Tým z Grove zazářil v Barceloně, kde si připsal cenné vítězství, v Monaku však získal pouze jeden bod a v Kanadě nezískal ani ten. "Byli jsme frustrováni posledními dvěma podniky. Během jízd jsme viděli, že jsme rychlí, ale nikdy jsme to vlastně nepředvedli," říká hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan pro Autosport.
Do Valencie žádné větší novinky nepřivezl, ty připravuje až na příští závod v Silverstone. Co tedy stojí za zlepšením? "Vylepšení jsou důležitá, klíčové je však vyvážení. Základní čas na kolo se odvíjí od toho, jak dobré je v základu vaše auto, vše je to o správném vyvážení. Ne jen o tom mechanickém, celkové vyvážení vozu v provozním rámci pneumatik," vysvětluje Gillan.
"Vylepšeními získáte možná desetinu či dvě, ale mezi stavem, kdy pneumatiky fungují a kdy nefungují, je mnohem více desetin. Proto je to velmi důležité. A navíce je to tak těsné. V Q2 jste viděli, jak směšně malé byly rozdíly. Dvě desetiny vás posunou o deset míst."
Hlavního provozního inženýra letos jejich rychlost těší, zvlášť poté, co prožívali minulý rok: "To, co je z naší strany opravdu potěšující, jsou změny, které jsme učinili z minulého roku po letošní, vývoj či výkonnost celého týmového provozu."
Pastor Maldonado na otočném mostě ve Valencii (foto: Williams F1 Team)
"Je velmi potěšující podávat tak dobré výkony, musíme to však dělat pravidelně. V Barceloně jsme získali velmi dobrý výsledek, pak dvě zklamání. Bylo to o to horší, že jsme věděli, že na to máme.
Je to věc celého týmu. Je to o strategii, managementu, pochopení a analýzy - to vše je velmi důležité. Prožíváme opravdu zajímavý rok, protože všichni v týmu včetně pilotů mohou způsobit velký rozdíl," dodává Gillan.