Vývoj závodu ji nahrával: Lewis Hamilton odstoupil kvůli přehřátým brzdám, technické problémy sužovaly i druhý Mercedes Nica Rosberga a indickému týmu fungovala strategie: vsadili na rozdíl od ostatních pouze na jednu zastávku - s degradací neměli problém, na trati vydrželi dlouho a přitom jezdili velmi rychle.
Sergio Pérez dokonce vedl skupinu jezdců za trápícím se Rosbergem. O obrovskou příležitost zvítězit je ale připravily potíže s brzdami v samotném závěru a kolize s Felipem Massou, po které oba aktéři skončili na pozorování v nemocnici.
Provozní ředitel Otmar Szafnauer k vývoji závodu přiznal, že si mysleli, že míří za vítězstvím: "Ano. Když oba Mercedesy rádiem hlásili problémy, mysleli jsme si, že tenhle závod vyhrajeme.
První věcí bylo spojit se s inženýrem Mercedesu, abychom pochopili, zda se můžeme potýkat se stejným problémem. On řekl, že jsme OK. Naši kluci nehlásili žádné potíže a pokračovali v jízdě. Byli jsme optimisté, když jsme to slyšeli."
Pérez se ale před Rosberga nemohl dostat a nakonec kvůli problémům s brzdami podlehl útokům Red Bullů Daniela Ricciarda a Sebastiana Vettela. A pak došlo i ke zmiňované havárii v první zatáčce posledního kola.
Sergio Pérez před oběma Red Bully (foto: Sahara Force India)
"Dvě či tři kola před incidentem jsme zaznamenali selhání čidla, které resetoval - a reset byl tou potíží. Měl problém a rádiem řekl: 'Mé brzdy, mé brzdy.' Řekli jsme mu, ať resetuje senzor, a když to dělal, Red Bully, které byly velmi blízko, jej předjeli. Problémem bylo tedy to resetování, protože pak byl znovu rychlý," vysvětluje Szafnauer.
Komisaři ze způsobení kolize s Massou obvinili Péreze a potrestali ho odsunem o pět míst dozadu na startu Velké ceny Rakouska (více zde).