Renault tehdy uvedl, že pozdní platby jsou "vážným problémem" a že se "už za několik týdnů" dostanou do kritického bodu. Jalinier nejmenoval, kdo konkrétně dosud nezaplatil. Nikdo by nepodezříval bohatý Red Bull či jeho sesterský tým Toro Rosso. Prstem se proto hned začalo ukazovat na Caterham a Lotus.
Šéf Caterhamu Cyril Abiteboul se z toho ale hned vyvlékl: tvrdil, že jeho tým zaplatil. Černého Petra tak přenechal Lotusu. Po nedělní Velké ceně Španělska pozval majitel stáje z Enstone šéfy Renaultu do svého motorhomu.
O čem jednali? "Měli jsme schůzku proto, že jsem po nich chtěl objasnit jejich cenu. Řekl jsem jim, že pokud budou říkat takové věci, ať pak jmenují tým, se kterým mají problém. Ať jen neříkají 'týmy' - pak můžou očekávat, že lidé dojdou k vlastním úsudkům."
"Respektujeme smlouvy, které s nimi máme. Pokud někdo nezaplatil, musel to být někdo jiný, ale nejsem si jistý ani tím, zda někdo takový je, mám-li být upřímný, také uvidíme," sděluje Lopez. Na přímý dotaz, zda Lotus za motory zaplatil, odpovídá: "Zaplatili jsme. Máme to s nimi absolutně v pořádku."
Romain Grosjean s Lotusem E22, který používá pohonnou jednotku Renaultu (foto: Lotus F1 Team)
Renault postupně zlepšuje své pohonné jednotky, s nimiž měly týmy na začátku sezóny potíže, a Lotus se v posledním závodě dočkal prvních bodů a mistrovský Red Bull obsadil třetí a čtvrtou příčku za Mercedesy, za jehož motory stále zaostávají. K plnému zotavení mu ale chybí již jen 10 %, další vylepšení a stažení náskoku vedoucího výrobce chystá pro Monako a Kanadu.