DISKUZE K ČLÁNKU Chystá se vzkříšení legendárního partnerství McLaren Honda?

McLaren zatím stále nemá podepsanou smlouvu na motory pro sezonu 2014. Mercedes doufá v prodloužení stávající spolupráce, u McLarenu s podpisem váhají. Nabízí se jim totiž Honda. Je pouze otázka, jestli Japonci stihnou připravit motor už na sezonu 2014 nebo až na rok 2015?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Chystá se vzkříšení legendárního partnerství McLaren Honda?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 05.03.2013 13:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Zix. (Hlasovalo 10 lidí) 03.03.2013 21:38
motory pro McLaren Pokud chce Mercedes vážně… »
» Zix. (Hlasovalo 6 lidí) 03.03.2013 22:11
Je otázka jak ty motory maj dobrý,protože je… »
» odin (Hlasovali 5 lidé) 04.03.2013 08:57
Neuraž se Zixi, ale trošku motáš páté přes… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ja si myslí,.. ...že pokiaľ je u Mercedesu Toto Wolf, tak Williams je ďalší potenciálny odberateľ pre pohonné jednotky od Mercedesu, čo by sa určite vyriešilo úplne bezbolestne, nakoľko Renault jasne povedal, že pre neho je optimum dodávať motory trom tímom. Ak Mclaren odskočí od Mrcedesu zavčasu, bude si sám vinovatý, lebo Honda tak ďaleko určite nie je a ja preto pochybujem, že by Mercedes s Mclarenom uzavrel ročnú zmluvu. Takáto zmluva by mu uškodila viac, ako požiar v továrni. 14

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    No nevím Sice bych to uvítal, ale finančně se mi nezdá, že by Honda vyvíjela motor pro F1 kvůli jednomu týmu.

    Myslím, že to byl Renault co řekl, že ho vývoj nového motoru stál 80 milionů €. A to je dost. I když budou motor dodávat 4 týmům, tak se jim ten vývoj zaplatí za několik sezón, jestli vůbec (to pro případ, že by se po pár letech motory zase měnily).

    + 6 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      188.120.195.XXX
      Cena pro tým za rok údajně podle dohody nesmí překročit 8M €. Počítej se mnou, 4*8=32, 80/32=2,5, takže pro 4 zákaznky se může vývoj v pohodě zaplatit za 3 sezóny.

      Pokud bude Renault dodávat stále 4 týmům, pořád můžeme mít další tři dodavatele po 2 týmech i kdyby Maruška skončila, tzn. není nutné uvažovat, že by Honda musela nutně dělat motor výhradně pro McLaren.

      Pokud chce FIA udržet v F1 konkurenci, nemůže si dovolit úplně změnit specifikaci motorů dřív, než se zaplatí motory současné (teď budoucí). 2,4l V8 máme 8 let a 1,6l V6t tu určitě nebudou o moc kratší dobu. Dřív než po 6 letech je FIA určitě nezmění.

      Není tajemnstvím, že TR by chtělo také Renaulty, jako mateřský RB. To by ale měl RB už 5. tým, nebo... V případě příchodu Hondy by mohl oprášit své partneství s ní i další slavný tým a voilá - měli bychom tu zase McLaren Honda a Williams Honda, jako za starých dobrých časů. Jaj, to by bylo něco! 21

      + 7 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • eR

        62.245.107.XXX
        No ta matematika není tak jednoduchá jak píšete. Za tu sumu co získají od týmů, musí ty motory pro každou sezónu vyrobit, testovat a zaplatit lidi, jak ve fabrice tak i u týmů při Velkých cenách. Podle vaší rovnice by sice měli vývoj zaplacený za dva a půl roku, ale nemáte tam vůbec započítané výše uvedené náklady.

        Nehledě na to, že Honda odešla z F1 kvůli penězům, takže nevěřím, že utratí balík za vývoj motoru, aniž by to dávalo finanční smysl.

        + 5 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          Presne tak,... ...nie sú tam všetky náklady, lebo Renault bude s novou pohonnou jednotkou od R.2014, čo je motor 1,6 V6 Turbo s ERS, dodávať aj služby v jednom balíku s jednotkou pre tím a za to si presne účtuje ročne 20 mil. euri. 11

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • anonym

          188.120.195.XXX
          Ty víš, jaké budou skutečné dlouhodobé náklady spojené s vývojem, výrobou a provozem motorů, ERS a další? Není to tak dlouho, co se mluvilo o ceně za vývoj nových turbomotorů v rozmezí 50 - 70M €, ty teď mluvíš o 80, ale co všechno je v té sumě započítané a k jakému datu je její dosažení plánované? Silně pochybuju, že jde o aktuálně utracené peníze, což je zatím jediné reálné číslo - všechno ostatní jsou jen plány založené na podmínkách, které se stále mohou měnit.

          U Hondy nejsou hlupáci, aby šli po nedávném průšvihu znovu do F1, kdyby se jim to nemělo vyplatit. Každopádně provoz továrního týmu a dodávání motorů jsou úplně odlišné věci. Zatímco jako tým Honda pohořela, jako dodavatel motorů se v minulosti víc než osvědčila - její V6t RA168E z 88. je dodnes považován za nejlepší motor, jaký kdy v F1 jezdil - a tak je návrat veleúspěšného spojení McLaren-Honda nesmírně marketingově atraktivní.

          Otazníků je pořád dost a zdaleka ne všechno závisí jen na Hondě nebo McLarenu, takže uvidíme...

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Ak Honda príde s motorom koncepcie RTU,... ...tak by možno mala šancu aj u ďalších odberateľov, lebo tento systém by sice postrádal využitie termálnej energie, ale inak by výkonove len s využitím MGUK vôbec nezaostával za konkurenciou. Bol by však omnoho lacnejší, lebo MGUH by úplne z koncepcie vypadlo. Otázka je, či by ho do začiatku sezóny 2014 vedeli v Hode pripraviť pre F1, už ako overenú sériu. 01 01 01

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • anonym

          95.103.245.XXX
          no ten vypocet nad tebou je sice nespravny lebo nezohladnuje naklady na vyrobu
          ale nove motory aj s ERS budu stat od 15-20mil. na sezonu ale netreba zabudat ze vyrobcom sa naklady vracaju aj v podobe reklamy. ten napis na aute je hodny niekolko mil. takze aj to treba ratat pri vypocte navratnosti

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • anonym

      88.83.176.XXX
      Ale kde je psáno že se Honda Chystá dodávat jen McLarenu, kdlidně mužou zlanařit i dálší týmy.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Máš pravdu,.. ...všetko záleží od kvality a ceny za novú pohonnú jednotku. Každý tím si urobí analýzu a zhodnotí, či je to pre neho výhoda, alebo nie, no horšie to bude už so spoľahlivosťou, či stanovený počet motorov bude postačovať na celú sezónu, keď to Honda nemala ako overiť, je ale diskutabilné a tiež, či to do začiatku r. 2014 všetko stihne.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Hemmis

    90.177.28.XXX
    Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

    + 9 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Zix.

    Zix.

    78.102.27.XXX
    motory pro McLaren Pokud chce Mercedes vážně bojovat o tituly,tak moc nechápu proč maj takovej zájem dodávat svoje motory 1 z hlavních konkurentů,zvlášt když i díky nim chtěj o ty tituly bojovat.
    Samozřejmě chápu,že z toho maj slušnou reklamu a můžou mít úspěchy aspoň jako dodavatelé motorů,ale pokud to se svym týmem myslej vážně,tak to nechápu.

    McLarenu se vůbec nedivim,protože už za ně budou platit a nic z toho nemaj,navíc je otázka jestli by Honda nedělala ty motory přesně pro ně a mohli by bejt lepší,což u Mercedesu už neplatí.

    + 10 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      193.85.26.XXX
      Mercedes má motory bez pochyby výborné, ale kdo ví, komu se novej šestiválec povede nejlépe. Pro motorářské firmy je to výzva..

      + 9 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Zix.

        Zix.

        78.102.27.XXX
        Je otázka jak ty motory maj dobrý,protože je maj "jen" 3 týmy,zatímco u Renaultu má zájem min. 5 týmů. Vim jak se psalo,že sou výkonnější a lepší,ale od tý doby co FIA povolila nějaký ty menší změny Renaultu,tak už se to nějak neříká a o Mercedesy neni zájem.

        Nad tím kdo bude mít od příštího roku nejlepší motory můžem jen spekulovat,rozhodně ale Mercedes asi nemá tak skvělý motory,když McLaren s nima pořád neprodloužil. A ani se jim nedivim,pokud vážně sou jiný motory lepší nebo by je Honda/někdo jinej dělal hlavně jen pro ně.

        Ale příde mi trošku úsměvný když čtu jak hledá Mercedes týmy,který by chtěli jejich motory a neni to tak dávno co odmítli Red Bull(s kterym mohli mít několik titulů),protože to myslim nechtěl McLaren a měli už dost jinejch týmů.

        + 6 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Neuraž se Zixi, ale trošku motáš páté přes deváté. A i když máš ve všem, co jsi napsal, pravdu, tak je třeba trošku rozlišovat priority. Pokud jsi zažil první období turba v F1, tak by ti mělo být jasné, že turbo motory budou rozhodujícím faktorem úspěchu. Dříve tomu tak alespoň bylo a jediná potíž byla jejich spolehlivost. V současnosti neočekávám nějaké výrazné problémy se spolehlivostí jakékoliv značky a tak bude záležet na tom, kdo bude mít nejlepší motor.
          Dosud záleželo více na aerodynamických vlastnostech aut a motory byly spolu s ostatními prvky až na dalších místech. Proto RedBull klidně odmítl motor Merglu a získával tituly s Renaultem. Rozhodující je zatím Newey a jeho aero nápady. Ale v 2014 tomu tak nebude. To budou rozhodující jednak motory a druhak lidé motoráři-ladiči. A tak některé týmy hledají tu nejlepší značku. Je to trochu loterie, ale pro všechny. A Honda patřila před zákazem turba ke špici. Tak že pro McL logická volba, možná trocha nostalgie. Já bych Hondu rozhodně uvítal....

          + 5 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Zix.

            Zix.

            78.102.27.XXX
            Přiznám se,že fakt nevim jak budou mít ty motory velkej vliv, pokud jako doted´ a Mercedes ty motory nemá zrovna nejlepší,tak chápu,že McLaren úplně v pohodě opustí po tolika letech Mercedes.

            Mimochodem Red Bull naopak chtěl ty motory od Mercedesu,ale odmítli je - myslim,že snad McLaren protože platilo to pravdilo,že by to musel povolit pokud by to byl už 4. tým.

            + 4 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Tak určitě turbomotory budou mít rozhodující vliv na výkonnost týmů. Alespoň v začátku období určitě. Teď nemusíš mít nutně nejsilnější motor a nejrychlejší auto na top speedu, abys vyhrával šampionát. Protože rozhoduje aerodynamika a svým způsobem se vyhrává v "pomalých pasážích."
              S turbem by tomu mělo být jinak. Ale vycházím ze zkušeností a poznatků 80-tých let. A je mi jasné, že to co byl problém v té době, dnes problém už být nemusí a naopak. Mimochodem, když si přečteš knihu Senna vs Prost, tak se dočteš, že Senna dostával od Hondy speciální "lepší" motor než Prost a to v rámci jednoho týmu. Tak že si dovedu představit, že třebas i takový Mercedes by mohl dodávat své stáji trochu vychytanější pohonnou jednotku, než třebas McLarenu. Ale je to jen spekulativní odpověď na tvé úvahy.

              + 5 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      89.24.10.XXX
      To je jednoduchý,protože motor samotnej nevyhrává.Koukni na Catterham-mají jistě stejné motory jako RB,Lotus a Williams a auto je strašné.Motor je důležitý, ale rychlost dělají jiné věci, proto se nebojí a navíc jde o slušné peníze a o nápis na zádi vozu.
      Návrat Hondy vidím jako hotovou věc.Vrací se do motorsportu a ve WTTC rovnou angažovali dva bývalé piloty F1 Tarquiniho a Monteira.Myslí to opravdu vážně.

      + 9 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        193.85.26.XXX
        To je asi pravda, ale motory pro rok 2014 budou důležité, výkonem i spolehlivostí..

        + 6 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama