Grosjean byl po kvalifikaci jedním z favoritů na vítězství, místo toho však zažil frustrující odpoledne poté, co jeho strategie byla narušena jízdou za Vettelem v úvodní části.
Tým se s ním pak snažil přejít ze tří na dvě zastávky, aby německého mistra světa přeskočil - ani to žel nevyšlo, protože další čas ztratil za Jensonem Buttonem a navíc si vysloužil penalizaci za výjezd mimo trať při předjíždění Ferrari Felipeho Massy.
Podle šéfa Lotusu Erica Boulliera mohl být výsledek jiný, pokud by se za Red Bullem nezdržel: "Ano, mohlo to být lepší, ale nečekali jsme, že se zasekne na začátku závodu za Vettelem, abych byl upřímný. Pak už bylo po šancích na vítězství pro Romaina."
Druhý krátký stint byl zaměřený na to, aby udělali něco jinak než Vettel, pro změnu jej však zdržel Button: "U těchto pneumatik jsme věděli, že můžeme flexibilně měnit délku sitnů. Žel naše zastávka byla delší, než jsme čekali, a tak jsme se zasekli za Buttonem."
Definitivně po nadějích měl Grosjean po trestném průjezdu boxy za to, že se při předjetí Massy dostal všemi čtyřmi koly mimo bílou čáru ohraničující dráhu v zatáčce č. 4. Nebyla tato penalizace přísná?
"Myslím, že jo. Musíme však samozřejmě respektovat pravidla a rozhodnutí komisařů. Byl to hezký manévr a i Massa souhlasil, že to bylo trochu tvrdé [rozhodnutí komisařů]. Máte však pevná pravidla - a pravidla jsou pravidla," dodává Boullier.
Grosjean se při předjíždění Massy ocitl všemi čtyřmi koly mimo dráhu
- čára k ní dle pravidel ještě patří, obrubník již nikoliv
Zástupce jezdců mezi komisaři v Maďarsku Allan McNish rozhodnutí v případě Grosjeana hájil: "Vím, že někteří lidé nesouhlasí či nechápou rozhodnutí komisařů během víkendu. Aby bylo jasno - a bez rozebírání jakýchkoliv podrobností - komisaři jsou čtyři, ne jen jeden. Všichni mají při rozhodování stejný hlas a nikdo nerozhoduje o jedné věci, je to společný proces. Komisaři se musí držet pravidel tak, jak jsou napsaná. On je nepíšou ani je nemohou měnit - pouze je aplikují."