Analýza sektorů: Jak na rovinkách nejpomalejší Red Bull k nejnižším časům na kolo přišel

Petr Hlawiczka, 18. listopadu 2012, 13:55 Google+

AUSTIN - Bližší pohled na výkonnost jednotlivých jezdců nabízí následující přehled časů a maximálních rychlostí dosažených v jednotlivých sektorech nového texaského okruhu v kvalifikaci na Velkou cenu Spojených států.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 18.11. 19:20) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Německý architekt Hermann Tilke při navrhování okruhu napodobil některá slavná místa z jiných tratí kalendáře. Dominantu tvoří první zatáčka, do které piloti stoupají. Společně s pravotočivou druhou zatáčkou má připomínat Sennova esíčka v Brazílii. Následuje velmi rychlá pasáž Becketts - Maggots - Chapel ze Silverstone s prudkými změnami. Za ní končí první sektor okruhu.

Další část s výjimkou sedmé  a 11. vracečky obsahuje většinou rychlé zatáčky. Nalezneme zde dlouhou rovinku, kde se nachází čidlo pro měření maximálních rychlostí (speed trap) a nejtvrdší brzdění do 12. zatáčky, která uzavírá druhý a nejdelší sektor.

Třetí technická část připomíná pomalou sekci ze stadionu na Hockenheimringu a pravotočivá zatáčka 16 - 18 o třech vrcholech se snaží napodobit levotočivou, o něco rychlejší, osmou zákrutu z Istanbulu. Před nájezdem na cílovou rovinku zbývají už pouze dvě středně rychlé levotočivé zatáčky. Poslední sektor bez delších rovinek vyžaduje co nejvyšší přítlak.

Více technických informací o okruhu v Austinu naleznete zde.

mapa austin 3d
Mapa okruhu v Austinu se zvýrazněním převýšení (zdroj: Tilke GmbH)

V kvalifikaci Sebastian Vettel opět nenašel přemožitele, nejblíže mu byl Lewis Hamilton, který byl o desetinu rychlejší v prvním sektoru. Ve druhém ztratil 17 tisícin, naplno se nastavení pro vysoký přítlak u Red Bullu projevilo ve třetím sektoru, kde Brit ztratil přes 3 desetin a rychlejší než on tam byl i Mark Webber s druhým Red Bullem.

Včera se na novém okruhu nikomu nepodařilo poskládat všechny své nejlepší sektory do jednoho kola. Nejblíže tomu byl Felipe Massa, nejvíce by si z první desítky časově polepšil Nico Hülkenberg: o 0,217 sekundy.

Pirelli přivezlo ty nejtvrdší směsi, které může nabídnout, což se na hladkém a kluzkém asfaltu odrazilo v potížích se zahříváním pneumatik. Všichni se trápili s tím, aby je co nejdříve dostali do provozní teploty. Někteří kvůli tomu nedokázali v Q3 vylepšit své časy. V Q2 byla rychlejší obě Ferrari, Hülkenberg i Maldonado - ten dokonce až o 0,831 s.

U Ferrari odváděl lepší práci Massa. Alonso byl pomalejší ve třetím tréninku i ve všech třech částech kvalifikace. Španěl svého týmového kolegu předčil pouze v prvním sektoru, ve zbylých dvou ale ztrácel. Ferrari se moc vůz F2012 vylepšit nepodařilo a bude spoléhat na svou tradičně lepší rychlost v závodech. Pokud se však Vettelovi podaří získat o 15 bodů více bodů než Alonso, bude vymalováno.

Velmi dobré výkony podával Lotus, jehož piloti předvedli 4. a 5. nejrychlejší čas. Romain Grosjean byl ale kvůli nepovolené výměně převodovky po třetím tréninku odsunut na devátou pozici. Vítěz předchozího závodu Kimi Räikkönen v prvním sektoru na svého týmového kolegu ztrácel v prvním sektoru čtvrt sekundy.

austin - sektory - casy
Tabulka č. 1 - Časy v sektorech (v sekundách)

Nejvyšší rychlost na rovince dosahovaly opět vozy Toro Rosso a Sauber: Vergnemu, Pérezovi a Kobajašimu komisaři jako jediným naměřili přes 320 km/hod. Daniel Ricciardo se trápil a prožil jednu ze svých nejhorších kvalifikací, když vypadnul společně s nováčky už v první části.

Red Bully sotva překračovaly 308 km/hod a byly opět nejpomalejší, vše opět doháněly díky své aerodynamice nejrychlejšími průjezdy zatáčkami. Bez problému projížděli istanbulskou zatáčkou 16 - 18 s aktivovaným DRS a jejich výkonnosti hezky dokreslují například rychlosti měřené v závěru prvního sektoru mezi 6. a 7. zatáčkou: Webber (236,8 km/hod) se zde proháněl o 6,9 km/hod rychleji než Hamilton, ačkoliv na něj na konci dlouhé rovinky 6,4 km/hod ztrácel.

Překvapení se zrodilo na konci roštu, kde Marussie zametly s Caterhamy, které mají výhodu KERSu k dobru. Glock byl o 0,8 s rychlejší než Petrov a o 1,1 s rychlejší než Kovalainen. Oba si stěžovali na žluté vlajky, které jim měly zkazit jejich nejlepší pokusy. Šanci na reparát dostanou v dnešním závodě, Marussii se nicméně vyplácí spolupráce se zkušeným McLarenem, v závěru sezóny jde nahoru a desátou příčku v Poháru konstruktérů spojenou se slušným finančním bonusem již zřejmě nepustí.

austin - sektory - rychlosti
Tabulka č. 2 - Maximální rychlosti (v km/hod)

Vytisknout

Diskuze: Analýza sektorů: Jak na rovinkách nejpomalejší Red Bull k nejnižším časům na kolo přišel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 18.11.2012 19:20 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP USA (Austin)

FOTO: Týmy odhalují v USA karty - první kvalifikace v Austinu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  2. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  3. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  4. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud