Newey připouští, že vnitřní uspořádání vozu RB10 vedlo k přehřívání a k potížím v Jerezu

Petr Hlawiczka, 17. února 2014, 06:50 Google+

Technický ředitel Red Bull Adrian Newey připouští, že vnitřní uspořádání komponent v úzkých bočnicích vozu RB10 přispělo k problémům, které tým zažíval během prvního předsezónního testu v Jerezu.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 18.02. 11:16) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Rakouský mistrovský tým zvládl před dvěma týdny ve Španělsku ujet za čtyři dny pouze 21 kol, za problémy podle Neweyho mohlo zejména přehřívání v oblasti výfuku. Krom toho různé potíže u svých zákazníků musel řešit i dodavatel pohonných jednotek - Renault Sport F1.

"To co nás v Jerezu zastavilo, pokud jde o naši část problémů naproti části Renaultu, byl problém, kde část karosérie kolem výfuků začínala hořet. Jde o problém, který snad do Bahrajnu vyřešíme," popisuje Newey pro Autosport.

"Tento problém byl ve skutečnosti způsobený nedostatkem času. Mohli jsme ho prokázat na dynamometru, museli jsme však stihnout včas výrobu dílů. Takže si myslím, že kdybychom byli o pár týdnů napřed, pak bychom to mohli soukromě na dynamometru zvládnout. Žel k tomu ale došlo na veřejnosti," ohlíží se Newey za neúspěšným testem v Jerezu.

newey
Adrian Newey s Robem Whitem ze společnosti Renault dodávající motory (foto: Renault Sport F1)

Renault také pracuje naplno na nápravě svých softwarových i hardwarových potíží, na které doplatili kromě Red Bullu také u Caterhamu a Toro Rosso. Newey odhalil, že turbomotor Renaultu je o něco náročnější na chlazení, přijímá však svou část odpovědnosti za problémy s přehříváním kolem výfuků.

"Hlásíme se k tomu, šlo o problém Red Bullu. Mohli byste se přít, že za to může agresivní uspořádání, my jsme však cítili, že musíme podstoupit nějaké riziko, abychom dostali dobrý balík, který by minimalizoval aerodynamické škody vyplývající z těchto hodně velkých požadavků na chlazení," pokračuje designér Red Bullu.

"Zdá se, že Renault obzvlášť je na chlazení hodně náročný. Každý z výrobců motorů má odlišné cíle pro to, jak horký plnicí vzduch jde zpět do sběrného potrubí a Renault nám dal celkem náročný cíl. Souvisejí s tím různé druhy výhod, pokud se nám ho podaří naplnit, není to však jednoduché," vysvětluje.

red bull
Zadní část Red Bullu RB10 s jedinou koncovkou výfuku uprostřed (foto: Red Bull Racing)

Podle Neweyho velkou výzvu představují i požadavky nových motorů ne umístění: "Rozhodně to je náročné všechno uvnitř umístit. Oblast chladiče, který potřebujeme pro chlazení stlačeného vzduchu z turba a veškeré to další chlazení, které potřebujeme pro elektrické díly, baterie, jednotku motorgenerátoru, řídicí jednotku atd.

Znamená to, že oblast chladičů je zhruba dvakrát větší než u loňských V8. Proto je náročné všechno uvnitř rozmístit, aniž byste příliš narušili aerodynamiku," dodává technický ředitel Red Bullu, který bude od středy v horkém Bahrajnu sledovat další jízdy svého nového vozu.

Vytisknout

Diskuze: Newey připouští, že vnitřní uspořádání vozu RB10 vedlo k přehřívání a k potížím v Jerezu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 18.02.2014 11:16 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

Výrobce brzd Akebono povýšil na "technologického partnera" McLarenu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud