Zdá se, že dny, kdy byly závody Formule 1 ovlivněny rychle degradujícími pneumatikami, jsou za námi. Po aféře v Silverstonu a výměně ocelové výztuže za kevlarovou zvolili v Pirelli konzervativnější přístup. Jejich přístup přispěl v poslední době k méně vzrušujícím závodům a větší dominanci Sebastiana Vettela. A i přes radikální změny v pravidlech pro rok 2014 nepřemýšlejí v Pirelli o „revoluci“ pneumatik.
„Pro rok 2014 jsme zvolili velmi konzervativní strategii,“ řekl Paul Hembery, šéf Pirelli. „Za základ pro vývoj struktury pneumatik zvolíme simulaci nejhorší možné varianty.“
Hembery tvrdí, že v Pirelli byli k tomu přinuceni samotnými týmy, které nejsou příliš ochotné pomáhat při vývoji pneumatik pro rok 2014. A když jeden byl (se současným vozem), spustilo to nebývalou diskuzi a způsobilo potrestání týmu (Mercedes).
Minulý týden proběhl test pneumatik Pirelli v Barceloně s dva roky starým vozem Red Bull (jezdcem byl Daniel Ricciardo). „Můžu říct, že testy proběhly velmi dobře,“ vyhlásil Hembery. „Vůz byl o tři sekundy rychlejší, než náš testovací Lotus. Rok 2014 je pro nás stále ještě cestou do neznáma.“
V Pirelli to mají těžké, dokonce i testy po posledním závodu v Brazílii byly nakonec zrušeny. „Může za to paranoia týmů. To co potřebujeme ke své práci my, nevyhovuje týmům. Problémem je, že zatím nikdo nepřišel s řešením.“