Rozhořčený Briatore: Zavedením nových pravidel projevila F1 k fanouškům lhostejný postoj

BŽ, 20. března 2014, 12:17 Google+

Bývalý šéf týmů Benetton a Renault Flavio Briatore je velmi nespokojen s tím, že nové vozy F1 jsou pomalejší a jezdci nemůžou předjíždět naplno kvůli hlídání spotřeby paliva.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 22.03. 14:02) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Flavio, co se stalo v prvním závodě sezony?
Flavio Briatore (FB): „Není možné nabízet lidem něco takového, co se odehrálo v neděli. To znamená, že si nevážíme diváky, kteří si zaplatili, aby shlédli souboje přímo na tribunách nebo na svých televizních obrazovkách a zapomínáme na minulost nejhezčího sportu na světě. Stojím za názory diváků, také nechápu, proč jezdci neútočili, proč se musí šetřit palivo a proč si dobří jezdci víc nehájili své pozice. Je to nesrozumitelná podívaná, která si zasluhuje rozhořčení.“

Automobilky podpořily přechod na nová pravidla…
FB: „Jistě, firmy odevzdaly údaje svým inženýrům, kteří jsou k fanouškům a závodní podívané nevšímaví. Přijata jsou taková pravidla, o kterých je lépe nepřemýšlet. Výsledek je příšerný.“

Ale ve střednědobé perspektivě tahle F1 pomůže při výrobě sériových automobilů, protože odpovídá ekologickým požadavkům, drží krok s dobou…
FB:
„To jsou sice správné argumenty, ale nesmíme zapomínat, že v F1 je hlavní bezprostřední soupeření jezdců. Nutit jezdce jezdit pomaleji protiřečí zdravému rozumu. To je jako zavést ve fotbalu pravidlo, že na mistrovství světa se Ronaldo nemůže dotknout míče víc, než desetkrát za jeden poločas.“

F1 se stala drahým sportem, začaly rozhovory o omezení rozpočtů…
FB: „Zdůrazňuju – to je nesmysl. Můžu prozradit, že když byl na čele FOTA Montezemolo a já jsem byl zodpovědný za ekonomické záležitosti, také jsme naráželi na problém ohraničení nákladů. Vzhledem na probíhající krizi je nesmyslem uvažovat o 200 milionech, úplně stačí 100 milionů. Nezapomínejme, že 30 procentům týmů hrozí, že nedokončí sezonu.“

Mnohým fanouškům se nová F1 nelíbí…
FB: „Když se v blízké budoucnosti v F1 nic nezmění, šampionát ztratí část obecenstva. Přečtěte si komentáře na webu - Velká cena Austrálie se nelíbila. Nová F1 přišla velmi rychle, nebyl čas na důkladné testování. Výsledkem bylo, že už na začátku závodu museli dva mistři světa – Hamilton a Vettel – vzdát boj. To je nepřípustné.“

australie
Nový směr Formule 1 se Flaviovi Briatoremu nelíbí (foto: Daimler AG)

Co se dá dělat. Dá se nějakým způsobem změnit průběh závodu?
FB: „Měl by se zrušit limit spotřeby 100 kg paliva na jeden závod. Když můžou jezdci použít v závodě jen 100 kg paliva, nikdo nepojede na maximum.“

Čí je to vina?
FB: „Problém je, že moc v týmech převzali inženýři, to oni spotřebují víc, než jaké jsou možnosti, bez ohledu na omezení rozpočtu a přání fanoušků. Souhlasím se zavedením hybridních technologií do F1, ale změny měly být postupné, třeba v průběhu pěti let. Teď přišly najednou, musí se prověřit a kontrolovat, to přináší zmatek.“

Jaká by byla ideální varianta?
FB: „Teď řeknu něco divného. Vezměme deset nejlepších jezdců a posaďme je do stejných vozů kategorie GP2, přemalovaných do barev F1 a dostaneme úžasnou podívanou, všichni budou spokojení. Začínám se obávat, že i Velká cena Malajsie se ukáže být stejně depresivní, jako ta v Austrálli.“

Kdo zvítězí v Malajsii a kdo získá titul?
FB: „Letos bude dominovat Mercedes. Renault se rychle vrátí mezi nejlepší, to samé platí o Red Bullu, kde se skvěle předvedl Daniel Ricciardo. Mezi nimi bude i Ferrari – aspoň v to doufám…“

Vytisknout

Diskuze: Rozhořčený Briatore: Zavedením nových pravidel projevila F1 k fanouškům lhostejný postoj

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 22.03.2014 14:02 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Jak to vypadá s odvoláním Red Bull proti diskvalifikaci Ricciarda?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud