Byl jste na testech v Jerezu – co si myslíte o nových motorech?
Damon Hill (DH): „Pro inženýry není práce s novými motory lehká, ale zdá se mi, že jezdcům se vysoký krouticí moment turbomotorů líbí. Jejich zvuk vyvolával nejednoznačné dojmy, ale mně se líbí, i když mohl být trochu silnější. Ale stále je to Formule 1, vozy zůstanou hodně výkonné a rychlé a jezdci budou závodit s jakoukoliv technikou.“
Je možné, že v prvních závodech nebudou vozy Red Bull dosahovat ty nejlepší výsledky – v průběhu testování měly hodně problémů. Dokáže Adrian Newey zvrátit situaci ještě před Velkou cenou Austrálie?
DH: „Mám dojem, že v Jerezu byly základní problémy v Red Bullu spojeny s motorem, ne s prací Neweyho – v Renaultu hledají řešení.“
V posledním závodě sezony se budou udělovat zdvojené body. Vy jste jedním z těch, co změnu přijali celkem klidně. Proč to nepovažujete za problém, vždyť teoreticky jezdec, který ztrácí před posledním závodem na prvního v pořadí 49 bodů může být mistrem světa.
DH: „Dobře, uvedu příklad: přijedete se podívat na turnaj do Wimbledonu, který je taky napínavý od začátku, ale za finálový zápas dostane hráč největší odměnu. Nevidím důvod se kvůli tomu znepokojovat. Všichni jezdci bojují o titul, proto je konec šampionátu napínavější a v posledním závodě může být napětí největší. Myslím, že Formule 1 bude zajímavější.“
Stane se z Formule 1 kvůli přechodu na nové motory loterie?
DH: „Nemyslím si, že slůvko loterie se hodí pro novou situaci v F1. Mluvíme o technické výzvě. Některé týmy mají šanci získat víc bodů. Domnívám se, že letos bude složitější pro jezdce i týmy dominovat v startovním poli. Závody budou méně předvídatelnými.“