Všech deset přítomných týmů již nastupuje s novými vozy. Chybí pouze Marussia, která neprošla jedním z 18 povinných nárazových testů, a HRT, které již sice homologaci má, ale vůz zatím nestihlo poskládat a do Barcelony dopravit - dočkat bychom se ho však měli v neděli či v pondělí.
K úpravě ve svém jezdeckém složení dnes musel sáhnout Caterham, protože Heikki Kovalainen není zdravotně zcela v pořádku, zaskočí jej proto Vitalij Petrov.
Konečné výsledky prvního dne testů v Barceloně II
Aktuální průběh dne:
17:00 Konec.
16:58 Krom Petrova s Maldonadem vyrazili na závěr všichni z boxů.
16:54 Pokračujeme, posledních 6 min.
16:52 Petrov stoí v zatáčce č. 6.
16:48 Červené vlajky, dnes druhé. Grosjean či Petrov?
16:46 Martin Brundle, který dnes několik hodin postával kolem trati: "Musím říct, že McLaren vypadá velmi dobře."
Nové zadní křídlo Mercedesu, všimněte si změn na spodním profilu
16:44 Ferrari se odpoledne soustředí na dlouhé jízdy, krom zastávek v boxech krouží již hodinu kuse. Rosberg převzal titul nejpilnějšího muže dne od Petrova, má na kontě mamutích 120 kol.
16:38 Grosjean pokračuje v bleskurychlých kolech: 1:24,264 a 1:24,337 min.
16:33 Týmy podle Pirelli nové pneumatiky teprve poznávají. Je lepší na to tlačit zpočátku a jezdit rychlé časy? Nebo je šetřit a zabrat ke konci stintu? Odpověď podle Hemberyho nemusí ještě znát ani v Melbourne či v Malajsii.
Co se změnilo na mokrých pneumatikách? Intermediálky jsou kromě barevného odlišení stejné, změnily se ale mokré. Mají nový profil pro vyšší přilnavost a omezení aquaplaningu v hustém dešti.
16:32 Grosjean s Lotusem na čele - 1:23,252 min, měkká směs.
16:26 12kolový stint Petrova, průměr: 1:31,682 min.
16:21 Petrov ujel 115. kolo.
16:20 KV Racing potvrdil Rubense Barrichella jako svého pilota pro IndyCar.
16:16 Webber postupuje na třetí místo - 1:23,830 min.
16:02 Poslední hodinku načal Grosjean časem 1:25,109 min.
16:00 Aktuální pořadí:
15:57 Přibývají fotky z dnešních testů ve fotogalerii pod článkem.
15:54 Webber odjel dlouhý stint na tvrdých pneumatikách, 16 kol:
1:27,993; 1:28,101; 1:28,259; 1:28,461; 1:28,333; 1:28,305; 1:28,277; 1:28,309; 1:28,299; 1:28,352; 1:28,583; 1:31,451; 1:28,496; 1:28,861; 1:28,919; 1:29,041 - průměr: 1:28,628 min.
15:47 K technickým novinkám: Krom nového předního křídla Williamsu a zadního křídla Mercedesu jsme si zatím mnoha výraznějších novinek na vozech nevšimli. Musíme si počkat na víkend. McLaren i Red Bull slíbili větší upgrady, pozadu jistě nezůstane ani Ferrari. V sobotu či v neděli bychom se měli dočkat nové podlahy a krytu motoru u Williamsu, nové výfuky má údajně nasadit Red Bull. Ferrari je má dnes nasměřované více do středu vozu.
15:41 Petrov dnes jako první překonává hranici 100 kol.
15:40 Rosberg jich ujel 11 na středně-tvrdých pneumatikách v řadě za sebou:
1:27,626; 1:28,194; 1:28,343; 1:28,445; 1:28,676; 1:28,952; 1:28,950; 1:29,534; 1:29,501; 1:29,664; 1:29,594 - průměr: 1:28,862 min.
15:38 Button po 6 kolech zpět:
1:24,779; 1:26,830; 1:26,595; 1:26,710; 1:27,126; 1:27,041 - průměr: 1:26,514 min.
15:34 Tým KV Racing za chvíli oznámí své plány v IndyCar. Má za ně závodit i Rubens Barrichello.
15:29 Caterham na neoznačených pneumatikách. Sportovní ředitel Pirelli vysvětluje jejich záhadu tím, že byly vyrobeny v záložní lokalitě pro případ nějaké katastrofy (v Turecku hrozí zejména zemětřesení), aby si týmy ověřily, že fungují stejně jako ty současné. Mají identické složení a strukturu, pouze jsou vyrobeny v jiné továrně a neoznačeny. Každý tým dostal dvě sady (měkkou a středně-tvrdou) těchto gum na vyzkoušení pro tento test navíc.
15:22 Mercedes na rozdíl od McLarenu či Red Bullu v Barceloně nemá významné novinky: "Žádná velká vylepšení, jen běžný vývoj," tvrdí.
15:15 Massa kroužil chvíli sám, nyní jej na dráze střídají Rosberg s Vergnem.
15:07 Odpoledne si svůj čas zatím nikdo nezlepšil, týmy se zaměřují na delší jízdy.
15:05 Massa si vylepšuje maximální rychlost na rovince: 281 km/hod.
15:03 Rosberg po 12kolovém stintu v boxech - průměr: 1:29,942 min.
15:02 Aktuální pořadí:
14:47 McLaren po 5 kolech v boxech:
1:25,666; 1:25,168; 1:25,515; 1:25,716; 1:25,933 - průměr: 1:25,600 min.
14:44 Kluci z Renaultu mi právě odpověděli na dotaz, jakou rychlostí proudí výfukové plyny z letošních výfuků při plném plynu a maximálních otáčkách: 240 m/s neboli 864 km/hod. Nářez. Pat Symonds minulo hovořil o 724 km/hod (u 75 mm širšího průměr výfuků a agregátu Cosworth).
14:37 Rosbergových 12 kol na měkké směsi:
1:28,323; 1:28,335; 1:28,413; 1:28,863; 1:33,455; 1:29,626; 1:29,756; 1:30,062; 1:30,125; 1:30,537; 1:30,856; 1:31,753 - průměr: 1:30,009 min.
14:32 Pérez konzistentní na super-měkkých pneu: šesté kolo, časy mezi 1:28,3 - 1:28,7 min.
14:29 Pirelli svou poslední dávku pneumatik nestihlo barevně označit. Teď babo raď! Občas zkrátka nelze poznat, na čem kdo jezdí.
Přední část Red Bullu RB8
14:27 Buttonovi se nelíbí povinná obědová pauza v Barceloně v době, kdy jsou podmínky pro nejlepší výkonnost pneumatik: "Máte rozmezí od 11.30 do 15.30 hod, kdy auto funguje dobře, protože pneumatiky jsou ve svém provozním rámci. Hodinu z toho máme oběd, takže je trochu frustrující, že si sami nemůžeme vybrat čas pro jídlo."
14:18 Caterham před svým 12. výjezdem změnil nastavení přední a zadní světlé výšky a předního zkrutného stabilizátoru.
14:16 McLaren má v Barceloně nové přední i zadní křídlo, dnes je zatím ještě nenasadili. Dopoledne zatím kontrolovali, jestli vše funguje. První dva dny se má tým věnovat simulacím závodu, v posledních dvou by se měli více zaměřit na testování nových dílů.
14:15 Button, Rosberg a Petrov opouštějí garáže.
14:13 Rosberg dle Mercedesu dopoledne během 56 kol pracoval na vyhodnocování nastavení.
14:12 Šéf Lotusu Eric Boullier potvrdil, že šasi je po opravě v pořádku, vylepšení funguje.
14:10 Dle meteorologů by se počasí ve Španělsku mělo o víkendu zhoršit. HRT budou jízdy na vodě k ničemu. Společně s Marusií by tak testovalo až v Melbourne. Nováčci s výjimkou Caterhamu jsou na letošní sezónu připraveni snad ještě hůře než při svém vstupu do F1.
14:05 Trať omrknul Button se svým McLarenem MP4-27.
14:00 Zelená se rozsvěcuje na semaforu, nikdo se však ven nehrne.
13:00 Začiná obědová přestávka, pokračovat budeme za hodinu.
12:59 Červené vlajky minutu před obědem. Sauberu došlo palivo. Záměrně.
12:57 Máme dnešní první snímky Red Bullu, najdete jej pod článkem.
12:55 Total vozí k testům dva druhy paliva, Renault připravuje 5 map, které dává k dispozici svým odběratelům motorů. Obecně se pohybují +/- 15 % od optimálního nastavení.
12:48 Rosberg obírá o čtvrté místo Webbera - 1:23,992 min. Svou roli v tom sehrála pouhá tisícina sekundy.
12:45 Petrov na superměkkých - 1:24,876 min. Zůstává devátý. Caterham je na rovince o 23 km/hod rychlejší než McLaren.
12:44 Z Renaultu se snažíme vypáčit výkon jejich agregátu RS27. Snaží se nás odbýt údajem o 750 koních.
12:41 Caterham je na rovinkách dopoledne nejrychlejší - 289,3 km/hod na hlavní rovince na startovní/cílové čáře.
12:38 Williams bude dodávat svůj KERS založený pro Audi R18 - vůz série Le Mans. Není založen na bateriích, ale na setrvačníku, který se točí rychlostí 45 000 ot./min a dosahuje výkonu 150 kW. Kam se hrabe F1 (zatím).
12:34 Grosjean uklidňuje fanoušky Lotusu - 1:23,959. Středně-tvrdé pneu, průběžné třetí místo.
12:31 Rosberg na měkké směsi - 1:24,057 min.
12:30 Týmy mohou maskovat svou skutečnou rychlost, a přitom si ověřit výkonnost. Snaží se zajet co nejlépe jednotlivé sektory, ale v dalších zvolnit, aby vysledný čas nevypadal moc dobře. Po sečtení nejrychlejších sektorů však lze odvodit, jak na tom kdo přibližně je. Minulý týden byl z tohoto pohledu nejrychlejší Red Bull, druhý McLaren.
12:27 Vergne v počtu kol překonal Petrova, absolvoval jich už 57.
12:25 Týmy si během závodní sezóny musí vystačit s 8 motory, kolik jich ale využijí během testů? Podle Renaultu mají na pokrytí všech testů čtyři. Dodavatelé motorů s sebou obvykle k testům krom jednoho vozí další dva náhradní.
12:20 Massa na tvrdých v akci - 1:25,416 min.
12:15 Rosbergův stint o 8 kolech:
1:25,476; 1:25,911; 1:26,120; 1:26,320; 1:26,474; 1:26,491; 1:26,718; 1:26,908 - průměr: 1:26,302 min.
Záď McLarenu MP4-27
12:10 Delší výjezd Mercedesu, který dnes nasadil nové zadní křídlo s výrazněji tvarovaným spodním profilem. Rosberg v osmém kole.
12:06 Petrov - 1:25,389. O sekundu rychleji než Kovalainen před týdnem. Zdá se, že mi kluci nelhali.
12:04 Caterham dnes válí. Petrov má hodinu před obědem na kontě již 45 kol. Před osmým výjezdem mu tým upravuje přední zkrutný stabilizátor a brzdy.
12:02 Aktuální pořadí:
11:57 Velmi dobré podmínky pro testy: slabý vítr, teplota vzduchu: 16 °C, asfalt: 32 °C.
11:55 Maldonado na středně-tvrdých posouvá své maximum na 1:25,587 min.
11:54 Od Renaultu se dozvídáme zajímavý údaj o degradaci jeho mistrovského motoru RS27. Ta je podstatně nižší než u Cosworthu, pouze 2 - 3 koně na 1000 km.
11:50 Lotus se dnes zaměřuje zejména na aerodynamiku kvůli tomu, že přišel o celý minulý týden testů. Šasi zesílil v jeho nejsilnějších místech, čímž došlo k navýšení jeho hmotnosti o 1 kg.
11:38 Petrov si na měkkých pneu polepšuje - 1:25,622 min. Letošní nejlepší čas Caterhamu v Barceloně.
11:34 Ferrari provádí na voze F2012 rozsáhlejší úpravy, proto Felipeho momentálně není vidět.
11:30 Pérez měl středně-tvrdé pneumatiky červené barvy. Sauber vysvětluje, že se jednalo o prototypy Pirelli.
11:26 Pérez si vylepšuje čas na středně-tvrdých - 1:23,820 min - 0,3 sec za Buttonem.
11:18 Do čela vystřelil Button - 1:23,510. Obutou měl čerstvou měkkou směs.
11:12 Grosjean - 1:24,838 min, šestý nejrychlejší čas. Poté zamířil k mechanikům.
11:07 Pérez na super-měkkých překonává Webbera - 1:23,865 min.
11:03 Lotus je znovu na dráze, zatím má na kontě jen 7 kol.
10:59 Aktuální pořadí:
10:50 Webber je první - 1:23,993 min, středně-tvrdé pneu.
10:38 Zrychluje i Button - 1:29,642 min.
10:36 Massa znovu první - 1:24,318 min.
10:31 Krouží dva vozy - Red Bull (1:27,853) a Sauber (1:32,460). Přidává se Williams.
10:17 Vergne na tvrdých opět před Massou, vylepšuje dnešní maximum - 1:24,379 min.
10:10 Pirelli s sebou přivezlo do Barcelony 38 sad super-měkkých, 94 sad měkkých, 114 středně-tvrdých a 69 tvrdých pneumatik. K tomu 31 sad přechodných a 14 sad mokrých. Týmy s sebou mají navíc i ty, které jim zůstaly z předchozích testů.
10:05 Button - 1:42,617 min.
10:03 Pérez se na super-měkkých dotahuje za Massu, druhé místo - 1:24,906 min.
10:00 Aktuální pořadí:
9:55 McLaren, Force India a Williams stále bez měřeného kola.
9:51 Rosberg na tvrdých pneumatikách - 1:24,951 min, o 0,123 sec za Massou.
9:44 Massa na středně-tvrdé směsi - 1:24,828 min.
9:40 Kolik lidí má s sebou Sauber v Barceloně? Padesát - včetně fyzioterapeutů, kuchařů, tiskového mluvčího... a pilotů. Během závodních víkendů jich je ještě o dvacet víc.
9:37 Teplota dráhy teď překročila hranici 20 °C.
9:35 Grosjean - 1:29,548 min a mizí v boxech. Zůstává pouze Di Resta.
9:34 Kalendář sezóny 2012 na stránkách F1News.cz naleznete zde, jezdecké složení všech týmů zde.
9:31 Grosjean - 1:34,347; Rosberg - 1:31,035 min.
9:30 Mechanici Caterhamu v závodním složení úspěšně zvládli svou ostrou první zastávku v letošním roce. Britský tým by nás měl tento týden v Barceloně konečně přesvědčit o tom, že stáhl ztrátu na střed pole.
9:26 Šest vozů na trati. Nejrychlejší je zatím Vergne - 1:25,598. Pérez - 1:26,930; Webber 1:27,883; Petrov 1:29,613.
9:23 Petrov - 1:33,592; Vergne - 1:27,256 min. Souhrn všech časů z minulého týdne zde.
9:20 První měřené kolo: Petrov - 1:33,600 min. Přidává se Vergne s Pérezem.
Lotus s upraveným šasi E20-01 po instalaci
9:17 Po pětiminutové pauze vyráží Caterham.
9:12 První výlet absolvoval i Button, všech 10 aut zpět v garážích.
9:09 Nainstalováno má i Lotus. Šasi by již mělo být definitivně v pořádku (viz včerejší rozhovor s technickým ředitelem Jamesem Allisonem zde).
9:07 Kovalainen včera večer dostal otravu z jídla. Není to nic vážného, dnes však jezdit nemůže. Možná zítra.
9:05 Instaluje Vergne, Pérez, Webber, Di Resta a Maldonado.
9:00 Začínáme.
8:40 V Barceloně je modrá obloha bez mraků, na týmy čeká příjemné počasí. Odpolední teploty by měly dosahovat 17 °C.