DISKUZE K ČLÁNKU Chystá se vzkříšení legendárního partnerství McLaren Honda?
McLaren zatím stále nemá podepsanou smlouvu na motory pro sezonu 2014. Mercedes doufá v prodloužení stávající spolupráce, u McLarenu s podpisem váhají. Nabízí se jim totiž Honda. Je pouze otázka, jestli Japonci stihnou připravit motor už na sezonu 2014 nebo až na rok 2015?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Chystá se vzkříšení legendárního partnerství McLaren Honda?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
09:44 04.03.2013 194.160.178.XXXJa si myslí,.. ...že pokiaľ je u Mercedesu Toto Wolf, tak Williams je ďalší potenciálny odberateľ pre pohonné jednotky od Mercedesu, čo by sa určite vyriešilo úplne bezbolestne, nakoľko Renault jasne povedal, že pre neho je optimum dodávať motory trom tímom. Ak Mclaren odskočí od Mrcedesu zavčasu, bude si sám vinovatý, lebo Honda tak ďaleko určite nie je a ja preto pochybujem, že by Mercedes s Mclarenom uzavrel ročnú zmluvu. Takáto zmluva by mu uškodila viac, ako požiar v továrni. -
eR
22:25 03.03.2013 62.245.107.XXXNo nevím Sice bych to uvítal, ale finančně se mi nezdá, že by Honda vyvíjela motor pro F1 kvůli jednomu týmu.
Myslím, že to byl Renault co řekl, že ho vývoj nového motoru stál 80 milionů €. A to je dost. I když budou motor dodávat 4 týmům, tak se jim ten vývoj zaplatí za několik sezón, jestli vůbec (to pro případ, že by se po pár letech motory zase měnily).
-
anonym
05:25 04.03.2013 188.120.195.XXXCena pro tým za rok údajně podle dohody nesmí překročit 8M €. Počítej se mnou, 4*8=32, 80/32=2,5, takže pro 4 zákaznky se může vývoj v pohodě zaplatit za 3 sezóny.
Pokud bude Renault dodávat stále 4 týmům, pořád můžeme mít další tři dodavatele po 2 týmech i kdyby Maruška skončila, tzn. není nutné uvažovat, že by Honda musela nutně dělat motor výhradně pro McLaren.
Pokud chce FIA udržet v F1 konkurenci, nemůže si dovolit úplně změnit specifikaci motorů dřív, než se zaplatí motory současné (teď budoucí). 2,4l V8 máme 8 let a 1,6l V6t tu určitě nebudou o moc kratší dobu. Dřív než po 6 letech je FIA určitě nezmění.
Není tajemnstvím, že TR by chtělo také Renaulty, jako mateřský RB. To by ale měl RB už 5. tým, nebo... V případě příchodu Hondy by mohl oprášit své partneství s ní i další slavný tým a voilá - měli bychom tu zase McLaren Honda a Williams Honda, jako za starých dobrých časů. Jaj, to by bylo něco!-
eR
09:23 04.03.2013 62.245.107.XXXNo ta matematika není tak jednoduchá jak píšete. Za tu sumu co získají od týmů, musí ty motory pro každou sezónu vyrobit, testovat a zaplatit lidi, jak ve fabrice tak i u týmů při Velkých cenách. Podle vaší rovnice by sice měli vývoj zaplacený za dva a půl roku, ale nemáte tam vůbec započítané výše uvedené náklady.
Nehledě na to, že Honda odešla z F1 kvůli penězům, takže nevěřím, že utratí balík za vývoj motoru, aniž by to dávalo finanční smysl.-
anonym
09:56 04.03.2013 188.120.195.XXXTy víš, jaké budou skutečné dlouhodobé náklady spojené s vývojem, výrobou a provozem motorů, ERS a další? Není to tak dlouho, co se mluvilo o ceně za vývoj nových turbomotorů v rozmezí 50 - 70M €, ty teď mluvíš o 80, ale co všechno je v té sumě započítané a k jakému datu je její dosažení plánované? Silně pochybuju, že jde o aktuálně utracené peníze, což je zatím jediné reálné číslo - všechno ostatní jsou jen plány založené na podmínkách, které se stále mohou měnit.
U Hondy nejsou hlupáci, aby šli po nedávném průšvihu znovu do F1, kdyby se jim to nemělo vyplatit. Každopádně provoz továrního týmu a dodávání motorů jsou úplně odlišné věci. Zatímco jako tým Honda pohořela, jako dodavatel motorů se v minulosti víc než osvědčila - její V6t RA168E z 88. je dodnes považován za nejlepší motor, jaký kdy v F1 jezdil - a tak je návrat veleúspěšného spojení McLaren-Honda nesmírně marketingově atraktivní.
Otazníků je pořád dost a zdaleka ne všechno závisí jen na Hondě nebo McLarenu, takže uvidíme...-
Kapor
18:38 04.03.2013 194.160.178.XXXAk Honda príde s motorom koncepcie RTU,... ...tak by možno mala šancu aj u ďalších odberateľov, lebo tento systém by sice postrádal využitie termálnej energie, ale inak by výkonove len s využitím MGUK vôbec nezaostával za konkurenciou. Bol by však omnoho lacnejší, lebo MGUH by úplne z koncepcie vypadlo. Otázka je, či by ho do začiatku sezóny 2014 vedeli v Hode pripraviť pre F1, už ako overenú sériu.
-
-
anonym
11:08 04.03.2013 95.103.245.XXXno ten vypocet nad tebou je sice nespravny lebo nezohladnuje naklady na vyrobu
ale nove motory aj s ERS budu stat od 15-20mil. na sezonu ale netreba zabudat ze vyrobcom sa naklady vracaju aj v podobe reklamy. ten napis na aute je hodny niekolko mil. takze aj to treba ratat pri vypocte navratnosti
-
-
-
Kapor
13:20 05.03.2013 194.160.178.XXXMáš pravdu,.. ...všetko záleží od kvality a ceny za novú pohonnú jednotku. Každý tím si urobí analýzu a zhodnotí, či je to pre neho výhoda, alebo nie, no horšie to bude už so spoľahlivosťou, či stanovený počet motorov bude postačovať na celú sezónu, keď to Honda nemala ako overiť, je ale diskutabilné a tiež, či to do začiatku r. 2014 všetko stihne.
-
-
-
-
Zix.
21:38 03.03.2013 78.102.27.XXXmotory pro McLaren Pokud chce Mercedes vážně bojovat o tituly,tak moc nechápu proč maj takovej zájem dodávat svoje motory 1 z hlavních konkurentů,zvlášt když i díky nim chtěj o ty tituly bojovat.
Samozřejmě chápu,že z toho maj slušnou reklamu a můžou mít úspěchy aspoň jako dodavatelé motorů,ale pokud to se svym týmem myslej vážně,tak to nechápu.
McLarenu se vůbec nedivim,protože už za ně budou platit a nic z toho nemaj,navíc je otázka jestli by Honda nedělala ty motory přesně pro ně a mohli by bejt lepší,což u Mercedesu už neplatí.-
-
Zix.
22:11 03.03.2013 78.102.27.XXXJe otázka jak ty motory maj dobrý,protože je maj "jen" 3 týmy,zatímco u Renaultu má zájem min. 5 týmů. Vim jak se psalo,že sou výkonnější a lepší,ale od tý doby co FIA povolila nějaký ty menší změny Renaultu,tak už se to nějak neříká a o Mercedesy neni zájem.
Nad tím kdo bude mít od příštího roku nejlepší motory můžem jen spekulovat,rozhodně ale Mercedes asi nemá tak skvělý motory,když McLaren s nima pořád neprodloužil. A ani se jim nedivim,pokud vážně sou jiný motory lepší nebo by je Honda/někdo jinej dělal hlavně jen pro ně.
Ale příde mi trošku úsměvný když čtu jak hledá Mercedes týmy,který by chtěli jejich motory a neni to tak dávno co odmítli Red Bull(s kterym mohli mít několik titulů),protože to myslim nechtěl McLaren a měli už dost jinejch týmů.-
odin
08:57 04.03.2013 77.240.96.XXXNeuraž se Zixi, ale trošku motáš páté přes deváté. A i když máš ve všem, co jsi napsal, pravdu, tak je třeba trošku rozlišovat priority. Pokud jsi zažil první období turba v F1, tak by ti mělo být jasné, že turbo motory budou rozhodujícím faktorem úspěchu. Dříve tomu tak alespoň bylo a jediná potíž byla jejich spolehlivost. V současnosti neočekávám nějaké výrazné problémy se spolehlivostí jakékoliv značky a tak bude záležet na tom, kdo bude mít nejlepší motor.
Dosud záleželo více na aerodynamických vlastnostech aut a motory byly spolu s ostatními prvky až na dalších místech. Proto RedBull klidně odmítl motor Merglu a získával tituly s Renaultem. Rozhodující je zatím Newey a jeho aero nápady. Ale v 2014 tomu tak nebude. To budou rozhodující jednak motory a druhak lidé motoráři-ladiči. A tak některé týmy hledají tu nejlepší značku. Je to trochu loterie, ale pro všechny. A Honda patřila před zákazem turba ke špici. Tak že pro McL logická volba, možná trocha nostalgie. Já bych Hondu rozhodně uvítal....-
Zix.
10:38 04.03.2013 78.102.27.XXXPřiznám se,že fakt nevim jak budou mít ty motory velkej vliv, pokud jako doted´ a Mercedes ty motory nemá zrovna nejlepší,tak chápu,že McLaren úplně v pohodě opustí po tolika letech Mercedes.
Mimochodem Red Bull naopak chtěl ty motory od Mercedesu,ale odmítli je - myslim,že snad McLaren protože platilo to pravdilo,že by to musel povolit pokud by to byl už 4. tým.-
odin
11:30 04.03.2013 77.240.96.XXXTak určitě turbomotory budou mít rozhodující vliv na výkonnost týmů. Alespoň v začátku období určitě. Teď nemusíš mít nutně nejsilnější motor a nejrychlejší auto na top speedu, abys vyhrával šampionát. Protože rozhoduje aerodynamika a svým způsobem se vyhrává v "pomalých pasážích."
S turbem by tomu mělo být jinak. Ale vycházím ze zkušeností a poznatků 80-tých let. A je mi jasné, že to co byl problém v té době, dnes problém už být nemusí a naopak. Mimochodem, když si přečteš knihu Senna vs Prost, tak se dočteš, že Senna dostával od Hondy speciální "lepší" motor než Prost a to v rámci jednoho týmu. Tak že si dovedu představit, že třebas i takový Mercedes by mohl dodávat své stáji trochu vychytanější pohonnou jednotku, než třebas McLarenu. Ale je to jen spekulativní odpověď na tvé úvahy.
-
-
-
-
-
Arnoux
22:12 03.03.2013 89.24.10.XXXTo je jednoduchý,protože motor samotnej nevyhrává.Koukni na Catterham-mají jistě stejné motory jako RB,Lotus a Williams a auto je strašné.Motor je důležitý, ale rychlost dělají jiné věci, proto se nebojí a navíc jde o slušné peníze a o nápis na zádi vozu.
Návrat Hondy vidím jako hotovou věc.Vrací se do motorsportu a ve WTTC rovnou angažovali dva bývalé piloty F1 Tarquiniho a Monteira.Myslí to opravdu vážně.
-
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
- Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:30 - 23:14)
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek