K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Tichá válka v zákulisí: představují nové motory hrozbu?

Jana Šrámková, 12. června 2012, 21:35 Google+

Napínavá a nepředvídatelná sezona formule 1 pokračuje. A stejně tak zajímavé věci se dějí v zákulisí. Jak to vypadá s novými V6 turbo motory?

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 13.06. 12:56) Napište svůj názor
Sauber

Sauber | foto: Toni Arch

Sdílejte článek

Na rok 2014 jsou připravovány velké změny a představení nových motorů V6 turbo. A otázka, zda je moudré či dokonce vůbec možné za současné ekonomické situace motory nasadit, rozděluje svět Formule 1.

Nové motory prosadila FIA a mají podporu i velkých automobilek. Renault a Mercedes je chtějí, Ferrari je s nimi smířeno a zda si je bude moci dovolit Cosworth není jasné. Malé týmy se jich ale kvůli cenám obávají. Dodnes totiž není jasné, kolik vlastně přesně budou stát.

Sportovní šéf Mercesedu Norbert Haug věří, že přesun na "zelenější" V6 turbo motory bude co se peněz týče snesitelný. Obavy menších týmů z cen jsou sice podle něj oprávněné, není ovšem možné zařídit, aby nové technologie stály méně, než ty staré.

"Je těžké to odhadovat. Měli bychom si však uvědomit historický kontext. Motory stály před deseti lety dvakrát tolik. To zlevnění je zásluhou především automobilek a jejich tvrdé práce. Je jasné, že pokud představíte nový motor, bude na začátku stát více," uvedl pro Grand prix.

Dodal, že je podle něj důležité stanovit si časový cíl, kdy se ceny opět sníží. "Měli bychom zvážit pětileté období, kdy se ceny vrátí na ty dnešní a to je podle mě dosažitelné," řekl Haug.

Jeho komentář přišel v době, kdy se čím dál více začíná pochybovat o tom, zda V6  motory opravdu přijdou v roce 2014 nebo se i nadále opozdí (původní plán byl rok 2013).

Mají totiž ještě dalšího nepřítele - Bernieho Ecclestona, který byl již od počátku proti nim. Ten se nyní snaží z jeho pohledu minimalizovat škody a nové motory zastavit. A má za sebou určitou podporu reklamních vlastníků.

Bernie Ecclestone zatím svou "bitvu" o motory prohrál (foto: Jaypee Sports)

Jenže pokud by se tak stalo, Renault ani Mercedes by rozhodně nebyli spokojeni a kdo ví, zda by v dodávkách pro F1 pokračovali.

Šéf Mercedesu Ross Brawn pro BBC uvedl, že F1 je nyní novým motorům upsána a bylo by špatné, kdyby se jejich nasazení mělo i nadále opožďovat. A souhlasí s ním i představitelé automobilek.

Naopak výkonná ředitelka Sauberu Moniša Kaltenbornová pro BBC uvedla: "Když se vrátíme do minulosti a podíváme se na ceny motorů, které byly o tolik dražší, napadá mě, kolik asi týmů by si to dnes mohlo dovolit. A F1 se čtyřmi týmy by nebyla moc zajímavá."

Podobně to vnímá výkonný manažer Marussie Graeme Lowdon: "Rádi vidíme ten progres, který je potřeba k vývoji tohoto sportu. Pro všechny však bude důležitý rozpočet. Ne všechny týmy si zkrátka budou moci tyto novinky dovolit," nechal se slyšet.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Tichá válka v zákulisí: představují nové motory hrozbu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 13.06.2012 12:56 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton během Velké ceny Rakouska, kterou se svým týmovým kolegou nedokončil

Mercedes se těší tím, že má stále lepší auto než Ferrari - udělal jen více chyb

Lewis Hamilton stíhaný Red Bullem

Ferrari a Red Bull větří šanci, Mercedes teď podle Ricciarda vypadá zranitelně

Pohonná jednotka Hondy

Honda doufá v další zisky, Red Bull ji povolil u Toro Rosso experimenty za cenu penalizací

Lewis Hamilton a Kimi Räikkönen

Co vlastně potřebuje F1 a její fanoušci?

Valtteri Bottas ve smyku s Mercedesem F1 W07 v Goodwoodu

VIDEO: Smyky a pálení gum - Bottas prohání Mercedes F1 W07 v Goodwoodu

Kevin Magnussen s Haasem VF-18

Haas o své aerodynamice. Obává se, že poslední sektor v Hockenheimu odhalí jeho slabinu

Valtteri Bottas s Mercedesem W09

"Dosahuji úrovně, kterou Mercedes požaduje," hájí se Bottas, i když letos nevyhrál

Sergej Sirotkin s Williamsem FW41

"Pokrok Williamsu zakrývají jiné, větší faktory," říká Sirotkin

Fernando Alonso v Rakousku

"Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

Minardi 191B s V12 motorem Lamborghini se po 26 letech vrací na dráhu

VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Jak pokračovaly v Kanadě souboje týmových kolegů?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nová DRS zóna v Silverstone: kdo jezdil s otevřeným křídlem v zatáčce a proč nepomohla? + VIDEO

  2. "Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

  3. VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

  4. Přiznání: Kubica měl na rok 2012 podepsanou smlouvu s Ferrari, osudnou rallye už jet nechtěl

  5. Mercedes se zaměřuje na své starty, chce se vyrovnat Ferrari. Vysvětluje poškození Hamiltona

  6. Renaultu kvůli zlepšení soupeřů zvoní budíček, přiznává Abiteboul. Šok zažil už v Rakousku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud