DISKUZE K ČLÁNKU Jsou letos auta mnohem pomalejší? Podle Räikkönena je nemá cenu srovnávat
S novým Ferrari F14 T včera na dráze v Jerezu debutoval Kimi Räikkönen, jenž se pak večer podělil o své jízdní dojmy.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Jsou letos auta mnohem pomalejší? Podle Räikkönena je nemá cenu srovnávat
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000190
(Hlasovali 3 lidé)
29.01.2014 09:48
Podle mě jsou rádi za každé odjeté kolo, takže… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
10:07 29.01.2014 194.160.178.XXXJe tu začiatok,... ...a to že sú auta pomalšie neznamená, že nebudú rýchlejšie v Bahrajne, kde bdú predsa len prijateľnejšie podmienky pre zahriatie pneumatík a tiež určite na základe dát z Jerezu, tímy urobia úpravy vozu a zavesia na ne prky balíku, ktorý určite zlepší celú aerodynamiku a tiež mapu motora tak, aby časy boli podstatne rýchlejšie. Ide im to pomaly, ale ja dúfam, že títo naslovovzatí odborníci, tieto hybridy dovedú k dokonalosti. Veď kto iný by to dokázal, za také prachy do toho investované ? -
anonym
08:46 29.01.2014 90.176.53.XXXMeVo Nevím, nevím ale jak jsem se na nové motory těšil a na ty změny tak ted jsem ztoho trochu na rozpacích.Ty časy se určitě budou rychle lepšit a pomalejší jak GP2 nebudou na to bych dal jed.Jde mě spíš o to jejich šetření paliva, šetření gum,motorů,převodovek pak taky umělé DRS,dvojé body,Ten zvuk motorů mě taky příjde dost jalovej oproti lonsku a předešlím letům a další věci by se našli.No mám jen trošku strach jakým směrem se f1 ubírá ale třeba se mýlím a bude to ok, ale ted ztoho nemám moc dobrej pocit.-
-
MeVo
09:44 29.01.2014 90.176.53.XXXJJ kolikrát se ozyvaji fanoušci že se šetřilo vždy a že je to tím pádem pořád stejný ale dřív jsem to nikdy tolik nepocitoval, spíš jsem otom ani nevěděl že by se šetřilo.Zato poslední dobou mě příjde že téma šetření benálu je řešené v každém závodě.Bud teda o tom dřív jezdci moc nemluvili ale o tom pochybuji a nebo je ted šetření paliva na uplně jiné, vyšší,urovni.Každý závod poslouchat řeči otom jak jsme Nemohli jet na plno kvuli nedostatku paliva nebo, Museli jsem si hlídat aby jsme vubec dojeli do cíle atd..mě osobě unavují a bojím se že tento rok to nebude oničem jiném.-
anonym
12:30 29.01.2014 178.255.168.XXXŽes něco nevěděl nebo nepamatuješ, ještě neznamená, že se to nedělo. Zrovna turbomotory minulé éry byly pekelně nenažrané a třeba Lauda by ti mohl povyprávět, jak se v 84. v Estorilu klepal jak ratlík, že mu dojde palivo.
Druhá věc je šetření hmotnosti, kdy jdou týmy s propočty paliva na krev, závod se potom nevyvíjí podle jejich propočtů (třeba nevyjede SC) a oni pak zkrátka musí jet údržbu. Tomu se nelze vyhnout, leda by s sebou auta povinně vozila větší množství paliva, než mohou během závoodu spotřebovat. To by se ti líbilo?
-
-
-
anonym
09:28 29.01.2014 165.72.200.XXXNo, to porovnání s GP2 bude zajímavé. Při předpokladu, že outsideři budou o 4 sec. pomalejší než nejlepší, tak se dá docela předpokládat, že i v kvalifikaci budou pomalejší než GP2. A v závodě s omezenou spotřebou a se zákaz tankování to je více méně pravděpodobné. FIA bude muset zasahnout a zpomalit i vozy GP2-
MeVo
09:35 29.01.2014 90.176.53.XXXNo já tomu nevěřím ty včerejší časy se vubec nedají brát v potaz protže nikdo nejel zatím na plno otom jsem přesvědčenej at už z důvodů optimalizace spolehlivosti a nebo zvykání si jezdce na formuli ale ty časy pujdou ted každým dnem o nekolik vteřin dolů a než budou v Australii tak to bude uplně něco jineho a když ted jsou 3 vteřiny za GP2 tak neni očem.Nemyslím si že by GP2 měla být stejně rychlá a ani nahodou rychlejíší. -
anonym
09:36 29.01.2014 37.48.40.XXXUz se chysta nova specifikace pro gp2 s motory 1.2 HTP ..at se z f1 nestane doprovodna serie..
..stejne je to k zamysleni.. Pokud vozy f1 nebudou (nebo budou jen o malo) rychlejsi nez gp2, tak bude fakt usmevne, ze auta, jejichz vyvoj je radove levnejsi nez f1 nabidnou rychlejsi zavodeni.. -
mi88ki
10:23 29.01.2014 165.72.200.XXXJen pro zajímavost. Poslední společný závod obou sérií v ABU, byl rozdíl mezi nejrychlejším kvalifikačním časem obou sérií 5,5 sec. na kolo. Ale třeba mezi Marussií a best GP2 byl rozdíl jen těsně nad jednu sekundu. Počasí přitom bylo srovnatelný. Takže pokud se v F1 zpomalí třeba o 3 sekundy, tak špička GP2 by se pravděpodobně kvalifikovalo do druhé části kvalifikace. Takže o žádnou utopii v tomto smyslu se rozhodně nejedná.-
mi88ki
10:56 29.01.2014 165.72.200.XXXOmylem jsem srovnal Singapore (f1) a ABU (gp2) :D Takže správně je to, že rozdíl mezi nejlepšími v kvalifikaci obou sérií je cca 8 sekund. Mezi nejhoršími v F1 a nejlepšími v GP2 je cca pět sekund. V ABU je trať poměrně dlouhá, přes 100 sekund jízdy, což znamená, že podobný je i procentuální rozdíl v čase.
Z toho plyne, že vozu GP2 chybí asi sekunda, aby splnila kvalifikační limit pro účast v závodě. Pokud by formule letos zpomalila o tři sekundy, tak by nebyl problém aby se kvalifikovali závodu F1 i nejhorší vozy GP2.
Taktéž platí, že pokud se zpomalí F1 o více jak tři sekundy na kolo, tak bude rozdíl mezi nejhoršími v F1 a nejlepšími v GP2 nějaké dvě sekundy na kolo ve prospěch F1, což je z pohledu diváka nepatrný rozdíl.
-
-
-
-
uzivatel000190
09:48 29.01.2014 194.228.20.XXXPodle mě jsou rádi za každé odjeté kolo, takže jezdí hodně opatrně a ve finále budou rychlejší než gp2, ale ten limit měli zvednout jak někdo navrhoval aspoň na 110-120 kg i tak by efektivita narostla krásně.
-
Aktuálně
Poslední závod 22.9.2024
GP Singapuru62 kol (306.143 km)
Singapur
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 20.10.2024
GP USA 56 kol (308.405 km)
Circuit of the Americasdní | hod | min | sek