Sympatický Australan, který v Brazílii rozloučil s aktivní kariérou druhým místem, v letošní sezóně čítající 19 velkých cen přišel po startu během prvního kola o celkem 25 míst. Pomalé rozjezdy se u něj s příchodem Pirelli v roce 2011 staly téměř tradicí.
Starty na Bridgestonech míval dobré, Pirelli penalizují prokluz
"V roce 2010 to se starty nebylo špatné. Kontrola prokluzu je u pneumatik Pirelli zřejmě o něco složitější, ale v posledních závodech se zdálo, že jsme to vyřešili, ačkoliv ve Spa byl ten problém se spojkou k vzteku," ohlíží se Webber za uplynulým obdobím.
"U Bridgestonů jste mohli pneumatiky o něco více protáčet a bez penalizace. Když vám trochu proklouznou Pirelli, ztrácíte čas... Za doby Bridgestonů to bylo fajn, rok 2010 byl vlastně velmi dobrý, ale v posledních několika letech to nebylo naší silnou stránkou a obzvlášť ne mojí.
Ve vyrovnávání se s nekonzistencemi spojky asi nejsem tak dobrý, jak bych mohl být. Žel jde trochu o slabinu, která je dobře viditelná. Brzdění před omezení rychlosti v boxové uličce - to nikdo nevidí, ale v tom jsem velmi dobrý. Seb na tom pracoval celý den, aby se mi v tom vyrovnal," upozorňuje Webber na svou silnou stránku, která je opomíjená.
Ferrari má lepší startovní systém než Red Bull
"Pokud jde ještě o ty starty, hráli jsme si různými úpravami volantu, ale očividně to nebylo záležitostí reakce. V Kanadě jsem málem najel do zadní části Bottase, tak jsem řekl: 'Kluci, dejte mi to znovu [tak, jak to bylo].'
Celkově je pravdou, že naše starty byly přinejlepším průměrné. S informacemi, které mi dávali, jsem dělal, co jsem mohl. Nejsme na tom ale tak, jako Felipe Massa, který se objeví a bum - pokaždé vystřelí," poukazuje na lepší startovní systém, který mají u Ferrari.
Ferrari podle Webbera starty zvládá lépe než Red Bull (ilustrační foto: Scuderia Ferrari)
Na čtvrteční tiskové konferenci v Brazílii mu pomalé starty novináři znovu vmetli do tváře, Webber na to reagoval slovy: "Austin byl velmi dobrý. Šlo o skvělý start. V Austinu to bylo dobré." Marc Surer z německé Sky se ale nenechal a poukázal na Grosjeana: "Žel Francouz za tebou měl start lepší."
"To je pravda. Myslím, že má reakce... Hlavní je to, že nejsme zcela v pozici, jako je Ferrari se svými spojkami. Víme, že mají velmi, velmi dobrý startovní systéme, takže jsou v počáteční fázi silnější než my," odpovídá Mark. Pohotově na to s úsměvem zareagoval vedle něj sedící Felipe Massa: "Jestli chceš, můžeme si vyměnit přítlak."
Reakce nejsou problémem, Vettel si však se stejným vozem vedl lépe
Podle Webbera problémem nejsou jeho reakce, což ilustruje i příklad jeho týmového kolegy Sebastiana Vettela s druhým vozem: "U Sebastiana jsme také nikdy neviděli, že by se prodral dopředu. Buď pozice udržíme, nebo ztrácíme."
Uznává ale, že si Vettel, jenž letos 15krát startoval z první řady, vede se současnou technikou Red Bullu o něco lépe: "Seb má starty zkrátka OK, protože si myslím, že dokáže zvládat některé z problémů."
Na startu v Brazílii přišly o pozici oba Red Bully: před Vettela se dostal Rosberg,
před Webbera Hamilton (foto: Pirelli)
Příliš velká tolerance Red Bullu
Co patřilo podle Australana mezi hlavní příčiny horších startů Red Bullu? "Jedním z problémů, bylo to, že jsme na startu měli vždy příliš velkou toleranci. Řekli jsme: 'Udělej to, a pokud to nevyjde, udělej to nebo ono.' Neříkali jsme: 'Bude to tak.' Trvalo to tak dlouho, ale snažili jsme se z toho dostat."
"Německo bylo dobrým příkladem. Hamilton byl na pole-position, takže jsme mohli udělat tři kola před nájezdem na rošt - ne kvůli nacvičování mých startů, ale pro to, aby se kluci podívali na spojku, podívali na spojku, podívali na spojku... Normálně jsme toho nebyli schopni," dodává Webber.