Na snímcích si můžete prohlédnout detaily uvnitř vozu a rozmístění různých součástí: třetího tlumiče, pedálů, brzdové soustavy, hasicího přístroje, standardizované ECU McLarenu (poprvé nasazené právě v tomto voze), vysílače telemetrie a GPS signálu, řízení a volantu, palivové nádrže, motoru, převodovky, zadního zavěšení a dalších podrobností.
Jedná se o vůz F1.08 (konkrétně šasi č. 2), s nímž v roce 2008 Robert Kubica a Nick Heidfeld získali dohromady 135 bodů a vybojovali třetí místo v Poháru konstruktérů. Památným okamžikem byla zejména Velká cena Kanady, v níž tým získal své první vítězství a double.
Rozpůlený vůz Formule 1, pro zvětšení klikněte
Monopost byl poprvé veřejnosti přestaven 14. ledna 2008 v Mnichově a poprvé otestován na trati ve Valencii Kubicou, jenž s ním kromě vítězství získal také tři druhá místa. Polák chvíli dokonce vedl šampionát, ale BMW žel vývojové tempo ve snahách dobře se připravit na příští sezónu neudrželo. Z titulu se nakonec těšil Lewis Hamilton, jenž o bod porazil Felipeho Massu.
Sauber s modifikovaným vozem F1.08 jako první tým veřejně otestoval KERS a aerodynamický balík vyhovujícím novým pravidlům pro rok 2009. Zcela odlišný vzhled testovací pilot Christian Klien označil jako "nejhůře vypadající vůz Formule 1, který kdy viděl."
Fotografie najdete pod článkem, video (full HD) zde.
© Foto: Sauber Motorsport AG