Jedná se asi o nejožehavější otázku na trhu s motory - kdo pojede v roce 2014 s jakým motorem? Co udělá McLaren? Stáj, která bude s motory Mercedes pokračovat, je jasná - tovární Mercedes. Druhým zákazníkem německého výrobce by mohla být Force India (tomu nasvědčuje angažování Sutila namísto Bianchiho). Ale výrobce s hvězdou ve znaku by chtěl získat ještě jednoho zákazníka.
Nejvíce se v této souvislosti mluví o McLarenu. K žádné dohodě však zatím nedošlo. Velmi špatně střeženým tajemstvím totiž je, že McLaren jedná s Hondou. Otázkou zůstává, jestli se Japonci do F1 stihnou vrátit už v příštím roce nebo až v roce 2015?
O návratu Hondy se spekuluje už dva a půl roku. Už v Suzuce 2010 řekl vysoce postavený zaměstnance Hondy, že továrna je připravena pracovat na turbomotoru pro F1. Zelenou potřebovali pouze od představenstva značky. To nebylo v době odchodu z F1 (konec sezony 2008) motorsportu obecně moc nakloněno.
Jenže časy se mění. I představenstvo již pochopilo, že úspěchy v motorsportu jsou nejlepší image pro značku. Navíc Honda má v motorsportu bohatou historii. Podle zakladatele značky, Soichiroa Hondy, byl úspěch na závodní dráze vždy velkým motorem k inovacím a vývoji vozů i motorek. Tedy velmi podobný přístup, jaký zastával Enzo Ferrari.
McLaren a Mercedes spolupracují dlouhá léta...
Návrat do F1 jako dodavatel motorů by mohl být pro značku atraktivní - F1 nabízí downsizing, turbomotory, přímé vstřikování a hybridní technologie. Tedy přesně to, co v F1 chybělo, když ji značka v roce 2008 opouštěla - aktuální technologie z automobilového průmyslu.
V paddocku se již šušká o tom, že Honda dokončila výrobu motoru V6 a technici značky již mají být údajně v továrně McLarenu v Anglii, aby dohlédli na optimální instalaci motoru do šasi. Nikdo ale neví, kdy by byl motor schopný si odbýt závodní premiéru. Oficiální zprávy zatím chybí.
Spojení McLarenu a Mercedesu mezitím ubíhá čas, kdo chce být konkurenceschopný i příští rok, tak už by měl pomalu vědět, s jakým motorem pojede. Nové motory V6 s hybridním systémem se diametrálně odlišují od stávajících V8. Je pochopitelné, že motor každého výrobce má odlišný design.
Mercedes by rád věděl, s kolika zákazníky může počítat. Náklady na vývoj musí někdo zaplatit. Definitivní rozhodnutí bychom měli očekávat v následujících dnech. Pokud by McLaren pokračoval s Mercedesem, tak by to byl již 20. rok spolupráce (McLaren jezdí s motory Mercedes od roku 1995). Pokud by se McLaren rozhodl, že chce i nadále odebírat německé motory, tak je Mercedes povinný mu je dodávat - alespoň tak zněla dohoda z roku 2009.
...jenže pro Hondu, zdá se, F1 začala být opět zajímavá
Pokud by McLaren kontrakt s Mercedesem opravdu uzavřel, tak na jak dlouho? Proslýchá se, že McLaren požaduje případně pouze jednoletý kontrakt, aby mohl od roku 2015 začít spolupráci s Hondou. To je pro Mercedes velmi nepříjemné, protože vše, co technici McLarenu v roce 2014 o Mercedesu zjistí, může v roce 2015 pomoci Hondě.
Je jasné, že by technici z Brixworthu (tam se montují motory Mercedes pro F1) udělali vše pro to, aby se k McLarenu dostalo co nejméně informací. Pokud by McLaren odešel od Mercedesu už na konci letoška, tak by se museli poohlednout po novém partnerovi. A to by s ohledem na zbývající čas nebylo vůbec jednoduché.