Výkon nových motorů bude vyšší, Pirelli se proto snaží prosadit větší pneumatiky

Petr Hlawiczka, 30. července 2013, 06:15 Google+

Vozy Formule 1 by příští rok mohly používat širší pneumatiky s větším průměrem. Pirelli se obává, že by s vyšším výkonem motorů a zejména krouticím momentem ty současné nemusely být bezpečné.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 30.07. 14:38) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

F1 přejde příští rok z atmosférických 2,4litrových V8 motorů na přeplňovaná 1,6litrová turba. Jejich výkon by měl dle posledních odhadů výrobců dosahovat až 700 koní, se systémem pro rekuperaci energie (ERS) dokonce až 850 koní. Navíc podstatně vzroste krouticí moment: ze současných 320 Nm až na 600 Nm. Vozy by tedy měly být podstatně rychlejší, než se původně očekávalo.

S tím samozřejmě stoupne zátěž na pneumatiky, proto se Pirelli snaží prosadit změnu rozměrů: o 20 - 40 mm širší pneumatik s průměrem větším o 30 mm. Odvolává se přitom na bezpečnostní důvody a uvádí, že pneumatiky v roce 2014 budou muset poskytnout o 10 % vyšší podélnou přilnavost, aby se vyrovnaly s vyšším výkonem a krouticím momentem nových turbomotorů.

FIA zřejmě jinou možnost, než souhlasit - obzvlášť vzhledem k tomu, co se stalo během Velké ceny Británie.

Většina týmů je ale pochopitelně proti takové změně, protože by se tím hodně změnil tvar pneumatik, což má velký dopad na aerodynamiku, návrh zavěšení a dalších parametrů vozů, na kterých týmy již pár měsíců pracují. Záměr Pirelli se nelíbí deseti z 11 týmům, pro je pouze Mercedes.

pirelli
Odhadovaný výkon nových V6 turbomotorů bude vyšší, Pirelli proto chce prosadit větší pneumatiky
(foto: Renault Sport F1)

Původně měly motory dosahovat o přibližně 70 koní méně (620 koní turbomotor + 160 koní ERS) a vozy pro rok 2014 měly být o 5 sekund na kolo pomalejší. Týmům se také podařilo významně zvýšit přítlak produkovaný monoposty navrhovaných dle nových pravidel, která mají za cíl podstatné snížení odporu. Proto se očekává, že rychlosti v zatáčkách budou jen o něco málo nižší než v této sezóně.

Vytisknout

Diskuze: Výkon nových motorů bude vyšší, Pirelli se proto snaží prosadit větší pneumatiky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 30.07.2013 14:38 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Esteban Ocon se popasoval s mokrými podmínkami v Monaku brilantně (ilustrační foto)

GP MONAKA: Verstappen ovládl proměnlivý závod, Ferrari nadále klesá

Max Verstappen se svou trofejí za prnví místo v závodě v Austrálii

PROHLÁŠENÍ po závodě: Intenzita deště mnohé zaskočila

Po startu v zatáčce St. Devote

GRAFIKA: Startovní rošt v Monaku po penalizaci Leclerca

Fernando Alonso na pódiu po závodě v Austrálii

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Alonso spoléhá na start

Max Verstappen v závodě v Austrálii

Velmi těsnou kvalifikaci ovládl Verstappen, Pérez boural v první části

Max Verstappen v závodě v Bahrajnu (Sakhir)

Závěrečný trénink ovládl Verstappen. Hamilton boural

Max Verstappen před závodem v Austrálii

Druhý trénink pro Verstappena. Sainz ve svodidlech

Monacký přístav

Ferrari na úvod v Monaku nejrychlejší. Mercedes nasadil velké vylepšení, McLaren v nových barvách

Lewis Hamilton

Hamilton do Ferrari? Nejednáme, zní z obou táborů

Pohonná jednotka Honda RA617H

Honda se vrací do F1, motory bude dodávat Aston Martinu

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. A... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Anderson o Maďarsku - o Hamiltonovi, Alonsovi či o zbytečném DRS

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Může Aston Martin letos vyhrát? Technický ředitel týmu o Alonsově cíli

  2. Ferrari na úvod v Monaku nejrychlejší. Mercedes nasadil velké vylepšení, McLaren v nových barvách

  3. Velmi těsnou kvalifikaci ovládl Verstappen, Pérez boural v první části

  4. Honda se vrací do F1, motory bude dodávat Aston Martinu

  5. PROHLÁŠENÍ po závodě: Intenzita deště mnohé zaskočila

  6. Druhý trénink pro Verstappena. Sainz ve svodidlech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud