Fernando Alonso si po skvělém výkonu, selhání techniky a odstoupení soupeřů v šampionátu konečně vybudoval náskok, na jehož zlikvidování je třeba jednoho vítězství v závodě za předpokladu, že ostatní nebudou bodovat.
Přesto že je Ferrari v čele, nemá nejrychlejší auto. Tým si to uvědomuje a přiznává obavy o to, jak by se mohla sezóna do letní přestávky vyvíjet - obzvlášť po výrazném zrychlení Red Bullu ve Valencii, kde rakouská stáj nasadila novou zadní část (podlahu s novými kanály a upravený difuzor, modifikované zavěšení a zadní křídlo a nové bočnice s výfuky), která zlepšila přítlak, stabilitu zadní části vozu RB8 a opotřebení pneumatik.
Montezemolo proto na oficiálním webu Ferrari přiznává, že zatímco "dnes máme konkurenceschopné auto, pro vítězství [v šampionátu] musíme udělat ještě více. Mám starosti a všichni z nás by je měli mít."
"Ano, mám starosti, protože očekávám tři velmi těžké závody v Silverstone, v Hockenheimu a v Budapešti, a protože jsme viděli, že je Red Bull velmi silný, když byl v kvalifikaci o 4 desetiny rychlejší než všichni ostatní, a v závodě až do výjezdu safety caru všemu ujížděl. Chceme-li dosáhnout našich cílů, pak musíme udělat pokrok," burcuje.
Nezapomíná přitom ocenit výkony Alonsa: "Málokdy jsem ho viděl tolikrát předjíždět a prokázat tak výjimečné odhodlání." Pochválil také mechaniky za konzistentně rychlé zastávky, i šéfa týmu Stefana Domenicaliho za vyvedení týmu z problému na počátku sezóny.
Fernando Alonso předvedl ve Valencii výborný výkon, k vítězství mu pomohla i odstoupení soupeřů
(foto: Scuderia Ferrari)
"Stefano se nikdy neulévá, vždy bleskově reaguje jako vůdce na veškerou kritiku, chrání své lidi a zároveň ví, jak vyžadovat maximální úsilí, budovat tým a do budoucnosti hledět pozitivně se správným smyslem pro realitu. Zaslouží si to," dodává Montezemolo.