"Může dojít k situacím, kdy si nemůžete dovolit v soubojích ztrácet moc času, když máte svého nepřítele těsně za zády," připouští Wolff. Mercedes ke konci závodu v Bahrajnu konkurenci naděloval 2 sekundy na kolo, ta se ale postupně zlepšuje a v průběhu sezóny by Mercedesu ještě mohla začít zatápět.
"Bahrajn byl hodně zvláštní situací, protože náš balík tam fungoval velmi dobře a měli jsme celkem velkou konkurenční výhodu. To pak je jednodušší přijmout rozhodnutí v zájmu závodění, protože víte, že máte slušný náskok na kluka na třetím místě," připomíná Wolff pohodlný náskok a důvod, proč do vzrušujícího souboje svých pilotů nezasahovali.
"Čím menší ten náskok je, tím více musíte být na pozoru. Naším pravidlem je, že nepřítelem číslo jedna je konkurence, nikoliv váš týmový kolega. Proto může v závodě docházet k situacím, kdy to musíte zvážit. Ale uvidíme, k čemu dojde," nevylučuje ředitel Mercedesu možnost využití týmové režie v další části sezóny.
Mercedes je zatím dominantní: Hamilton vyhrál tři závody a tři kvalifikace, Rosberg po jedné. Během poslední velké ceny bylo patrné zlepšení soupeřů, které si všiml i druhý muž šampionátu Lewis Hamilton, podle kterého je šasi Red Bullu stejně dobré jako jejich, a vyzdvihl Ferrari.
Lewis Hamilton věří, že si Mercedes svůj náskok na soupeře udrží (foto: Daimler AG)
"Ferrari v Číně udělalo velký pokrok. Nemají stejnou rychlost jako my, ale posunout se z 9. a 10. místa v předchozím závodě a pak v tom následujícím dojet třetí, to je celkem působivé. Jsem si jistý, že Renault před dalším závodem svůj motor zlepší, nemůžeme tedy zůstat v klidu. Musíme pokračovat ve zlepšování a jsem si jistý tím, že i budeme," věří Hamilton, jehož tým chce svůj výkonnostní náskok v Barceloně za necelé tři týdny navýšit.