Mistrovská stáj během posledních dvou dnů předsezónního testování v Barceloně nasadila výfuky po vzoru Sauberu, jenže Vettel nimi nebyl tak spokojený, jako s předchozí konfigurací.
Tým sice byl přesvědčený o jejich výkonnostní výhodě, přesto se rozhodl v pátek v rámci lepšího porozumění situace nasadit na Sebastianův vůz jejich starší verzi, která směřovala horké plyny na spodní část zadního křídla, přičemž se koncovka nacházela těsně před horním ramenem zadního zavěšení.
Mark Webber bude naproti tomu pokračovat s novější verzí, z níž proudí výfukové plyny kanálem na horní straně bočnic podél zadní části kapotáže dolů k podlaze, kde mají po stranách utěsnit prostor kolem difuzoru.
"Budeme se věnovat vyhodnocování mezi dvěma vozy. Protože testování v průběhu sezóny není možné, pátek je nejlepší příležitostí pro zkoušení na dráze," popisuje šéf rakouské stáje Christian Horner.
Vettel v Austrálii s novější verzí výfuků (foto: Red Bull Racing)
"My tuto příležitost využijeme k tomu, abychom se podívali na dřívější verzi výfuků a verzi, s níž jsme jezdili v Malajsii. Samozřejmě se pak podíváme na data a vyvodíme z nich závěry." Horner však očekává, že potvrdí vyšší výkonnost novější Webberovy verze.
Náskok z loňské sezóny je pryč a Red Bull nezvykle tápe. Je velmi zvláštní, že doposud není 100% přesvědčen o tom, že je nová verze lepší. Pokud se Vettelova verze zítra neosvědčí, tým se před sobotní kvalifikací vrátí k té novější. V opačném případě však tým dle Hornera nebude schopen přestavět Webberův monopost a nasadit staré výfuky.