Důvěrou jej naplňuje rozšiřující se obchodní portfolio společnosti McLaren a síla jeho značky ve Formuli 1: "Bude silnější. Příští rok oslavíme naše 50. výročí a ve Formuli 1 působíme od roku 1966. Vyhráli jsme 25 % závodů, na pódiu jsme stáli v 50 % závodů a vyhráli jsme Le Mans. Z hlediska budoucnosti na tom jsme dobře."
V poslední době se hodně spekulovalo o budoucích plánech britské společnosti - zejména těch, které se týkali motorů a sponzorů. Whitmarsh vyvrací náznaky možného spojení s Hondou a potvrzuje, že McLaren hodlá dále pokračovat s německým dodavatelem: "Budeme s Mercedesem. Nemyslím si, že jsme to vůbec někdy popírali."
Ohledně sponzorů panují otazníky nad pokračováním spolupráce se společností Vodafone. Smlouva má vypršet v roce 2013, a pokud by se telekomunikační gigant chtěl z F1 stáhnout či snížit svůj příspěvek McLarenu, musel by si hledat nového titulárního sponzora.
"Žijeme ve světě plném výzev. Dle statistik z okruhů dokážeme poskytovat hodnotu, a jsme rovněž šťastni, že nás podporují blue-chip společnosti. Vodafone je naším titulární sponzorem a doufáme a očekáváme, že v tom bude pokračovat, se sponzory však máme nevídané vztahy, někteří z nich jsou s námi 30 let.
Máme 10 sponzorů, kteří jsou s námi více než 15 let - a 15leté sponzorství, natož pak v F1, je neuvěřitelné. Tato rozmanitost je součást té síly. Našim hlavním byznysem je ale F1. V F1 musíme vyhrávat," zdůrazňuje Whitmarsh.
McLaren věří, že je na budoucí časy dobře připravený (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Lidé se do nás trefují a budou to dělat a říkat: 'Kvůli vizi Rona [Denise] ohledně MTC [Technologické centrum McLarenu] a dalšímu podnikání se rozptýlujete,' myslím si však, že teď by uvedli, že z průmyslového a ekonomického hlediska jsme díky větší diverzifikaci silnější.
Historie ukazuje, že od dob našeho působení v F1 v ní selhalo 107 týmů - působení čistě jako F1 tým s sebou tedy nepochybně nese velké nebezpečí.
Pokud se nyní podíváte kupředu a zeptáte se někoho v tomto paddocku či mimo něj, zda by mohl vyjmenovat dva týmy, kterým věří, že budou za pět let v F1, myslím, že by 98 % respondentů by uvedlo McLaren a Ferrari. F1 nás pohání," dodává šéf závodní stáje McLaren.