potřebujete z auta dostat vše. Potřebujete výkon, správné vývažení mezi přední a zadní nápravou a také dobrý přítlak, protože i když nejde o dlouhou trať, tak obsahuje všechny typy zatáček."


Video: Pedro de la Rosa o své práci u Ferrari a jeho vyhlídkách (zdroj: Scuderia Ferrari)

"Například v prvním sektoru potřebujete velmi silnou přední část kvůli zatáčce č. 1, protože když se tam jinak potýkáte s nedotáčivostí, nemůžete sešlápnout plyna hodně ztrácíte na výjezdu. Dobrá trakce je klíčová v zatáčkách č. 2 a 5., protože po nich přicházejí dvě nejdelší rovinky dráhy, zatímco vláseknka v zatáčce č. 6 představuje perfektní příležitost pro předjetí.

Co se týče posledního sektoru, potřebujete zkrátka hodně přítlaku. Jde o část trati s největším počtem zatáček, kde vyniká dobré auto po stránce aerodynamické a mechanické," dodává De la Rosa.

Vytisknout

Diskuze: De la Rosa: Ferrari letos ještě nic nevzdává!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 16.07.2014 09:30 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Caterham

Caterham testuje u Toyoty v Kolíně a chystá nový nos, Fernandes vývoj blokoval

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud