Jinými slovy, Ferrari v roce 2013 bere jenom titul. Cokoliv jiného než titul pro Fernanda Alonsa, protože tomu, že by titul získal Felipe Massa, věří po loňských výkonech opravdu jen málokdo - nicméně překvapit může kdokoliv, je pro něj zklamáním. Z toho důvodu nepřipadá v úvahu, že by zdroje na vývoj letošního vozu byly přesunuty na vývoj a ve prospěch stroje pro sezonu 2014.
Ferrari naopak hodlá udělat vše proto, aby až do finálového závodu v Brazílii seděli jeho jezdci v konkurenceschopných vozech. "Je ztěží představitelné, že dosáneme půlky sezony a vzdáme se. Taková situace by nastala pouze tehdy, pokud bychom ztráceli dobrých 50 nebo 60 bodů na vedoucího muže šampionátu.
To si ale nikdo z nás nepřeje. Pokud bychom se ale do takového bodu dostali, pak by už bylo lepší se koncentrovat na sezonu 2014," říká Fernando Alonso. Tuto variantu ale za pravděpodobnou vicemistr světa z let 2010 a 2012 nepokládá: "Když vedete s náskokem 20 až 30 bodů, nebo naopak tolik bodů ztrácíte, tak Vás to naopak nakopne do dalších bojů. Vždyť v té době [za polovinou sezony] zbývá ještě odjet minimálně 7 závodů.
Podle alonsových slov by se měl vůz F138 dočkat vývoje až do konce sezony
Vloni měl Vettel [v červenci] náskok 45 bodů a titul vyhrál. Letos bude situace odlišná, na vozech pro rok 2013 toho nemůžete moc testovat, co použijete na autech v roce 2014. Páteční trénink nemůžete využít k testu třeba turba, proto budeme pokračovat ve vývoji současného auta.
Letos nás čeká další šampionát, ve kterém musíte ze sebe vydat absolutně vše, abyste byli na čele. Jediná změna ve srovnání s minulým rokem je, že pokud v půlce roku budete ztráce hodně, opravdu hodně bodů, pak už se vyplatí začít se soustředit na rok 2014. Pokud ale budete konkurenceschopní, tak musíte bojovat až do cíle."