Do prvního tréninku v Bahrajnu letos poprvé zasáhli rezervní jezdci: Felipe Nasr místo Valtteriho Bottase u Williamsu, Robin Frijns místo Kamuje Kobajašiho u Caterhamu a Giedo van der Garde místo Estebana Gutiérreze u Sauberu.
Těsně před jeho začátkem opět selhal průtokoměr v Red Bullu Daniela Ricciarda, FIA proto týmu povolila přejít na záložní metodiku měření. Týmy brzy obešle s novou technickou směrnicí, která zakáže jakékoliv designové úpravy homologovaných čidel (psali jsme včera zde)
Na trati se jako první objevil Ericsson s Caterhamem a Vergne s Toro Rosso. Rosberg hned po výjezdu hlásí, že přišel o pohon a nemá moc výkonu, což pro lídra šampionátu není dobrou zprávou.
Bahrajn s častými akceleracemi z pomalých zatáček by měl zvýraznit výhodu pohonných jednotek Mercedes, důležitá je zde také stabilita při brzdění a dobře fungující elektronický systém brake by wire na zadní nápravě (více technický podrobností o okruhu v Šákhíru najdete zde).
Po 10 min měli všichni jezdci nainstalováno, pouze Lotusy si daly dva instalační okruhy. Magnussen si stěžoval na to, že mu vůz při brzdění zatáčí vlevo, že jsou levé přední brzdy teplejší než ty pravé a že je brzdový pedál příliš "dlouhý."
McLaren po krachu s čínskými sponzory stále nepředstavil titulárního sponzora a je možné, že už si počká až na Hondu, od které bude příští rok exkluzívně odebírat pohonné jednotky. V Bahrajnu bočnice zdobí nápis hlavního sponzora Velké ceny Bahrajnu - letecké společnosti Gulf Air. Své zbarvení musel kvůli zákazu alkoholu upravit Williams, Martini vystřídaly nápisy Racing.
Bočnice McLarenů v Bahrajnu zdobí logo Gulf Air (foto: McLaren Mercedes)
Po 17 min piloti začali předvádět měřená kola: Frijns (1:45,483), Nasr (1:41,311), Kvjat (1:39,453), Button (1:40,044), Räikkönen (1:39,403) Hülkenberg (1:38,632) a Rosberg (1:38,508 min). Po 30 min musí týmy vrátit jednu sadu pneumatik, která je letos speciálně určena pouze pro první půlhodinu úvodního tréninku.
Nejtěžší jezdec v poli - Adrian Sutil (75 kg) - si stěžoval před tréninkem na příliš nízký hmotnostní limit (max. 691 kg), proto do závodu nastupuje bez láhve s nápojem. Podle Felipeho Massy to však není tak jednoduché, jak to vykresluje.
"Když má tým těžký motor a těžké auto, pak je to na nich, aby to vyřešili. Já jsem lehký a jsem za to rád, ale kdybych bylo 10 kg těžší, pak bych ve svém voze s váhou žádné problémy neměl. Souvisí to tedy lepší práci, kterou který tým odvedl s vozem," uvádí Brazilec s odkazem na Sutila, jehož Sauber pohání "těžký" motor Ferrari.
Fernando Alonso také přiznal, že láhev v Malajsii nepoužil - trať přitom patří k fyzicky nejnáročnějším, jenže letos řízení vozů není tak náročné jako v minulosti. "V sobotu se mě zeptali: 'Chceš do vozu nainstalovat systém s pitím?' Řekl jsem: 'Ne, nechci.' Někdy se dokonce ani nepotím, tak jsem odjel závod v Malajsii bez nápojového systému. Už není zapotřebí."
Felipe Nasr s Williamsem FW36 s upravenými nápisy (foto: Williams F1 Team)
Toro Rosso přivezlo do Bahrajnu nové zadní křídlo pro střední přítlak, na první trénink ho dostal Vergne, zatímco Kvjat jezdí s podobným křídlem jako v Malajsii s vyšším přítlakem.
Po hodině vypadalo pořadí takto: 1. Hamilton (1:38,395), 2. Rosberg (1:38,508); 3. Hülkenberg (1:38,632), 4. Button (1:38,636), 5. Magnussen (1:38,949), 6. Kvjat (1:39,056), 7. Räikkönen (1:39,403), 8. Vettel (1:39,545), 9. Pérez (1:39,585) a 10. Vergne (1:39,862 min).
Ferrari se dopustilo zvláštní chyby, když Alonsa vyslalo na trať s pomíchanými pneumatikami: tři středně-tvrdé a jedna měkká vpředu. Španěl v boxové uličce zastavil a mechanici jej hned zatlačili zpět, aby svůj omyl napravili. Nálepkami (používají systém Velcro) si předtím tuto sadu pneumatik špatně označili.
Kimi Räikkönen vyráží na dráhu (foto: Scuderia Ferrari)
15 min před koncem se mu však podařilo zajet velmi rychlé kolo (1:37,953 min) a dostal se do čela o půl sekundy před oba Mercedesy. Ferrari do sezóny nevstoupilo nejlépe a v týmovém duelu za Alonsem jeho nový finský kolega zaostává.
Räikkönen na otázku, zda je Španěl jeho nejtěžším týmovým kolegou v kariéře, odpověděl: "Fakt nevím. Je to víceméně to, co jsem očekával, a samozřejmě se snažím usilovně vyřešit své vlastní věci a být s nimi spokojeny. Pokud budeme spokojeni, pak získáme výsledky, které chceme. Samozřejmě vidím časy na kolo a data, ale nejde o nic, co bych neočekával."
Počty ujetých kol
Osm min před koncem Alonsa překonává jak Rosberg (1:37,733), tak i Hamilton (1:37,502 min) - na Nica ztratil pouze v 8. zatáčce, kde jeho týmový kolega brzdil později, proto ji projel rychleji. Ke konci již duo Mercedesu nikdo nepřekonal, Španěl s Ferrari na rychlejší Stříbrný šíp ztratil 0,451 s.
Z nováčků si vedl nejlépe Nasr s Williamsem na 13. místě, van der Garde na Sutila ztratil čtvrt sekundy a Frijns u Caterhamu dokonce předčil Ericssona.
Maximální rychlosti: 1. Hülkenberg - 327,8 km/h; 2. Hamilton 323,3; 3. Nasr 323,1; 4. Rosberg - 322,7; 5. Pérez - 321,1; 6. Magnussen - 320,9; 7. Button - 320,6; 8. Massa - 320,1...
... 20. Bianchi - 305,4; 21. Vettel - 303, 2; 22. Sutil - 302,5 km/h.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:37,502 |
2. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:37,733 +0,231 |
3. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | 1:37,953 +0,451 |
4. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:38,122 +0,620 |
5. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren Mercedes | 1:38,636 +1,134 |
6. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:38,783 +1,281 |
7. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | McLaren Mercedes | 1:38,949 +1,447 |
8. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:39,056 +1,554 |
9. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:39,102 +1,600 |
10. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Infiniti Red Bull Racing | 1:39,389 +1,887 |
11. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams F1 Team | 1:39,533 +2,031 |
12. | 25 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | 1:39,862 +2,360 |
13. | 40 | Felipe NASR | bra | Williams F1 Team | 1:40,078 +2,576 |
14. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | 1:40,406 +2,904 |
15. | 99 | Adrian SUTIL | deu | Sauber F1 Team | 1:40,652 +3,150 |
16. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | 1:40,793 +3,291 |
17. | 17 | Jules BIANCHI | fra | Marussia F1 Team | 1:40,889 +3,387 |
18. | 36 | Giedo VAN DER GARDE | nld | Sauber F1 Team | 1:40,913 +3,411 |
19. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | 1:41,036 +3,534 |
20. | 4 | Max CHILTON | gbr | Marussia F1 Team | 1:41,794 +4,292 |
21. | 46 | Robin FRIJNS | nld | Caterham F1 Team | 1:42,417 +4,915 |
22. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Caterham F1 Team | 1:42,711 +5,209 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ