Allison o změnách v roce 2014: Proč týmy pracují na třech vozech zároveň

Petr Hlawiczka, 23. října 2012, 06:30 Google+

Rok 2009 s sebou přinesl řadu změn v technických pravidlech, které dramaticky ovlivnily vzhled monopostů Formule 1. Ty však budou podle technického ředitele Lotusu Jamese Allisona triviální ve srovnání s tím, co přijde v roce 2014.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 23.10. 10:10) Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Zatímco příští rok zůstanou pravidla téměř identická, což týmům umožňuje přenést spoustu nápadů z letošní sezóny, v dalším roce dojde k obrovským změnám v oblasti motorů (bližší technické informace o motorech pro rok 2014 zde) i konstrukce šasi.

"Normálně bychom pozornost z větší části již přesunuli k příštímu vozu. Nejedná se však o normální rok. Každý tým na roštu čelí bezprecedentní výzvě v podobě práce na třech vozech najednou," popisuje Allison.

"Pro to existují dva základní důvody. Zaprvé jsou pravidla pro rok 2013 relativně neměnná, což v souvislosti s vyrovnaností pole znamená, že se stále vyplácí vyvíjet letošní vozy i v tak pozdní části sezóny. Zadruhé, objevující se stín pravidel pro rok 2014 vyžaduje naši pozornost.

Kdokoliv sledoval sport v roce 2009, bude vědět, že velké úpravy v pravidlech představují jak výzvu, tak i riziko, které může významně zamíchat pořadím týmů. Regulovaná revoluce v roce 2014 činí změny z roku 2009 zdánlivě triviální záležitostí," pokračuje technický ředitel Lotusu.

lotus e20
Letošní Lotus E20, který se v Koreji dočkal nových Coanda výfuků, s nimiž jej budeme vídávat i příští rok (foto: Lotus F1 Team)

"Je třeba učinit rozhodnutí týkající se tří dětí soupeřících o jídlo v podobě vývoje. Vložíte zdroje do E20 a dostanete z něj co nejvíce, nebo je rozumnější se snažit dostat maximum z 'posledního hurá' této generace pravidel v roce 2013?

Je správné se alternativně soustředit na budoucnost v roce 2014 a pravidla, která budou tvořit základ příští generace vozů F1? Jedná se o velmi vyvážené rozhodnutí, které je fantastickou výzvou. Na konci sezóny 2014 bychom měli vědět, kdo učinil správná rozhodnutí," dodává Allison.

Vytisknout

Diskuze: Allison o změnách v roce 2014: Proč týmy pracují na třech vozech zároveň

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 23.10.2012 10:10 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

Whitmarsh věří, že McLaren bude v Indii opět ve formě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud