Romain Grosjean v prostřední části kvalifikace v zatáčce 9 po smyku narazil do bariéry a jeho Haas doznal značné poškození v zadní části. Francouz sice nebyl po zdravotní stránce postižen, o to horší to bylo s jeho psychikou, takže dal později průchod svému vzteku (více se dozvíte zde).
Každá nehoda takového charakteru je nebezpečná a pokud se nepodaří ji zcela analyzovat, může se objevit znovu v té nejnevhodnější chvíli. Tým proto věnoval chování Grosjeanova vozu maximální pozornost, ale dlouho se nedařilo přesně diagnostikovat problém. S ubývajícím časem rostla nervozita, protože pozdní zjištění by mohlo vést k dalším komplikacím ohledně opravy.
"Analyzovali jsme přípravu a zjišťovali, k čemu došlo, aby se podobná záležitost neopakovala. Nakonec se objevila příčina v brzdném systému, konkrétně brake-by-wire. Jedná se o poměrně komplikovanou část vozu, přitom problém byl až triviální. Šlo o vypadlý konektor. Jenže abychom se k němu dostali, bylo by nutné demontovat převodovku a na to v Singapuru pochopitelně nebyl čas," vysvětlil problém manažer Günther Steiner.
"Danou součástku jsme nechali vyrobit v Evropě a bude odeslána letecky do Malajsie. Máme mít jistotu, že konektor už podruhé nevypadne. Jsme přesvědčeni, že veškerá montáž bude dokončena včas, ještě než vyrazíme na trať v Malajsii," dodává Steiner.