MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Velmi děkuji týmu, odvádějí letos neuvěřitelnou práci. Podpora zde je nejlepší, jakou jsem kdy zažil a mé první vítězství ve Španělsku je pro mě vším. Nebyl jsem naštvaný, nebyl jsem dnes dostatečně rychlý, Nico byl rychlejší. Trápil jsem se s vyvážením a musel jsem se spolehnout na své inženýry. Měnil jsem své nastavení a naštěstí byl schopný Nica za sebou udržet.
Kdysi mi poradili, abych si sedl s Rossem [Brawnem] v domě mé matky. Vlastně jsem si nebyl jistý tím, že budeme o sekundu rychlejší než Red Bull, ale dokázali jsme to. Opravdu mě potěšili, že jsme získali naše čtvrté 1. a 2. místo zároveň, to je neuvěřitelné.
Nico Rosberg, 2. místo
Myslím, že kdyby zbývalo ještě jedno kolo, tak by mi zůstala dobrá šance. Žel dopadlo to takto a jsem trochu zničený, ale přesto mám druhé místo, druhé místo v šampionátu a před sebou mnoho dalších závodů. Do Monaka půjdu s tím, abych svou pozici vylepšil a zopakoval loňské vítězství.
Toto Wolff, výkonný ředitel
Nesmíme se stát samolibými, jsme sotva ve čtvrtině šampionátu. Dnes to oslavíme a v pondělí ráno na to zapomeneme.
Fantastické odpoledne. Máme dva úžasné piloty, kteří jsou schopni bojovat až do poslední zatáčky. To byl i dnešní případ. Byli velmi blízko i přes odlišné strategie. Jejich souboje jsou intenzivní a jsem si jistý, že tomu tak bude až do posledního závodu. Chceme se dál zlepšovat.
RED BULL
Daniel Ricciardo, 3. místo
Neměli jsme takovou rychlost, jako Mercedes. Celkem pohodlně jsme si ale dojeli pro třetí místo a je opravdu příjemné stát na pódiu. Jsem si jistý, že tentokrát si je udržím.
Věděli jsme, že na Mercedes nemáme, ale byl to vzrušující závod. Vypadá to, že jsme druhý nejlepší tým a možná, že v Monaku budu bojovat se Sebem o poslední místo na pódiu. Musíme se snažit co nejvíc dohnat Mercedes.
Sebastian Vettel, 4. místo
Rozhodně to dnes byla větší legrace než v minulém závodě, kdy jsem musel lidi pouštět. Celkově to bylo maximum, které jsme dnes mohli získat. Start byl špatný, přišel jsem o pozici, ale dokázal jsem ji ke konci kola získat zpět.
Zasekl jsem se ve vláčku a opravdu jsem nevěděl, jak daleko bychom to dnes mohli dotáhnout, ale když jsme přešli na tvrdé pneumatiky, mohli jsme ostatní trochu dohánět a uvědomili jsme si, že máme rychlost. Myslím, že čtvrté místo je to nejlepší, které jsme dnes mohli získat.
Christian Horner, šéf týmu
Sebastian po mizerném začátku víkendu zajel skvělý závod s dobrou strategií a skvělou týmovou spoluprací. Tým odvedl skvělou práci. Dan si své první oficiální třetí místo zasloužil, byl bezchybný celý víkend. Byl to pozitivní závod.
WILLIAMS
Valtteri Bottas, 5. místo
Mám opravdu radost - 10 bodů je velmi dobrých. Po celou dobu jsme se drželi na bodech a dnes jsme získali z pneumatikové strategie maximum a já z auta. Škoda, že se ke konci Vettel přiblížil tak rychle, máme však body. Atmosféra je [v týmu] samozřejmě lepší, když jste rychlejší. Po celou dobu bojujeme v závodech o body, takže to je dobrý pocit, mít ten hlad. Stále chceme víc.
Felipe Massa, 13. místo
Měl jsem dobrý start a mohl získat více pozic, ale byl přede mnou Ricciardo, takže jsem nemohl nic dělat. Tří zastávková strategie by fungovala, kdyby byl první stint čistý, ale auta přede mnou rychle zničily moje pneumatiky. Takže místo toho, abych jim ujížděl a měl před sebou prázdnou trať, když oni zajeli do boxů, měli výhodu. To se stalo znovu na začátku druhého stintu, takže dnes to zkrátka nešlo v můj prospěch.
Claire Williamsová, zástupkyně šéfa týmu
Valtteri odvedl skvělou práci, předvedli jsme skvělé zastávky, odvedli dobrou práci se strategií na jeho voze a můžeme být s pátým místem velmi spokojeni. Přeskočili jsme McLaren v poháru konstruktérů, ale cílem je se posunout na čtvrté či třetí místo, to by bylo fantastické. Chceme se posouvat dopředu. A dnes jsme byli třetí nejrychlejší auto.
FERRARI
Fernando Alonso, 5. místo
Bylo to těžké. Nic nás nepřekvapilo, po celý závod jsme měli velmi nízkou přilnavost. Trápili jsme se na startu a nepodařilo se mi v první zatáčce získat žádné místo. Po 90 % závodu jsme byli zaseknutí v provozu.
Jsme žel v podobné pozici [jako před Barcelonou]. Náskok Mercedesu je letos úžasný - 40 sekund, takže fair play. My musíme zlepšit své výkony, protože Mercedesy ukazují, jaký mají tato auta potenciál.
Nevím, jak fungovaly pneu Kimimu, ale moje zadní byly po dvou nebo třech kolech obtížně zvládnutelné a proto jsem se ptal týmu, zda můžu do boxů. Když bylo na čase, zastavil jsem, potom jsem se dostal do provozu a proto se nedostal před Kimiho. Ve druhém stintu pneumatiky opět odešly a tak jsem se zeptal, zda mohu zajet pro výměnu.
Oni řekli, že mohu buď pokračovat a zkusit dvě zastávky a nebo zastavit a jet na tři zastávky. Řekli, že Vettel jede na tři, takže když zastavíme, pokryjeme ho. Já souhlasil. Chtěl jsem být před Vettelem, ale nebylo to možné. Snahou bylo udržet ho za námi. Nezvládli jsme to a to je škoda.
Kimi Räikkönen, 6. místo
Chtěl jsem si pár věcí vyjasnit (komentuje Fin dotaz na svého inženýra ohledně strategie, která nakonec pomohla Fernandu Alonsovi dostat se přes něj: "Kdo dělá ta strategická rozhodnutí?", ptal se po dojezdu do cíle.). Stále jsme dojeli kus za ostatními. Moc rozdíl v tom nebyl a na výsledku to moc nezměnilo.
Byl to komplikovaný závod, chyběl mi přítlak a bylo náročné najít správné vyvážení. Dvouzastávková strategie se ukázala jako špatná, protože kvůli opotřebení pneumatik jsem nemohl jet naplno až do konce.
Zkoušíme řadu věcí a bylo to dnes o něco lepší, ale stále jsme šestí. Měli jsme šanci bojovat, ale stále jsme daleko od pozic, kde bychom chtěli být. Celkově jsme čtvrtý nejrychlejší tým a to je zklamání. Ale bylo to lepší oproti poslednímu závodu.
Napětí u Ferrari? (zdroj: Youtube/SkySportsF1)
Pat Fry
Tento víkend byl pro tým náročný a skončil skvělým závodem, ve kterém nám však bohužel chyběla rychlost, abychom zlepšili naše postavení po startu. Vzhledem k tomu, jak náročné je zde předjíždění, start byl rozhodující. Spotřeba byla v pořádku, degradace ovlivnila závod a kromě Mercedesu byly časy několika týmů velmi podobné. Ztráta na lídry není překvapivá a neodradí nás, protože víme, že musíme náš vůz zlepšit. Nyní budeme chtít využít dva dny testování, abychom našim pilotům dali konkurenceschopnější auto.
LOTUS
Romain Grosjean, 8. místo
Nebyl to ten nejjednodušší závod mé kariéry. Měli jsme během něj několik problémů, ale bylo příjemné bojovat s Ferrari. Myslím, že kluci si dnes zaslouží pivo, protože pracovali tak tvrdě. Je dobré být opět na bodech. Začátek sezóny byl pro nás těžší, než jsem si představoval v těch nejhorších snech, ale všichni tvrdě pracují na tom, abychom uspěli. Pokusíme se to udržet a přenést do Monaka.
Pastor Maldonado, 15. místo
Udělali jsme krok vpřed co se rychlosti týče, bylo to mnohem lepší, ale nedostatek maximální rychlosti znamenal, že jsem nemohl útočit, i když jsem byl rychlejší než auta kolem. Musíme dál pracovat, abychom byli rychlejší na rovinkách. Dnešní výsledek je zklamáním, ale bylo to ovlivněno mým startem na konci roštu. Alespoň jsme viděl šachovnicovou vlajku a nasbíral další data pro vývoj vozu.
Federico Gastaldi, zástupce šéfa týmu
Jsme rádi, že jsme získali první body. Rozhodně k tomu vedla dlouhá cesta. Není to zrovna podle našich představ, čekali jsme, že dojedeme výš. Měli jsme další potíže s pohonnou jednotkou, takže musíme dál pracovat s Renaultem, abychom mohli bojovat o co nejvíc bodů. Máme teď před sebou dva dny testů a cílem je další zlepšení výkonnosti a spolehlivosti.
FORCE INDIA
Sergio Pérez, 9. místo
Bylo to náročné odpoledne, takže odjet se dvěma body není špatné. Měl jsem dobrou rychlost a degradace pneumatik byla dobrá a možná jsem mohl být ještě agresivnější se strategií. Možná kdybychom zastavili dříve, mohl jsem ještě pár vozů přeskočit, protože rychlost byla dobrá, jen bylo těžké předjíždět. Věděli jsme, že tato trať pro nás bude těžkou zkouškou a tento výsledek je víceméně podle našich očekávání. Možná jsme mohli dosáhnout sedmého a osmého místa, ale měli bychom být s tímto výkonem spokojeni, protože jsme opět získali body.
Nico Hülkenberg, 10. místo
Dnes to bylo o limitaci škod. Věděli jsme, že to nebude náš nejsilnější okruh, takže mít oba vozy na bodech je pozitivní výsledek. Opotřebení pneumatik bylo vysoké a auto se neřídilo lehce, ale myslím, že ke konci se trápili všichni. Myslel jsem, že budeme muset zajet potřetí do boxů, ale naštěstí pneumatiky vydržely a já získal bod. Využijeme všechna data z víkendu, abychom se v následujících závodech zlepšili, protože chceme být o něco konkurenceschopnější.
Vijay Mallya, šéf týmu
Dnes odpoledne jsme viděli pár překvapení a výsledek je férovým odrazem naší rychlosti. Jak jsem řekl včera, není to náš okruh, ale i tak jsme nakonec bodovali s oběma vozy. To znamená body v každém závodě a to nás udržuje v boji. Jako všichni jsme se trápili s degradací a bylo obtížné rozhodnout, kdy zastavit. Cítili jsme, že jsme dost agresivní se strategií, ale nakonec jsme mohli na limit tlačit ještě víc. Nyní míříme do Monaka a máme 57 bodů v poháru konstruktérů, kde jsme na čtvrtém místě.
MCLAREN
Jenson Button, 11. místo
Start a první zatáčka mě stáli hodně času a druhá zastávka v boxech degradovala mou strategii. Během prvních dvou stintů se zdálo, že děláme pokroky, protože jsme byli rychlejší než vozy před námi. Ale zariskovali jsme, když jsme na druhou zastávku jeli dříve, mysleli jsme, že můžeme přeskočit Force Indii, ale Daniil s Toro Rosso jel s námi do boxů a můj odjezd od mechaniků byl pozdržen o několik sekund a oni mě předjeli.
Nicméně si myslím, že jsme se dneska něco naučili. Zůstanu zde kvůli testům v příštím týdnu, proto doufám, že se naučíme něco navíc a zlepšíme se. Testy budou užitečné – ne přímo pro Monako, ale pro další dva nebo tři závody. Uprostřed pole je to velmi vyrovnané, tudíž malá vylepšení dělají rozdíly.
Kevin Magnussen, 12. místo
Dneska to bylo opravdu těžké. Měl jsem dobrý start a skvělé první kolo. Poté ve třinácté zatáčce jsem jel bok po boku s Jensonem a jel jsem zeširoka. Když jsem se vracel na okruh, Sebastian Vettel mě neviděl a měli jsme kontakt. Žádný vůz nedoznal újmy, mohli jsme pokračovat bez dalších problémů.
Věděl jsem, že to bude náročné při startu ze čtrnáctého místa na roštu – střed pole je velmi těsný. Bylo to extrémně náročné. Navíc dneska jsme nevěděli, zda zvolit měkčí nebo tvrdší směs, tudíž jsme nemohli zvolit odlišnou strategii než ostatní. Kdybychom startovali z pozice, která nám patří, mohlo by to stačit na body. Ale teď s tím nešlo nic udělat.
Eric Boullier, závodní ředitel
Včera v kvalifikaci jsme ukázali, že jsme udělali malý krok kupředu, ačkoliv Kevin měl problémy s pohonnou jednotkou. Dneska jsme nebyli schopni dosáhnout na body, ačkoliv Jensonovi se dařilo v prvním kole a Kevin po startu ze čtrnáctého místa neudělal chybu.
V prvním kole spolu bojovali, ale čistě a poté jeli oba velmi dobře. Kevin nakonec dojel jen kousek za Jensonem, poté co jel parádní závod. Příští týden bude Jenson a Stoffe Vandoorne po dva dny testovat zde v Barceloně, doufáme, že budeme stavět na drobných pokrocích, kterých jsme teď dosáhli. Víme, že naše cesta za plnou konkurenceschopností nebude krátká, ale už nyní je jasné, že se pohybujeme správným směrem.
TORO ROSSO
Daniil Kvjat, 14. místo
Abych byl upřímný, byl to dnes obtížný závod. Chyběla nám rychlost a i když musím říci, že v prvním stintu to vypadalo pozitivně a vypadalo to na body, opotřebení pneumatik nakonec bylo velké a spolu s nedostatečnou rychlostí to vyústilo v těžký závod. První kolo bylo ok a hodně se bojovalo, předjel jsem několik vozů vnějškem a na konci stintu jsem byl blízko oběma Force Indiím.
Bohužel to ale nebylo dost. I po výměně pneumatik a předjetí pár dalších vozů ke konci závodu nebylo možné dostat se do první desítky.
Jean-Eric Vergne, nedokončil
Někdo se mě zeptal, jestli se cítím pronásledován smůlou. Mohlo by to tak vypadat, ale je to součást té hry. Vždy dělám, co můžu. Tým tvrdě pracuje a problémy se mohou přihodit. Za penalizaci na startu nikoho neviním. Když rozbiji auto, platí za mou chybu tým, takže tohle je součást závodění. Dnes jsem byl odhodlán zajet dobrý závod navzdory všemu. První stint byl náročný, měl jsem problém s přední levou brzdou, ale rychlost vypadala dobře, než jsem měl problém s výfukem a závod pro mě skončil.
Stále jsem pozitivní a věřím, že dostanu svou šanci. Závodím v F1 a užívám si to ať se děje co se děje. Tento týden je nyní za mnou a v týdnu budeme testovat, potom následuje Monako. Budeme se snažit dát vše dohromady, abychom tam zažili dobrý víkend.
Franz Tost, šéf týmu
Během tohoto víkendu jsme se trápili a nedosáhli jsme rychlosti, kteroru jsme očekávali. V kvalifikaci a závodě nám chyběla rychlost na první desítku. Jean-Eric bohužel musel po první zastávce v boxech do garáže kvůli problému s výfukem. Nyní se budeme snažit vůz lépe připravit na víkend v Monaku.
SAUBER
Esteban Gutiérrez, 16. místo
Pochopitelně nemůžeme být spokojeni. Není to výsledek, jaký bychom chtěli. Měl jsem dobrý start a získal pár pozic. Poté už jsem se propadal. Během závodu bylo náročné udržet při životě pneumatiky a mít rychlost na rovinkách. Snažil jsem se bránit. Nicméně, nesmíme ztratit motivaci. Tento týden testujeme, musíme připravit správný program a vyřešit problémy.
Adrian Sutil, 17. místo
Závod pro mě nebyl moc vzrušující. Bohužel, výkonnost mého vozu nebyla dobrá a neměl jsem přítlak. Oba stinty na střední sadě pneu byly obtížné, tvrdá sada fungovala lépe. Je to zklamání. Máme velký problém s přítlakem, obzvlášť v zatáčkách. Musíme na tom zapracovat. Musíme se dívat kupředu a odvést při dalších závodech lepší práci.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Tento výsledek není uspokojivý. Do Barcelony jsme přivezli vylepšený balík a vidíme, že ztráta na soupeře je menší. Nyní je to o optimalizaci nového balíku. Stále je pár věcí, které nejsou dobré tak, jak by mohly. K tomu musíme lépe pochopit, jak správně využít pneumatiky.
MARUSSIA
Jules Bianchi, 18. místo
BYl to dobrý závod a viděli jsme známky zlepšení. Na startu jsem předjel svého týmového kolegu, což je můj první cíl a zůstal před Caterhamy, což je druhý. Dál jsme chtěli bojovat se Saubery a i když jsme dokázali vyrovnat jejich rychlost, byli příliš před námi a nedokázali jsme na jejich úkor získat pozici. Ten čas ale přijde. Jsem si jistý, že závod jako v Monaku nám dá příležitost. Jsem rád, že je tým odměněn za tvrdou práci a musíme si to udržet.
Max Chilton, 19. místo
Jsem rád, že jsem viděl velký krok vpřed. Máme náskok na Caterhamy a Sauber je nyní na dosah, takže tým odvedl skvělou práci. Osobně je dobré, že udržuji svůj rekord - 24 z 24 závodů. Těším se nyní do Monaka. Loni se mi tam vedlo dobře a je to závod, který nabízí řadu možností. S dalšími zlepšeními to může být zajímavý závod.
John Booth, šéf týmu
Celkově to byl dobrý závod. Plánovali jsme dvě zastávky, oba piloti předvedli dobrý start a Jules získal náskok. Bohužel Max se zasekl za Kobajašim v prvním stintu a abychom jej před něj dostali, rozhodli jsme se pro tři zastávky. Nakonec pro Julese strategie fungovala dle plánu a jeho rychlost byla dobrá. Je však jasné, že nám stále chybí pár desetin, abychom byli na dosah týmům středu pole. Maxova strategie nebyla tak efektivní, ale fungovala co se Kobajašiho týče. Bohužel se dostal za Ericssona a to zvětšilo ztrátu na Julese.
Nyní nás čeká testování, kde můžeme identifikovat oblasti, kde se můžeme dál zlepšovat a těšíme se, že nám to dá příležitost k dalším zlepšením.
CATERHAM
Marcus Ericsson, 20. místo
Byl jsem potěšen, jak jsem odstartoval a byl jsem s Kamujem na devatenáctém místě, ale poté Maldonado do mě narazil, když se mě snažil předjet. Jeho manévr nás oba dostal mimo trať, ale vůz byl OK a mohl jsem pokračovat, přestože jsem byl 22.
Moje rychlost v úvodních kolech byla OK, ale poté vyvážení vozu nebylo skvělé, proto jsem nemohl držet krok s Chiltonem, který byl předjet Maldonadem. V rychlých zatáčkách byla nedotáčivost příliš vysoká, ale v pomalých zatáčkách jsem cítil přetáčivost.
Dlouhý stint jsme absolvovali na středních pneumatikách, jeli jsme do boxů až ve čtyřicátém kole, kdy jsme podruhé stavěli. Přešel jsem na novou sadu tvrdých pneumatik a dojel s nimi do cíle. Od té chvíle jsem se soustředil na to, abych viděl cíl v tomto těžkém závodě. Pro mě je to další Grand Prix, kterou jsem absolvoval, byla to další šance, jak se něco naučit. Vím, že se můžeme zlepšit, proto jsem pozitivní a těším se na závodění do Monaka.“
Kamuj Kobajaši, nedokončil
Můj start byl velmi dobrý a na konci prvního kola jsem byl 18. Předjel jsem Chiltona, ale nedokázal jsem za sebou udržet Maldonada a Vergneho. Ztratil jsem pozice, proto jsem se poté soustředil na vlastní závod. Vůz se choval dobře, ale pořád jsem měl problémy s trakcí, jako po celý víkend, měl jsem pořád plné ruce práce. První stint byl ale velmi dlouhý, až v 23. kole jsem jel pro další sadu středních pneumatik.
Na druhé sadě pneumatik byl vůz lepší a mohl jsem se dostat před Bianchiho, ale poté v 44. kole jsem měl děsný moment. V první zatáčce jsem měl problém s brzdami na levém předním kole, ale nenaboural jsem do zdi. Byl to konec mého závodu a konec obtížného víkendu. Prostě jsme neměli takovou výkonnost, abychom dosáhli našich cílů, ale změny na voze nám pomohly, uvidíme, zda v Monaku se nám to podaří.
Cedrik Staudohar, šéf podpory Renaultu
Z pohledu pohonných jednotek jsme měli pohodový závod, o moc více jsme toho udělat nemohli. Bylo hezké sledovat Kamuje a Marcuse bojovat s ostatními vozy, ale bohužel nám chybělo více rychlosti, aby to mohlo být pravidlem. Pro Monako přijdou další vylepšení, mohla by se zlepšit ovladatelnost. Tým udělá maximum, aby byl balík co nejlepší.