Přísnější testy ohebnosti křídel v roce 2012, vozy musí být před testy homologovány

Petr Hlawiczka, 1. prosince 2011, 07:00 Google+

FIA hodlá příštího roku zpřísnit testy ohebnosti předních křídel. Crash-testy budou muset navíc monoposty projít již před prvním únorovým testováním, nikoliv až před prvním závodem v Austrálii, jako tomu bylo doposud.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 05.12. 16:07) Napište svůj názor
Technika

Technika | foto: Ben Wileman

Sdílejte článek

Před rokem 2010 muselo přední křídlo vydržet po bocích zátěž 50 kg, aniž by se prohnulo o více než 10 mm. Poté, co soupeři začali opakovaně protestovat proti průhybům předního křídla Red Bull, FIA je začala zkoušet pod dvojnásobně větší zátěží (100 kg), ale povolila průhyb po stranách až o 20 mm. Na rychlost vozů rakouského týmu to však nemělo žádný vliv. Není divu, tento prvek je konstruován pro mnohem větší zátěž při vysokých rychlostech (celkově přes 800 kg).

Letos se tato pravidla při přejímání vozů před závodními víkendy nezměnila. Ferrari se po okopírování předního křídla Red Bullu pokoušelo v Indii experimentovat také s jeho flexibilitou, žel ne vždy příliš úspěšně, jak šlo opakovaně vidět u vozu Felipeho Massy, jehož díl začal na rovinkách divoce kmitat, což se opakovalo také v Abú Zabí.

Ve snaze omezit týmy FIA v roce 2012 zátěžové testy předního křídla opět zpřísní: při boční zátěži 100 kg (na každé straně) se křídlo nebude smět prohnout o více než 10 mm.

Týmy také dle konzultanta Marussie Pata Symondse budou muset již před účastí v prvním předsezónním testu nově projít povinnými crash-testy a také homologací šasi, jak pro web F1news.cz exkluzivně potvrdil tým Lotus. Crash-testy byly letos povinné až před prvním závodem, proces homologace povinný nebyl.

Pro týmy to znamená, že na přípravu a finální úpravy vozů pro rok 2012 budou mít letos mnohem méně času. Většinu věcí budou muset zvládnout do 7. února 2012, kdy začíná testování v Jerezu, nikoliv až do 16. března, kdy jsou v Austrálii na programu první tréninky.

FIA_flexibility_test_2012
Zátěžové testy FIA v příštím roce zpřísní, po stranách se bude moci prohnout jen o 10 mm

Vytisknout

Diskuze: Přísnější testy ohebnosti křídel v roce 2012, vozy musí být před testy homologovány

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 05.12.2011 16:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Podepíše Renault Marii de Villota jako testovací pilotku?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud