Čtyřnásobný mistr světa přišel o výkon už v pátém kole, poté se motor podařilo znovu přimět k činnosti, závod ale nakonec vzdal, aby jej ušetřil. Pohonné jednotky jsou letos omezeny pouze na pět kusů na jezdce a sezónu. Potíže s pohonnou jednotkou navíc v průběhu Velké ceny Rakouska zažívaly i oba vozy dceřiné stáje Toro Rosso.
"Je to frustrující, že jsme v takové situaci. S Renaultem jsme samozřejmě zažili spoustu úspěchů. Vyhrávali jsme závody a šampionáty díky pohonu od Renaultu, ale situace se momentálně nemění," uvádí Horner.
"Spolehlivost je nepřijatelná, výkonnost jen nepřijatelná - v Renaultu musí dojít ke změnám. Takto nemůžeme pokračovat. Není to dobré pro Renault a není to dobré pro Red Bull," kritizuje šéf Red Bullu, který bude po Rakousku vyhodnocovat výsledky letošní spolupráce a míru zlepšení od počátku sezóny. Podle Helmuta Marka by mohli přistoupit dokonce i k vývoji vlastní pohonné jednotky.
"Něco se musí stát, protože cokoliv se tam děje, tak to momentálně nefunguje. Není to naše věc ani naše zodpovědnost. Jsme konečným uživatelem a je zkrátka frustrující, že ten produkt není tam, kde momentálně být má," kritizuje Horner.
"Musíme spolupracovat jako partneři. Příští rok za zády našeho vozu nebude jiný motor, ale chceme být konkurenceschopní a jezdit na čele, takže tyto problémy se nemohou a neměly by se stávat," dodáfá šéf Red Bullu.
Sebastian Vettel kvůli problému s pohonnou jednotkou Renaultu ve Velké ceně Rakouska
daleko nedojel (foto: Red Bull Racing)
Reakce Renaultu
Renault si potíže uvědomuje, podle Rémiho Taffina ale takové problémy se spolehlivostí o závodním víkendu v Rakousku nečekal: "Určitě můžeme uvést, že šlo pro nás o velmi náročný víkend."
"Přijeli jsme zde s vírou, že okruh nebude sedět charakteristice pohonné jednotky Renault Energy F1. Není silná na rovinkách, ale má mnoho jiných kvalitních stránek, které jsme dnes nemohli ukázat.
Žel jsme zažili také určité potíže, které nás staví do negativního světla. U Sebastianova vozu tým zaznamenal problém při změně map na startu. Podíváme se na to, proč k tomu došlo, protože to tým stálo cenné body. Mohlo jít o problém se softwarem, mohlo to mít ale také spojitost s běžným softwarem.
Ať tak či onak, očividně to je třeba důkladně prošetřit. Pečlivě projdeme veškeré detaily od Red Bullu a dalších týmů a v Silverstone se vrátíme silnější," ujišťuje Taffin, šéf traťových činností společnosti Renault Sport F1, který svými pohonnými jednotkami krom Red Bullu a Toro Rosso zásobuje také Caterham a Lotus.