Podmínky na začátku druhého tréninku byly mnohem lepší: teploty stejné (28 °C), zataženo, ale dráha byla už zcela suchá. Tato část je velmi důležitá pro přípravu na kvalifikaci i závod, protože se jede ve stejnou dobu.
Jako první vyrazily na dráhu oba Williamsy, s vozem HRT se konečně svezl i Karthikeyan, kterého v prvním tréninku vystřídal Číňan Ma. První měřený pokus předvedl Maldonado - 2:00,155 min. Brzy jej překonala celá řada jezdců, před McLareny stál na čele Vettel (1:50,497), byť si stěžoval na blokování předních kol při brzdění.
Lotus má v Singapuru nové zadní křídlo s efektivnějším DRS, kvůli počasí jej do prvního tréninku nenasadil a rozhodl se jej netestovat ani ve druhé páteční části.
Ferrari dnes zkoušelo dva druhy zadních křídel. Jedno je zcela nové: hlavní profil, klapka i bočnice s osmi třásněmi v dolní částí míst čtyř - z toho poslední čtyři jsou spojeny s difuzorem. Red Bull jezdil s různými nosy s odlišnými úrovněmi přítlaku.
Hamilton (1:50,074 min) se po 24 min dostal před Vettela a Senna v té chvíli již nazul super-měkkou směs (1:52,384). Lewis pro tento víkend a několik dalších závodů dostal nového inženýra: Andyho Lathama střídá Mark Temple. Co se týče vozu MP4-27, britský tým přivezl nové přední i zadní křídlo.
Přední křídla před garáží Ferrari (foto: C. Malbranque)
Zatímco se v paddocku stále spekuluje o možném přestupu Hamiltona k Mercedesu a vytlačení Schumachera do důchodu, Peter Sauber prohlásil, že by Schumiho bral "ihned," pokud by byl k dispozici.
Petrov byl v úvodu nejrychlejší na rovinkách (302 km/hod), pro zvýšení přítlaku se mu proto Caterham rozhodl zvětšit úhel náběhu klapky předního křídla o jeden stupeň.
Sennovi se nedařilo a po 35 min mu ujela záď vozu, který následně rozbil o zeď za 19. zatáčkou, trénink byl červenými vlajkami přerušen. Po osmi min byl jeho Williams FW34 odklizen a provoz obnoven.
Pořadí bylo v polovině tréninku následující:
1. Hamilton 1:50,074
2. Vettel + 0,423
3. Alonso + 0,660
4. Button + 0,763
5. Maldonado + 0,798
6. Webber + 0,819
7. Rosberg + 1,116
8. Schumacher + 1,282
Hamilton zahájil druhou polovinu velmi rychle - 1:49,086 min - i přes to, že byl v poslední zatáčce příliš široký. Za něho se posunul Massa (1:50,039). Webber však opět potvrdil, že Singapur Red Bul sedí - 1:48,964.
Pérez dostává zprávu, že je sice v šikaně Sling rychlý, ale na výjezdu z ní ztrácí. Inženýr mu doporučuje, aby neobětoval nájezd do ní.
Zajímavá situace byla v boxech, kde mechanici Lotusu úzkostlivě čistili zbytky gumy po odjezdu svých vozů, zatímco Force Indie si své stání protáčením záměrně pogumovávali.
Kimi Räikkönen v průběhu druhého tréninku (foto: Lotus F1 Team)
Po hodině se dopředu propracovali Alonso (1:48,896) a Button (1:48,651 min). Ferrari se u obou jezdců vrátilo ke starší verzi zadního křídla, nové zřejmě nefunguje dle jejich představ. Na čele se usadil Vettel (1:48,340) - všichni už na super-měkkých pneumatikách.
Lotus zatím trochu ztrácí, po celou dobu však jezdil s těžším vozem a jeho piloti byli s nastavením vozu E20 spokojeni. Hamilton dostal v závěru rádiem hlášku, že při simulaci závodu jezdí podobné časy jako Räikkönen, vypadaly však konzistentněji.
Závěr byl ve znamení dlouhých jízd a simulace závodu, proto se pořadí na čele již neměnilo. Pérez se lehce dotkl zdi na konci rovinky, ale po zacouvání bez viditelného poškození pokračoval dále. Jeho kolega nezůstal pozadu, v podjezdu ho zaskočil přetáčivý smyk.
Webber měl mechanický problém s příčným rozložením hmotnosti, jeho týmový kolega Vettel ale potvdil, že je Red Bull ve fromě. Za ním se seřadili Button (+ 0,311 s) a Alonso (+ 0,556). Massa hlásil že se "plně trápí se zádí."
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Petrov - 302 km/hod; 2. Hamilton - 301; 3. Kovalainen - 300; 4. Button - 300; 5. Rosberg - 300; 6. Schumacher - 299.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 1:48,340 |
2. | 3 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,311 |
3. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 0,556 |
4. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,624 |
5. | 4 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,746 |
6. | 11 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 0,960 |
7. | 12 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | + 0,999 |
8. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 1,450 |
9. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 1,699 |
10. | 10 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 1,821 |
11. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 1,923 |
12. | 9 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 2,005 |
13. | 18 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 2,296 |
14. | 16 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 2,451 |
15. | 15 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 2,782 |
16. | 14 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 3,110 |
17. | 19 | Bruno SENNA | bra | Williams F1 Team | + 3,112 |
18. | 17 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 3,669 |
19. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia F1 Team | + 3,878 |
20. | 20 | Heikki KOVALAINEN | fin | Caterham F1 Team | + 4,236 |
21. | 25 | Charles PIC | fra | Marussia F1 Team | + 4,523 |
22. | 21 | Vitalij PETROV | rus | Caterham F1 Team | + 4,596 |
23. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | HRT F1 Team | + 6,108 |
24. | 23 | Narain KARTHIKEYAN | ind | HRT F1 Team | + 6,174 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ