Barrichello srovnává: Americké okruhy bychom do F1 nikdy nepustili

Adam Suchý, 15. srpna 2012, 08:55 Google+

Rubens Barrichello přiznal, že přestup do IndyCar byl krutým probuzením. Rychlost tamní Dallary se nedá srovnat s monopostem F1. A ty americké tratě, těm by se F1 vyhnula velkým obloukem.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 16.08. 09:33) Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Zatímco moderní mezinárodní autodromy mají hladký povrch a obrovské vyasfaltované únikové zóny, v USA tento trend úspěšně ignorují. „Jako bývalý prezident GPDA (Asociace jezdců Grand Prix) mohu říci, že takové okruhy bychom do F1 nikdy nepustili. Nikdo z jezdců by tam nechtěl jezdit,“ tvrdí Barrichello.

Mají hrbolatý povrch a neexistují na něm únikové zóny. Po dlouhé době ve formuli 1 si na to musíte zvyknout. Pokud by se IndyCar jelo na evropských okruzích, vypadalo by to se mnou lépe,“ je přesvědčen Barrichello, pro nějž je letošní sezóna navzdory světlým chvilkám velkým zklamáním.

Již 40letý Brazilec předvádí lepší výkony na oválech než na tradičních okruzích. Barrichello pro to má vysvětlení. „Precizní a hladký jízdní styl nejlépe funguje na oválech. Mohu na nich závodit velmi dobře.“


Formule 1 má ve Watkins Glen bohatou historii, ale její návrat je zcela nereálný (Foto: McLaren)

Problémem dnešních okruhů je „benevolentní přístup“ k chybám závodních pilotů, kteří díky nekonečným asfaltovým pláním mohou bez úhony chybovat.

Naopak okruhy v Severní Americe jakékoliv zaváhání tvrdě trestají. Tradiční složení tráva/kačírek v únikových zónách je pro diváky mnohem atraktivnější než zaprášený asfalt podél dráhy.

Vytisknout

Diskuze: Barrichello srovnává: Americké okruhy bychom do F1 nikdy nepustili

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 16.08.2012 09:33 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Mercedes uvažuje o polotovárním týmu, možná se opět změní název stáje

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud