Francouz se do F1 dostal přes Britskou formuli 3 (mistr, 2010) a Formuli Renaul 3,5 (mistr, 2011), tedy cesta více než povedená. Jeho první sezona však měla vrcholy i pády. Tři 8. místa jsou vrcholy, ale Vergne také 8krát z 18 případů nepostoupil z Q1 a dostal penalizaci ztráty 10 míst za nebezpečné předjetí Heikkiho Kovalainena ve Valencii.
I přesto, že tým Toro Rosso není zrovna vyhlášený svým přívětivým přístupem k jezdcům, vzpomeňme například na výhazov Scotta Speeda a Sébastiena Bourdaise v polovině sezony 2007, respektive 2009, nebo propuštění Jamieho Alguersuariho a Sebastiena Buemiho na konci minulé sezony, Vergne věří, že prodloužení smlouvy ukazuje na to, že tým věří v jeho schopnosti.
"Je to dobrá vzpruha. Je to důkaz, že tým mi věří a mám stále potenciál růstu. Během sezony je trend mých výkonů stoupající a já věřím, že se stále mohu výrazně zlepšit, ví to i tým. Před novou sezonou si můžeme věřit. Je to vzpruha a teď se mohu v klidu soustředit na zbývající závody této sezony," říká jezdec.
Šéf Red Bull Racingu, Christian Horner, v Abu Dhabi prohlásil, že jak Jean-Eric Vergne tak i Daniel Ricciardo (také potvrzen pro rok 2013) mají ještě co dělat, aby napodobili jejich předchůdce v Toro Rosso, Sebastiana Vettela. Nevyloučil možnost posunu z Toro Rosso do Red Bullu po příští sezoně, pokud by zaujali.
Vergne zatím na Red Bull nemyslí: "Všechno je možné. Určitě by bylo mým snem jednoho dne jezdit za Red Bull. Ale zatím jsme pořád v roce 2012 a přede mnou je celá sezona v Toro Rosso. Takže abych byl upřímný, tak na sezonu 2014 zatím moc nemyslím."