Jacques Villeneuve a jeho dojmy z jízdy s otcovým Ferrari

Petr Hlawiczka, 5. června 2012, 06:40 Google+

Jacques Villneuve dostal od Scuderie krásný dárek: před měsícem se mohl ve Fiorano povozit s monopostem Ferrari 312 T4 svého otce Gillese. Pro F1 Racing popsal své dojmy a to, v čem jsou dnešní monoposty F1 odlišné.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 05.06. 16:35) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Osmého května jsem ve Fioranu jezdil s otcovým Ferrari 312 T4. Bylo to poprvé, co jsem rychle jezdil s historickým vozem a bylo to neuvěřitelné. Šílené je, že s tímto autem můj otec závodil v Dijonu 1979. Jeho původní sedačka a pásy byly stále ve voze a když jsem do něj usedl, sedly mi výborně jako rukavice - byl to zvláštní pocit.

Než jsem poprvé vyrazil na trať, snažil jsem se představit, jak se asi můj táta cítil, když přesedlal z T3 na T4. Tehdy představoval novou technologii, takže byl jistě vzrušený, když to tlačil na limit. Skončilo to tím, že jsem zapomněl, jak moc nebezpečné auto to bylo, a představoval jsem si, že jsem na roštu a závodím. Bylo to hodně vzrušující.

villeneuve
Jacques řádí s otcovým Ferrari, na výjezdu ze zatáčky koriguje přetáčivý smyk
(foto: Scuderia Ferrari)

Žel auto ztrácelo hodně oleje, takže jsem nemohl odjet moc kol, ale ke konci jsem na to mohl zatlačit a jet trochu bokem. Byla to legrace a vlastně se ovládalo překvapivě snadno. Lidé, kteří tehdy závodili, říkají, jak řízení těch aut bylo fyzicky náročné. Ale byť tomu tak možná bylo, nedají se srovnávat s moderními vozy. To auto se ani nezdálo být tak rychlé: velmi lehce jste si zvykli na tu rychlost.

Překvapivé bylo, jaký jsem měl výhled ven - viděl jsem při jízdě na přední křídlo. Místa jako je Monako by díky tomu představovala velkou zábavu. Auto bylo velmi precizní a celkem tuhé, dvanáctiválcový motor byl opravdu pružný.

ferrari
Bezpečnost je dnes na mnohem vyšší úrovni, před lety ve voze piloti moc chránění nebyli
(foto: Scuderia Ferrari)

Myslel jsem si, že bude mít hodně přítlaku, ale není to nic ve srovnání s tím, co máte na moderních monopostech. Přesto se nezdálo, že se jedná o 35 let staré auto - stále jsem brzdil levou nohou. Připadalo mi dobře vyrobené, ale od kyčlí nahoru již nemělo žádnou ochranu - pouze plasty. Jakmile však nasadíte kapotáž, máte pocit, že jste nějak chráněni a mozku to naštěstí stačí, aby na to zapomněl.


Přišli se podívat i Felipe s Fernandem...
Fernando Alonso a Felipe Massa se přišli na mou jízdu s T4 podívat a bylo znát, jak jsou zvědaví a vášniví, pokud šlo o to auto. Nakonec jsme si s Fernandem vyměnili přilby. Nejsem velkým pamětníkem, mám však vůči němu velký respekt, takže to bylo příjemné - navíc jsem dostal pár rudých kombinéz Ferrari.

ferrari
Přišli se podívat i současní závodní piloti Scuderie - Felipe Massa a Fernando Alonso - společně se svým šéfem, Stefanem Domenicalim (foto: Scuderia Ferrari)

S Felipem jsme byli jeden rok u Sauberu týmovými kolegy a spolu jsme vždy velmi dobře vycházeli. Myslím, že to je pro něj momentálně těžké, ale Ferrari je velmi dobrý tým v tom, jak vám dokáže pomoct. Když se ohlédnete zpět, vždy svým pilotům pomáchali a zastávali se jich před novináři - vzpomeňte si na Irvina a na Barrichella.

V kterémkoliv jiném týmu by Felipeho do šesti měsíců nemilosrdně vyrazili. Pokud se nevzdá, pak si stále myslím, že se dokáže dostat zpět.

 

... a tátovi mechanici
Strávil jsem ve Fioranu hodně času, když tam otec testoval. Byl tam fíkovník a já trávil celý den tím, že jsem jedl fíky, zatímco on byl na trati. Bylo to skvělé. Všichni tátovi staří mechanici se na mě přišli podívat. Vzpomínám si na ně, když jsem byl ještě jako dítě. Byli to oni, kdo připravovali auto, takže to bylo opravdu dojemné.

ferrari
Společný snímek s tátovými mechaniky (foto: Scuderia Ferrari)

 

Fotogalerii z této akce ve Fioranu najdete zde.

Vytisknout

Diskuze: Jacques Villeneuve a jeho dojmy z jízdy s otcovým Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 05.06.2012 16:35 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Alonso: Nevidím žádný důvod, proč bychom v Kanadě neměli bojovat o vítězství

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud