V příští sezoně budou pohánět monoposty F1 turbomotory Ferrari, Mercedesu a Renaultu. Zatímco podle Pata Frye nová pravidla mohou "otevřít plechovku s červy," podle Prosta půjde o prospěšnou změnu, z níž bude sport těžit.
"Je to otázka, která se velmi těžko posuzuje: je to příliš nebo zacházíme příliš daleko. Vracíme se k základům soutěžení, o které jsme trochu přišli. V jedné fázi jsme měli 4 či 5 dodavatelů motorů bez žádných omezení motorů, otáček nebo výkonu. Dostali jsme se do období, kdy bylo těžké říci, kdo má nejlepší motor. [V roce 2014] dosáhne nejlepšího výsledku ta nejlepší kombinace šasi a motoru," uvádí Prost pro Autosport.
Podle Francouze budou také kladeny vyšší nároky na týmy a piloty: "Pro využití tohoto sytému budete určitě potřebovat udělat něco jinak. Tlačit na to a jezdit dobře bude i tak stále stejně důležité, možná ale budeme požadovat více. Půjde také o jinou práci, obzvlášť na počátku, protože to budete muset pochopit."
V6 turbomotor Renaultu při testování ve vysokých otáčkách (foto: Renault Sport F1)
"V posledních letech jsem si nikdy neříkal: 'Bylo by dobré si zajezdit,' ale před rokem 2014 jsem si opravdu řekl, že bych se moc rád zúčastnil. Tento nový vývoj mě fascinuje. U některých jezdců uvidíte, že jsou velmi motivovaní a hodně se zajímají, u jiných méně. Jde o něco nového, něco jiného, takže si nemyslím, že by [změna pravidel] byla negativní," dodává Prost.