Webber se už těší na novou sezonu v Porsche

BŽ, 20. listopadu 2013, 14:11 Google+

Mark Webber: V době mého příchodu do Red Bullu to byl jen „prázdninový“ tým, nikdo mu nepředpovídal úspěchy…

Počet komentářů:  32 komentářů (Poslední 22.11. 08:15) Napište svůj názor
Webber, Mark

Webber, Mark | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Mark Webber zahájil svou kariéru ve Formuli 1 skvělým pátým místem ve voze Minardi ve Velké ceně Austrálie v roce 2002. Má na svém kontě 9 vítězství, 13 prvních míst na startu, 41 pódiových umístění. Před svou poslední Velkou cenou poskytl rozhovor, v němž opisuje 12 let kariéry pilota F1 i nedokončenou práci v Le Mans…

Marku, poslední závod sezony a Vaše kariéra ve Formuli 1 bude jen historií…
Mark Webber (MW): „Už se těším!“

Když je teď konec tak blízko, nelitujete trochu?
MW: „Samozřejmě, že ne. Bylo to fajn, ale teď potřebuju něco jiného.“

Setrval jste ve Formuli 1 déle než jednu dekádu let, a teď odcházíte jen tak lehce z tohoto prostředí?
MW:
„Není jiná možnost. Nemůžete být napůl těhotný. Buď to uděláte, nebo ne.“

Neodcházíte příliš brzy?
MW: „Ne, vůbec ne.“

Když se ohlédnete na Vaše působení v Red Bullu – po boku Sebastiana Vettela – vždy blízko k titulu, kdy se podle Vás nejvíc odehrály věci ve Váš neprospěch?
MW: „Ano, v roce 2010 jsem byl blízko. 2012 byl také dobrý. Pravděpodobně jsem na konci sezony neměl dost bodů.“ (smích)

To je jenom matematické zdůvodnění, proč nemáte titul. Ale „nějaké“ věci se museli stát…
MW: „Ne dost rychle!“

Nebo jste neměl široké lokty?
MW: „Problémem bylo předjíždění.“

Fernando Alonso řekl, že jste jezdec „staré školy“ – gentleman. Existuje ještě poptávka po gentlemanech?
MW:
„Já jsem začínal ještě za starší generace pilotů. Můžete ji nazvat „stará škola“. Nevím, jak se cítí nová generace, možná trochu jinak. Když se podívám zpátky, závodili jsme se dvěma i třemi pedály, se spojkou i bez ní – byly to jiné vozy, než teď. Tehdy nebyl ani rozšířený Internet. Když se podívám do sedmdesátých let, tak náš sport byl úplně jiný. Nevím, co znamená výraz „stará škola“, asi jsem trochu starý pro F1, ale nemám z toho strach. Byla to hezká doba, teď se těším na nové věci.“

Váš vztah se Sebastianem byl napjatý. Helmut Marko se domnívá, že to začalo ve Fuji v roce 2008. Večer před závodem jste prý snědl rybu, pak Vám bylo v průběhu závodu špatně, chtěl jste zastavit, ale nakonec jste to překonal, byl jste na druhém místě s jasnou šancí jít do čela závodu – a pak do Vás zezadu narazil mladý jezdec Toro Rosso Sebastian Vettel. Je to tak?
MW:
„Mýlí se. Byl to skvělý souboj s Lewisem a Sebastianem. Se Sebastianem jsem neměl žádný vážný problém.“

Které jsou Vaše nejlepší momenty ve Formuli 1?
MW: „Příchod do F1, to byl pro mne bezpochyby důležitý moment. Bylo to tehdy těžké. Už dlouho jsem se snažil do ní dostat a najednou to byla skutečnost. Vnímal jsem to jako velkou odměnu. První kontrakt zněl na tři závody. Celkem jsem to zvládl. Teď, po dalších 250 závodech můžu říct, že jsem přežil!

Dalším nezapomenutelným momentem bylo moje první vítězství. Můžete vyhrát spoustu závodů v nižších sériích – to je vlastně Vaše vstupenka do F1, kterou nutně potřebujete – ale vítězství ve Formuli 1, to je jiná záležitost! Navíc jsem zvítězil v mém stylu. Pamatuju si také na vítězství v Monte Carlu a Silverstonu.

Nejtěžším momentem bylo, když jsem v roce 2010 nezískal titul, ale to je život. Když střílíte na hvězdy, občas netrefíte. Bylo to velké zklamání, ale doteď jsem pyšný na to, že jsem o titul bojoval do posledního závodu. Byl to těžký rok. Za lehký rok považuju ten "Jensonův". Byly i zlé chvíle. Těžká havárie ve Valencii, působení ve Williamsu, to je ale úděl jezdce, který působí ve Formuli 1 dvanáct let.“

webber

Když porovnáte Vaší havárii ve voze Mercedes v Le Mans a tu v Red Bullu ve Valencii, která byla horší?
MW:
„Asi ta v Le Mans, nebyla to moje chyba. V té době „létalo“ mnoho vozů, nejen Mercedesy. Pravidla se dala obcházet. Z té havárie ve Valencii jsem se vzpamatovával špatně, byla to hrozná rána, pak jsem ještě dostal velkou ránu v Silverstonu, nebylo lehké dostat se zpátky do normálu.“

Jaké bylo Vaše nejhorší rozhodnutí?
MW: „Vždy jsem se snažil, aby moje rozhodnutí vycházely v můj prospěch. Někdo se možná může rozhdovat stále správně, ale to není můj případ. Pak ale musím žít s mými rozhodnutími. Existuje přísloví: jak si kdo ustele, tak si lehne.“

Jsou ve Vaší minulosti věci, které byste změnil, kdybyste mohl?
MW: „Není jich moc. Kdo by předpokládal, co se stane s týmem Red Bull? Když jsem do něj přišel, byl to takový prázdninový tým a nikdo by mu nepředpovídal takové úspěchy, jakých dnes dosahuje. Po působení ve Williamsu to nebylo lehké, nakonec se ale vše obrátilo na dobré, i když mi tehdy někteří lidé říkali, že to bylo hloupé rozhodnutí. Nakonec z toho byl úspěšný příběh.

Rozhodnutí jít do Williamsu asi nebylo tím nejšťastnějším, protože po éře Montoyu a Ralfa Schumachera nebyl tým schopen udržet pokrok, jenže to bych potřeboval křišťálovou kouli. Co se týče příští sezony – nikdo nedokáže dopředu říct, jestli se rozhodl správně.“ 

Nebylo by pro Vás zajímavé vydržet v Red Bullu ještě jednu sezonu, abyste zažil všechny ty technické změny? Nebyly by pro Vás výzvou?
MW:
„Jistě, ale já si to prožiju s Porsche. Technicky jsou to vyspělé vozy a nejbližší k F1. A tam se odehraje další kapitola mého života. Musím to jen nechat jít. Přiznávám, že nejsem nejmladší. Chci ale jiné prostředí, jinou sérii.“

Cítil jste se v Red Bullu vždy dobře?
MW: „Všechno už znáte, byly i zlé chvilky, ale to je teď už jenom historie.“

Co očekáváte od Vašeho nového života v Porsche?
MW: „Asi to nebude raketový nástup k úspěchům, Musím tvrdě pracovat. Je to známá firma, jedna z nejznámějších v automobilovém sportu, to mě vzrušuje. Taky mám nedokončenou práci v Le Mans. Miluju závodění na tamějším okruhu, i když jsem tam zažil i krušné chvíle. Chci se zlepšovat.

Před léty jsem přišel do Evropy jezdit Formuli 1, teď se vracím do Le Mans. Nikdy nenechávejte za sebou rozdělanou práci! (smích) V Porsche se znovu potkám i s lidmi, které poznám z F1, to mi dodává sebedůvěru.“

Máte v plánu v sérii Le Mans vítězit?
MW: „Asi ne hned, ale v budoucnosti ano. Nestane se to jen tak přes noc. Úspěch nemám zajištěný jen proto, že budu sedět v Porsche. Musím proto tvrdě pracovat.“

Kdy začnete svou práci v Porsche?
MW: „V lednu, předtím si vyberu dovolenou, abych ze sebe dostal Formuli 1.“ (smích)

Vytisknout

Diskuze: Webber se už těší na novou sezonu v Porsche

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 22.11.2013 08:15 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 32 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

force india vjm06

Boj o místa pro příští rok: Kdo si vytáhne Černého Petra a kdo naopak drží v…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  5. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud