DISKUZE K ČLÁNKU Jsou letos auta mnohem pomalejší? Podle Räikkönena je nemá cenu srovnávat

S novým Ferrari F14 T včera na dráze v Jerezu debutoval Kimi Räikkönen, jenž se pak večer podělil o své jízdní dojmy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jsou letos auta mnohem pomalejší? Podle Räikkönena je nemá cenu srovnávat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 29.01.2014 12:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000190 (Hlasovali 3 lidé) 29.01.2014 09:48
Podle mě jsou rádi za každé odjeté kolo, takže… »
» mi88ki (Hlasovali 2 lidé) 29.01.2014 10:56
Omylem jsem srovnal Singapore (f1) a ABU (gp2) … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Je tu začiatok,... ...a to že sú auta pomalšie neznamená, že nebudú rýchlejšie v Bahrajne, kde bdú predsa len prijateľnejšie podmienky pre zahriatie pneumatík a tiež určite na základe dát z Jerezu, tímy urobia úpravy vozu a zavesia na ne prky balíku, ktorý určite zlepší celú aerodynamiku a tiež mapu motora tak, aby časy boli podstatne rýchlejšie. Ide im to pomaly, ale ja dúfam, že títo naslovovzatí odborníci, tieto hybridy dovedú k dokonalosti. Veď kto iný by to dokázal, za také prachy do toho investované ? 11

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    90.176.53.XXX
    MeVo Nevím, nevím ale jak jsem se na nové motory těšil a na ty změny tak ted jsem ztoho trochu na rozpacích.Ty časy se určitě budou rychle lepšit a pomalejší jak GP2 nebudou na to bych dal jed.Jde mě spíš o to jejich šetření paliva, šetření gum,motorů,převodovek pak taky umělé DRS,dvojé body,Ten zvuk motorů mě taky příjde dost jalovej oproti lonsku a předešlím letům a další věci by se našli.No mám jen trošku strach jakým směrem se f1 ubírá ale třeba se mýlím a bude to ok, ale ted ztoho nemám moc dobrej pocit. 08

    + 12 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Huhukoktejl

      37.48.40.XXX
      To me osobne mrzi nejvic to setreni. Na spotrebu muzu jet ja mezi Horni a Dolni, ale od jezdcu F1 cekam, ze pojedou cely zavod nadoraz a to auto vymackaji jak citron..

      + 8 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • MeVo

        90.176.53.XXX
        JJ kolikrát se ozyvaji fanoušci že se šetřilo vždy a že je to tím pádem pořád stejný ale dřív jsem to nikdy tolik nepocitoval, spíš jsem otom ani nevěděl že by se šetřilo.Zato poslední dobou mě příjde že téma šetření benálu je řešené v každém závodě.Bud teda o tom dřív jezdci moc nemluvili ale o tom pochybuji a nebo je ted šetření paliva na uplně jiné, vyšší,urovni.Každý závod poslouchat řeči otom jak jsme Nemohli jet na plno kvuli nedostatku paliva nebo, Museli jsem si hlídat aby jsme vubec dojeli do cíle atd..mě osobě unavují a bojím se že tento rok to nebude oničem jiném.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.255.168.XXX
          Žes něco nevěděl nebo nepamatuješ, ještě neznamená, že se to nedělo. Zrovna turbomotory minulé éry byly pekelně nenažrané a třeba Lauda by ti mohl povyprávět, jak se v 84. v Estorilu klepal jak ratlík, že mu dojde palivo. 04

          Druhá věc je šetření hmotnosti, kdy jdou týmy s propočty paliva na krev, závod se potom nevyvíjí podle jejich propočtů (třeba nevyjede SC) a oni pak zkrátka musí jet údržbu. Tomu se nelze vyhnout, leda by s sebou auta povinně vozila větší množství paliva, než mohou během závoodu spotřebovat. To by se ti líbilo? 03

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • anonym

      165.72.200.XXX
      No, to porovnání s GP2 bude zajímavé. Při předpokladu, že outsideři budou o 4 sec. pomalejší než nejlepší, tak se dá docela předpokládat, že i v kvalifikaci budou pomalejší než GP2. A v závodě s omezenou spotřebou a se zákaz tankování to je více méně pravděpodobné. FIA bude muset zasahnout a zpomalit i vozy GP2 18

      + 7 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • MeVo

        90.176.53.XXX
        No já tomu nevěřím ty včerejší časy se vubec nedají brát v potaz protže nikdo nejel zatím na plno otom jsem přesvědčenej at už z důvodů optimalizace spolehlivosti a nebo zvykání si jezdce na formuli ale ty časy pujdou ted každým dnem o nekolik vteřin dolů a než budou v Australii tak to bude uplně něco jineho a když ted jsou 3 vteřiny za GP2 tak neni očem.Nemyslím si že by GP2 měla být stejně rychlá a ani nahodou rychlejíší.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • anonym

        37.48.40.XXX
        Uz se chysta nova specifikace pro gp2 s motory 1.2 HTP ..at se z f1 nestane doprovodna serie..

        ..stejne je to k zamysleni.. Pokud vozy f1 nebudou (nebo budou jen o malo) rychlejsi nez gp2, tak bude fakt usmevne, ze auta, jejichz vyvoj je radove levnejsi nez f1 nabidnou rychlejsi zavodeni..

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        Jen pro zajímavost. Poslední společný závod obou sérií v ABU, byl rozdíl mezi nejrychlejším kvalifikačním časem obou sérií 5,5 sec. na kolo. Ale třeba mezi Marussií a best GP2 byl rozdíl jen těsně nad jednu sekundu. Počasí přitom bylo srovnatelný. Takže pokud se v F1 zpomalí třeba o 3 sekundy, tak špička GP2 by se pravděpodobně kvalifikovalo do druhé části kvalifikace. Takže o žádnou utopii v tomto smyslu se rozhodně nejedná.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • mi88ki

          mi88ki

          165.72.200.XXX
          Omlouvám se, načetl jsem si špatné výsledky. Rozdíl je větší

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • mi88ki

          mi88ki

          165.72.200.XXX
          Omylem jsem srovnal Singapore (f1) a ABU (gp2) :D Takže správně je to, že rozdíl mezi nejlepšími v kvalifikaci obou sérií je cca 8 sekund. Mezi nejhoršími v F1 a nejlepšími v GP2 je cca pět sekund. V ABU je trať poměrně dlouhá, přes 100 sekund jízdy, což znamená, že podobný je i procentuální rozdíl v čase.

          Z toho plyne, že vozu GP2 chybí asi sekunda, aby splnila kvalifikační limit pro účast v závodě. Pokud by formule letos zpomalila o tři sekundy, tak by nebyl problém aby se kvalifikovali závodu F1 i nejhorší vozy GP2.

          Taktéž platí, že pokud se zpomalí F1 o více jak tři sekundy na kolo, tak bude rozdíl mezi nejhoršími v F1 a nejlepšími v GP2 nějaké dvě sekundy na kolo ve prospěch F1, což je z pohledu diváka nepatrný rozdíl.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Huhukoktejl

    193.228.234.XXX
    Hmmm To by byla trošku noční můra, kdyby se nakonec ukázalo, že auta doprovodné série GP2 budou rychlejší.. 20

    + 9 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000190

      uzivatel000190

      194.228.20.XXX
      Podle mě jsou rádi za každé odjeté kolo, takže jezdí hodně opatrně a ve finále budou rychlejší než gp2, ale ten limit měli zvednout jak někdo navrhoval aspoň na 110-120 kg i tak by efektivita narostla krásně.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        90.176.53.XXX
        Přesně tak klidně těch 120kg hned jít na 100kg je dost velkej skok20

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Oscar Piastri se podle Ecclestonea stane brzy šampionem

Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama