Maldonado jezdil na 10. příčce, když se najednou za jeho Williamsem objevil dým, který signalizoval závažné poškození motoru. Venezuelan musel odstavit svůj monopost v boxech, a tak si ani po druhém nadějném závodu nepřipsal na své konto žádný bod.
"Využili jsme času mezi GP Malajsie a Číny, abychom zjistili, co stálo za odstoupením Pastora Maldonada z Grand Prix. Poměrně rychle jsme přišli na to, že příčina byla v selhání pístu," přiznává Rémi Taffin, šéf Renault Sport F1.
"V důsledku toho jsme se rozhodli vyvodit preventivní opatření, která zabrání tomu, aby se podobná situace opakovala v budoucnu na vozech Williamsu a nebo jakéhokoliv našeho partnera," dodává Taffin.
Maldonado přitom v té době kroužil na bodované 10. příčce. Vstup do sezony se mu tedy zrovna nepovedl, protože v Austrálii boural v posledním kole ze 6. příčky, která by týmu zajistila již po první závodu více bodů, než za celý loňský rok. Williams přitom letos potenciál na bodovaná umístění rozhodně má.