Marussia na svůj vůz vyvíjený výlučně pomocí CFD poprvé nasadí díly z aerodynamického tunelu

Petr Hlawiczka, 30. června 2012, 11:30 Google+

Marussia pro svůj vůz MR01, který byl i letos navrhován pouze pomocí počítačů, chystá první díly vyvinuté v aerodynamickém tunelu. Podaří se ji v Silverstone znatelně zvýšit svou konkurenceschopnost?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
CFD

CFD | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

Tým, který do F1 vstoupil před 3 lety pod názvem Virgin, se odvážil k revolučnímu kroku - své monoposty navrhoval pouze pomocí počítačových CFD simulací (více o CFD najdete zde), aniž by cokoliv ověřoval v tunelu. Technickému řediteli Nickovi Wirthovi se však nepodařilo postavit konkurenceschopný vůz, okupoval vždy poslední místa.

Minulý rok stoupl vliv ruského kapitálu, tým se přejmenoval na Marusii a Wirthem se rozloučil. Konzultant Pat Symonds zahájil transformaci, dostal všechna oddělení pod jednu střechu do Banburry a navázal spolupráci s McLarenem. Ani letos kvůli omezenému rozpočtu nebyl monopost MR01 vyvíjen v aerodynamickém tunelu, ale pouze pomocí počítačů.

Před svým domácím závodem v Silverstone, na který to mají z továrny pouhých 26 km, však Marussia překvapila ohlášením velkého balíku vylepšení - a nové díly, které nasadí, budou prvními výsledky práce v aerodynamickém tunelu.

marussia
Vůz MR01 se v Silverstone dočká výrazného vylepšení v podobě dílů konečně vyvinutých v aerodynamickém tunelu (foto: Marussia Racing)

Šéf týmu John Booth včera potvrdil: "Máme docela významné vylepšení pro tento závod." Co konkrétně? "Skládá se z nového zadního křídla, výfuků a bočnic." Poté uvádí, v čem tyto díly budou nové: "Popsal bych to jako naše první pořádné vylepšení vytvořené v aerodynamickém tunelu v této sezóně."

Na monopostu Marussie se již letos samozřejmě pár novinek objevilo: "Měli jsme několik menších částí v Malajsii a v Číně a nedávno také pár drobných úprav. Tohle však bude první zcela vyvinutý balík, ne jen úprava existujících prvků. Jedná se samo o sobě o velký výsledek."

Booth vysvětluje, v čem je to pro ně tak velká změna "Krom výkonnostního pokroku, v který doufáme, to znamená, že konečně pilně sami plníme to, co jsme si řekli, když jsme uzavírali a rozvíjeli naše technické partnerství."

Novinky z tunelu si tým ještě příští týden před prvními tréninky ověří na letištní rovince v Duxfordu: "Těšíme se, co nám to přinese - jak v Silverstone, tak i předtím na letišti v Duxfordu, kde ten vývoj budeme integrovat do našeho korelačního programu."

de_villota
Marussia dá při testu v Duxfordu šanci pilotce Marii de Villotaové, vlevo šéf týmu John Booth
(foto: Marussia Racing)

Dojde tam ještě na jednu novinku - za volant vylepšeného monopostu F1 posadí ženu: "Duxford je také prvním plánovaným dnem pro naši testovací pilotku Marii de Villotaovou. Čekala po celá léta, až ten den přijde, takže se těšíme na to, že ji poprvé uvidíme ve voze."

Do Velké ceny Británie pak nastoupí oba závodní piloti Marussie: Charles Pic i zotavený Timo Glock, který musel kvůli střevním potížím vynechat minulý víkend ve Valencii.

Vytisknout

Diskuze: Marussia na svůj vůz vyvíjený výlučně pomocí CFD poprvé nasadí díly z aerodynamického tunelu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

Hamilton svůj přístup k závodění kvůli kolizi s Maldonadem měnit nehodlá

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  2. Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

  3. FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

  4. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  5. GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

  6. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud