Bývalý pilot F1 potvrzuje, že za letošní úspěchy může předchozí vedení: "Ferrari si letos užívá skvělé strategie, na které se začalo pracovat v roce 2014. Práce na voze pro rok 2015 zahájilo dříve, než kdokoliv jiný. To ale znamenalo obětovat rok 2014, což se projevilo ve výsledcích."
De la Rosa ve své kariéře odjel přes 100 závodů za pět různých týmů (Arrows, Jaguar, McLaren, Sauber, HRT), letos ale zůstal bez smlouvy: "Závodění je v mé DNA. Ale je mi jasné, že má budoucnost zřejmě spočívá v projektech spojených s jinými kategoriemi, které lépe odpovídají mému věku, například světové vytrvalostní závody."
Na otázku španělských médií, zda očekával, že s ním Ferrari neprodlouží smlouvu, odpověděl: "Nečekal, ale vzhledem k tolika změnám včetně Fernanda mě to nepřekvapilo." Jeho šance klesají i kvůli tomu, že mezi GP2 a F1 již nejsou tak velké rozdíly.
Pedro de la Rosa loni při testech s Ferrari v Silverstone (foto: Scuderia Ferrari)
F1 je podle něj příliš snadnou: "Musíme být realisté a vidět to, že mezi GP2 a F1 teď není moc rozdílů. To znamená, že F1 už není tak náročnou na přizpůsobení se. To je špatné pro zkušenější jezdce, jako jsem já, protože bez skoku ve výkonnosti se mladí jezdci nyní mohou velmi jednoduše přizpůsobit."