Mercedes také pracuje na systému pro stabilizaci světlé výšky. Proč si jej Lotus nepatentoval?

Pavel Šašek, 14. ledna 2012, 15:11 Google+

Nedávno se do světa dostala informace, že tým Lotus vyvinul legální, FIA povolený, systém pro stabilizaci světlé výšky. Týmy ho nyní kopírují jak jen to jde. Proč si ho Lotus nepatentoval?

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 17.01. 09:01) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Jeden z inženýrů, který se v F1 pohybuje již dost dlouho, se pokusil celou situaci pro jamesallenonf1.com vysvětlit:

"Nedostatek patentů je v F1 snadno vysvětlitelný. Pokud si tým svůj výmysl patentuje, nemůže ho nikdo jiný okopírovat a použít na svém voze. Na konci roku by takový systém ostatní týmy nechaly zakázat na zasedání FIA Technical Working Group.

Když není vynález patentován, týmy se předhání v tom, kdo systém okopíruje lépe. Pokud by si například její vynálezci patentovali bezprodlevovou převodovku, byla by už dávno zakázána."

A kopírování opravdu probíhá ve velkém. Na své vlastní verzi systému už pracuje i Ferrari a Mercedes. Zdá se, že tento systém bude v letošní sezoně nutností. Mercedes má pro vývoj systému vynikající podmínky. V loňském roce angažoval bývalého pracovníka Renaultu (dnes Lotusu), Boba Bella. Ten se na vývoji originálního systému také podílel. 

Německý tým oznámil, že se spozdí s představením nového vozu. Může to být právě kvůli dokončování systému pro stabilizaci světlé výšky, ale i kvůli komplikovanému přednímu křídlu s pasivním F-kanálem, které testovali už v tréninku na loňskou Velkou cenou Japonska.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes také pracuje na systému pro stabilizaci světlé výšky. Proč si jej Lotus nepatentoval?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 17.01.2012 09:01 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Fotogalerie: Massa v závodech na ledě poráží Alonsa

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud