Vše se točí kolem snah o snížení nákladů. Týmy s FIA diskutují o zavedení standardizovaných částí monopostů, rozšíření pravidel tzv. "parc fermé," kdy se o závodních víkendech na vozech nesmí pracovat, a o snížení počtu zaměstnanců týmů účastnících se velkých cen. A tak není divu, že se mezi takovými návrhy objevil znovu i zákaz testování během sezóny.
Letos se týmy domluvily na čtyřech testech: dva se již uskutečnily (po závodech v Bahrajnu a ve Španělsku), další dva nás čekají (po Velké ceně Británie a Abú Zabí). Některé týmy sice vítají jejich přínos, jiní jsou však nespokojeni s neospravedlnitelným nárůstem výdajů a dodatečnou zátěží lidských zdrojů.
Kromě testů v sezóně také diskutují o omezení předsezónních testů příští rok. Vypadá to, že se dočkáme pouze dvou testů před úvodním závodem ročníku 2015. Týmy během nich také nechtějí testovat mimo Evropu, a tak to vypadá, že se dvakrát vypraví do Španělska místo do Bahrajnu, kde si reprezentativnější podmínky letos pochvalovalo i Pirelli.
Zatím se šéfové týmu shodují v tom, že snížení nákladů bude možné pouze prostřednictvím sportovních pravidel, nikoli díky nějakým dodatečným dohodám. To se zamlouvá i technickému ředitelovi Ferrari Jamesovi Allisonovi.
"Jednou z věcí, které jsme uvedli, bylo, že technická pravidla obecně nejsou tím nejšťastnějším řešením pro hledání úspor. Sportovní pravidla jsou v tomto ohledu obecně efektivnější. Pokud tedy mám vrhnout nějaké úsilí do diskusí, zřejmě největší množství peněz ušetříme, pokud se v našich snahách zaměříme na sportovní stránku," cituje Allisona Autosport.
Týmy vedou rozsáhlé diskuse o tom, jak v F1 dosáhnout přijatelného snížení nákladů
(foto: Sahara Force India)
Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier zase varuje před příliš mnoha změnami v krátkém časovém období - podle něj vedou spíše ke zvýšení nákladů, než k opaku: "Musíme být opatrní. Čím více změn uděláme v pravidlech, tím více peněz potenciálně utratíme za přizpůsobení našeho byznysu novým pravidlům."
"Víme, že snaha udržet pravidla stabilní po několik let je nejlepším způsobem, jak peníze ušetřit. Zároveň vedeme několik rozsáhlých diskusí o formátu víkendu, ceně motorů, omezení aerodynamického tunelu, kde můžeme potenciálně ušetřit. Na tom se snažíme s ohledem na budoucnost dohodnout, ale nechceme jít do nějakých šílených rozhodnutí, protože bychom pak vytvořili opak toho, co si přejeme," dodává Boullier.