K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Přísnější testy ohebnosti křídel v roce 2012, vozy musí být před testy homologovány

Petr Hlawiczka, 1. prosince 2011, 07:00 Google+

FIA hodlá příštího roku zpřísnit testy ohebnosti předních křídel. Crash-testy budou muset navíc monoposty projít již před prvním únorovým testováním, nikoliv až před prvním závodem v Austrálii, jako tomu bylo doposud.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 05.12. 16:07) Napište svůj názor
Technika

Technika | foto: Ben Wileman

Sdílejte článek

Před rokem 2010 muselo přední křídlo vydržet po bocích zátěž 50 kg, aniž by se prohnulo o více než 10 mm. Poté, co soupeři začali opakovaně protestovat proti průhybům předního křídla Red Bull, FIA je začala zkoušet pod dvojnásobně větší zátěží (100 kg), ale povolila průhyb po stranách až o 20 mm. Na rychlost vozů rakouského týmu to však nemělo žádný vliv. Není divu, tento prvek je konstruován pro mnohem větší zátěž při vysokých rychlostech (celkově přes 800 kg).

Letos se tato pravidla při přejímání vozů před závodními víkendy nezměnila. Ferrari se po okopírování předního křídla Red Bullu pokoušelo v Indii experimentovat také s jeho flexibilitou, žel ne vždy příliš úspěšně, jak šlo opakovaně vidět u vozu Felipeho Massy, jehož díl začal na rovinkách divoce kmitat, což se opakovalo také v Abú Zabí.

Ve snaze omezit týmy FIA v roce 2012 zátěžové testy předního křídla opět zpřísní: při boční zátěži 100 kg (na každé straně) se křídlo nebude smět prohnout o více než 10 mm.

Týmy také dle konzultanta Marussie Pata Symondse budou muset již před účastí v prvním předsezónním testu nově projít povinnými crash-testy a také homologací šasi, jak pro web F1news.cz exkluzivně potvrdil tým Lotus. Crash-testy byly letos povinné až před prvním závodem, proces homologace povinný nebyl.

Pro týmy to znamená, že na přípravu a finální úpravy vozů pro rok 2012 budou mít letos mnohem méně času. Většinu věcí budou muset zvládnout do 7. února 2012, kdy začíná testování v Jerezu, nikoliv až do 16. března, kdy jsou v Austrálii na programu první tréninky.

FIA_flexibility_test_2012
Zátěžové testy FIA v příštím roce zpřísní, po stranách se bude moci prohnout jen o 10 mm

Google+ Vytisknout

Diskuze: Přísnější testy ohebnosti křídel v roce 2012, vozy musí být před testy homologovány

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 05.12.2011 16:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda opět mění Hartleymu motor, penalizace na roštu ho kvůli tomu nemine

Lewis Hamilton v pátek ve Francii nenašel přemožitele ani v jednom z pátečních tréninků

Hamilton odpoledne nejrychlejší, Bottas skončil předčasně. Red Bully ztrácejí 0,7 sekundy

Lewis Hamlton neměl v 1. tréninku konkurenci

Mercedesy s čerstvými motory na čele, Ricciardo a Ferrari je v 1. tréninku stíhali marně

Daniel Ricciardo s Red Bullem ve Španělsku

McLaren jedná s Ricciardem o přestupu. Proč ho pilot Red Bullu nevylučuje?

Pohonná jednotka Mercedesu s bateriemi

Ani ve Francii? Mercedes s nasazením nové specifikace motoru stále váhá

Daniel Ricciardo s Red Bullem ve Španělsku

Renault donutil Red Bull ultimátem k dřívějšímu odchodu k Hondě, Abiteboul je spokojený

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Podepíše Renault Marii de Villota jako testovací pilotku?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Red Bull bude litovat, až nasadíme C-specifikaci motoru." Renault s rozchodem počítal

  2. Red Bull se rozhodl pro Hondu, končí éru s Renaultem

  3. Kde nám to drhne, milá F1?

  4. Hamilton odpoledne nejrychlejší, Bottas skončil předčasně. Red Bully ztrácejí 0,7 sekundy

  5. Mercedes po analýze pochopil, proč v Kanadě nebyl rychlejší. Co čeká ve Francii? + VIDEO

  6. Mercedesy s čerstvými motory na čele, Ricciardo a Ferrari je v 1. tréninku stíhali marně

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud