Michelin příští rok zpět v F1?
Jednou z nepotvrzených informací je zájem Michelinu o návrat do F1 příští rok. Francouzskou společnost podporuje francouzský prezident FIA Jean Todt, který zatím brání uzavření dohody s Pirelli. Oznámení Michelinu se máme dočkat uprostřed příštího týdne.
Pirelli by ráda zůstala, což by se zamlouvalo také Ecclestonovi, protože týmy a jeho F1 dostává pneumatiky zadarmo. Italský dodavatel ale stále nemá nic jistého. Na své náklady ale dále vyvíjí pneumatiky pro příští rok - tento týden testovala tři dny s Jaimem Alguersuarim v Barceloně, s obstarožním Renaultem R30.
Vyšší výkon a širší gumy?
Pirelli při vývoji požádalo výrobce motorů o poskytnutí dat. Odpovědi u jejich inženýrů vzbuzují obavy: kombinovaný maximální výkon s ERS 850 koní a krouticí moment 600 Nm (v současnosti 320 Nm).
V zákulisí také probíhá velký boj o pneumatiky pro rok 2014 mezi týmy: Mercedes by si přál širší gumy, Ferrari je však pro zachování současných rozměrů. Hovoří se o 2 - 3 cm, což by podle Hemberyho přispělo k vyšší bezpečnosti.
Vyhraje Webber z 10. místa?
Dnešní Velká cena Maďarska by měla být velmi zajímavá. Simulace jednoho z týmů ukázala, že vyhraje Mark Webber startující na středně-tvrdých pneumatikách z desáté pozice. Tuto směs obul včera v Q3 také Pérez, který by díky strategii mohl získat, McLaren však rychlostně na úrovni Red Bullu není, ač přivezl novinky, které pomohly přidat přítlak a stáhnout manko na soupeře.
Ukáže Mark Webber v Maďarsku všem záda? Dle propočtů má velmi vysoké šance na postup vpřed
(foto: Red Bull Racing)
Webber kvůli technickým problémům (KERS a převodovka) sotva postoupil do Q3, v ní už žádný čas nezajel. Australan byl hodně naštvaný, což bylo jasně patrné z výrazu obličeje, když vystupoval.
Vysoká maximální rychlost menších týmů
Pokud jste se včera podívali na maximální rychlosti na Hungaroringu (viz analýza zde), mohli jste si všimnout, že se některé z méně konkurenceschopných týmů pohybují hodně vysoko. Proč nenavýší přítlak, aby dosahovali rychlejších časů na kolo? Jezdí už totiž s maximálním přítlakem, což svědčí o slabší aerodynamice.