Se schodem na nosech jsme se setkali nejprve u Caterhamu, pozorovat jej můžeme také u Force Indie, Ferrari a Lotusu. Zatím pouze McLaren má nižší nos, kde není patrný onen dramatický přechod mezi přední části nosu a jeho zbytkem.
FIA letos požadovala, aby špička nosu byla níže kvůli kolmým srážkám, při nichž tímto opatřením chtěla ochránit hlavy pilotů v kokpitu.
"Chtěli jsme snížit ochrannou buňku, abychom minimalizovali následky nárazu do boku jiného vozu. Někteří inženýři si však stěžovali, že by museli předělávat celá auta kvůli přizpůsobení prvků zavěšení. Proto jsme přišli s novým požadavkem na výšku, který se týkala nikoliv šasi, ale pouze nosu," vysvětluje Whiting pro Auto Motor und Sport.
Bývalý designér vozu F1 Gary Anderson pro Reuters uvedl: "Na prvním voze to kritizujete, když to ale vidíte na druhém či třetím, začínáte to tak nějak akceptovat.
Nos Force Indie VJM05 (foto: Sahara Force India)
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo na adresu nevzhledných nosů pro Sky Sport 24 nedávno řekl: "Je to škaredé, ale to hlavní je vyhrávat. Piloti chtějí, aby auto bylo rychlé, aniž by mysleli na to, jestli je hezké či škaredé."
A designér Ferrari Nikolas Tombazis dodal: "Nos? Není to příjemné, je to však velmi efektivní."