Villeneuve: Dvojité bodování v Abú Zabí je hrozná myšlenka

BŽ, 13. února 2014, 19:34 Google+

42letý mistr světa z roku 1997 Kanaďan Jacques Villeneuve si myslí, že spotřebu paliva v závodě nebude hlídat jezdec, ale software

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 15.02. 10:54) Napište svůj názor
Villeneuve, Jacques

Villeneuve, Jacques | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

V den, kdy oznámil Jacques Villeneuve vstup do seriálu World Rallycross Championship, poskytl rozhovor novinářům ze Sky Sports a mluvil o zajímavostech ve Formuli 1.

Začneme se Sebastianem Vettelem. Jestli bude v roce 2014 jeho vůz méně konkurenceschopný, jak myslíte, že absolvuje novou sezonu?
Jacques Villeneuve (JV):
„Ale my nevíme, jak konkurenceschopný je, protože zatím nemůže jezdit. To je horší, než nebýt konkurenceschopný. V Red Bullu musí řešit problémy, aby se jim nestalo, že nedokončí ani kvalifikaci. Až bude po problémech, pak můžeme říct, jestli jsou konkurenceschopní, nebo ne.“

A co Ferrari? Může Kimi Räikkönen překonat Fernanda Alonsa?
JV:
„Je to možné, vloni už Fernando nebyl pro Ferrari tím zlatým hochem, neměl dost energie. Ve Ferrari byly vnitřní boje, proto angažovali Kimiho. Také si ale pamatujeme, jak se slzemi v očích skončili s Kimim, takže kdoví, co bude. Bude v tom hodně politiky, na jezdce jsou kladeny velké nároky, a když to nepůjde podle představ, bude se to špatně snášet. S novými pravidly, kdy jezdci nebudou muset jezdit na hraně s menšími fyzickými nároky může situace vyhovovat Kimimu.“

Myslíte si, že jezdci budou muset radikálně přizpůsobit svůj styl jízdy kvůli novým motorům a omezení množství paliva?
JV: „Pravděpodobně budou muset přizpůsobit svůj styl, ale hlídání spotřeby paliva nebude ani tak úkolem jezdce, jak softwaru, ten za určitých podmínek bude omezovat jízdu a dodávat menší výkon. Jezdec s tím nebude mít nic moc společného.“

Hodně se v médiích mluví o dvojnásobném bodování v posledním závodě sezony v Abú Zabí. Myslíte, že je to dobrá myšlenka?
JV:
„Myslím, že je to hrozná myšlenka. Jen ukazuje, že se musí ve Formuli 1 něco vymyslet za každou cenu s cílem přitáhnout pozornost. Je to umělé, podobně jako pravidla o DRS. Ale pro všechny jezdce to platí stejně. Každý ví před startem nové sezony, že v posledním závodě se budou udělovat dvojité body. Nevím, jaký to má smysl kromě toho, že se má udržet zájem o F1 až do závodu v Abú Zabí, do kterého místní organizátoři investují miliony.“

Co si myslíte o zvuku nových turbomotorů?
JV:
„Nezní moc agresivně. Každopádně to, co chtějí vidět fanoušci, jsou dobré závody. Dobré, vzrušující a zábavné závodění.“

Čím Vás oslovila série World Rallycross Championship?
JV:
„Především to je vzrušující a pro mě je výzvou. Viděl jsem několik obrázků, byly fajn. Závody jsou rychlé, je v nich hodně koňských sil. Šampionát bude pod dohledem FIA, jeden ze závodů bude v Kanadě, existuje mnoho důvodů pro účast v něm. Těším se na to, že zase absolvuju celou sezonu v šampionátu.“

Michael Schumacher byl ve Vašem mistrovském roce 1997 Vaším velkým rivalem, jak Vás zasáhla jeho nehoda?
JV:
„Byl jsem hodně šokovaný. Nehoda má větší vliv na jeho rodinu. Pro ni je to hodně, hodně těžké, protože musí stále čekat, a přitom neví, co bude následovat. Je to pro ně hrozná situace. Může se to stát každému z nás za jakýchkoliv okolností. Všichni žijeme na hraně, Michael také tak žil. To je způsob života, pomocí kterého se stal mistrem světa. Jezdil i závody na motocyklech. Potřeboval adrenalin, rád se překonával.“

Vytisknout

Diskuze: Villeneuve: Dvojité bodování v Abú Zabí je hrozná myšlenka

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 15.02.2014 10:54 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Alonso: Noví lidé přinášejí nové nápady, Ferrari je letos silnější než loni

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud